וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב של דורסמן

4.2.2008 / 8:01

בזמן שהוא זוכה לשקט תקשורתי לעומת יריבותיו המסוקרות לעייפה, מאמן חולון מציג קבוצה לא מאומנת. ניצחון על ירושלים ישכיח את הבינוניות

במבט ראשון, יש משהו לא הוגן ביחס של תקשורת הספורט הישראלית למכבי תל אביב והפועל ירושלים. שתי הקבוצות הללו מסוקרות ומנותחות לעייפה ומאמניהן סופגים ביקורת בעקבות כל שגיאה. לעתים עולות תלונות כאילו האגרסיביות שאותה מגלה התקשורת ביחס לקבוצות הללו מעידה על תרבות ספורט לקויה, אבל גם בכדורסל האמריקאי ובכדורגל הבריטי איש לא מרחם על מאמנים ושחקנים ששוגים. אם כבר, העיסוק התקשורתי במועדונים המובילים מעיד על ענף ספורט חי ותוסס, למרות כל בעיותיו של הכדורסל המקומי.

אלא שבכל הנוגע לתקשורת, הענף כמעט מתפוגג אחרי שתי הקבוצות הללו. בעוד כל צעד של צביקה שרף ודן שמיר נבחן בקפדנות, מינוני הלחץ פוחתים במידה ניכרת בכל קבוצה אחרת. זו אחת הסיבות לכך שקטש קרס במכבי: בכל הנוגע ללחץ, הוא התקדם מ-0 ל-100 בשנייה אחת. כשאתה מאמן את עירוני נהריה, למשל, אפשר לטעות בלי סוף ואיש לא יבחין בכך. נהריה, אם פיספסתם, נמצאת במהלכה של עונה איומה, במהלכה הודחה בצורה מבישה מאירופה והפסידה ברבע גמר הגביע לעפולה החלשה, למרות הרכב מעוטר בזרים איכותיים ושחקני נבחרת. בתמורה זכה אריאל בית הלחמי למינוי למאמן נבחרת העתודה.

בני השרון, אם לא שמתם לב, הודחה ברבע גמר הגביע על ידי הפועל ירושלים, למרות סגל חסר של הקבוצה ממלחה. בניגוד לקבוצות אירופיות כמו קאזאן וזאדאר, בני השרון לא הענישה את החבורה הפצועה של שמיר, אלא הרימה ידיים, תוך התבכיינות מביכה על המשחק המלוכלך של גיא פניני. כל מה שאפי בירנבוים שמע מהתקשורת זה עוד מחמאות וקריאות למנות אותו למאמן הנבחרת.

גם מיקי דורסמן נהנה משקט תעשייתי, לא תמיד בצדק. הוא בנה קבוצה יקרה, שצריכה לעקוף בקלות יחסית כל יריבה פרט למכבי ולירושלים, אבל עד עתה הפסידה לעפולה, לבני השרון, לראשל"צ ולמכבי ר"ג, קבוצות שיחלמו להעלות כוכב כמאליק דיקסון מהספסל. אי אפשר לתלות את כל ההפסדים בטראומת החזיז ממלחה. חולון פשוט לא מאומנת מספיק ולא מוכנה מספיק. כשהיא מנצחת, זה קורה בזכות הכישרון של קמפבל, טאקר וסימונס והעונה הגדולה של מורן רוט.

מול ירושלים יצטרך דורסמן להוכיח שהוא מאמן כדורסל אמיתי, ולא בעלים עם תחביב. חולון יכולה וצריכה לנצח, פשוט מפני שהסגל שלה לא פחות טוב והקהל לא פחות חם ותומך. הגיע הזמן שהיריבות של מכבי וירושלים יפסיקו לקבל הנחות. אחרת, הכדורסל הישראלי יהפוך למשחק של שתי קבוצות הישגיות, כשכל השאר ממשיכות לדשדש בבינוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully