וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק ג'איינטס זכתה בסופרבול

4.2.2008 / 5:16

עם נשמה, עם לב ועם איליי מאנינג זכו ניו יורק ג'איינטס בפעם השלישית בתולדותיהם בסופרבול, ועל הדרך הרסו לניו אינגלנד פטריוטס עונה מושלמת. 14:17 בסופרבול שייזכר לדורות

זה יהיה משחק שייזכר לדורות, לשנים. כנגד כל הסיכויים, כנגד העונה המושלמת של ניו אינגלנד פטריוטס, כנגד חוסר האמון המוחלט בהם ובכל חטיבת ה-NFC, ניו יורק ג'איינטס הם אלופי ה-NFL לעונת 2007, אחרי ניצחון 14:17 בסופרבול ה-42. ואיזה משחק זה היה.

איליי מאנינג הוכתר כבדיחה במשך כמעט ארבע שנים של קריירה ב-NFL. הפלות הכדורים, ההחלטות הלא נכונות, המסירות הלא מדוייקות, הכל נאמר עליו. אבל ברבע רביעי עצום, איליי שוב הוכיח, כפי שעשה לכל אורך הפלייאוף הזה, שבעורקים שלו זורם קרח, לא דם. מסירה לדייויד טיירי, מסירה לפלקסיקו בורס, השתחררות מצבת אחרי צבת, 14 נקודות ברבע האחרון ואיזה פינאלה לעונה מדהימה.

אבל מאנינג, טיירי, בורס וחבריהם להתקפה לא יכלו לעשות שום דבר בלי העזרה העצומה שקיבלו מההגנה. מייקל סטרהאן, אוסי יומניורה, ג'סטין טאק, קורי וובסטר, קוויקה מיצ'ל, קווין דוקרי וסליחה אם שכחנו מישהו - חבורה גאה של שחקנים, שבאה להרביץ, באה לנשוך, באה ללא מורא וניצחה קבוצה עם מאזן של 0:18.

כשטום בריידי מסר לרנדי מוס לטאצ'דאון עם 2:42 דקות על השעון, על המשחק היה כתוב "פטריוטס". הכל אמר והכל דיבר בעד הפטריוטס. גם במהלכים שאחרי כן הצליחה ההגנה להגיע למאנינג, אבל הוא לא שעה לכל הליינבקרים שעטו בעקבותיו, הדף אותם אחד-אחד בדרך למהלך המנצח והמכריע. תאהבו את זה, תשנאו את זה, ניו יורק ג'איינטס הם אלופי ה-NFL לעונת 2007, והם ממש לא שמים על אף פרשן, מאמן או כל איש מקצוע אחר שאמר אחרת לפני המשחק הזה.

רבע 1: 0:3 לג'איינטס

הג'איינטס באו מוכנים למשחק ופתחו אותו היטב, עם מהלכי מסירה וריצה, כשמאנינג מוכיח שההתרגשות מאחוריו עם שלוש השלמות במצבים של דאון שלישי ויותר מחמישה יארדים, וגם מוריד, אגב כך, את השעון, מפתח חשוב מאוד לג'איינטס במשחק. אבל הגנת הפטריוטס עצרה את ניו יורק ב"רד זון" (20 היארדים האחרונים), ולמרות הדרייב היפה, הענקים הסתפקו בשלוש נקודות משער שדה של לורנס טיינס - 0:3.

הג'איינטס החלו בלחץ על טום בריידי, אבל ריצות טובות של לורנס מארוני פתחו עבור הקוורטרבק של הפטריוטס גם את הנתיבים האוויריים. בדאון שלישי ועשרה יארד נפסקה עבירת הפרעה להגנת הג'איינטס, ועם יארד אחד לעבור וניסיון שני הסתיים הרבע - 0:3 לג'איינטס. רק שתי החזקות כדור, אחת לכל קבוצה - הסך הכולל הנמוך ביותר ברבע הראשון בסופרבול אי פעם.

רבע 2: 3:7 לפטריוטס

מארוני השלים את העבודה עם צלילה לאנדזון - 3:7 לפטריוטס במהלך הראשון ברבע השני.

את בעיטת הפתיחה של הפטריוטס בעט סטיבן גוסטקובסקי החוצה, מה שהעניש את ניו אינגלנד והציב את הכדור על ה-40 יארד של הג'איינטס, עמדה נוחה להתחלה. מסירת מזל ארוכה של מאנינג מצאה את אמאני טומר ל-38 יארד, ושוב סידרה לג'איינטס עמדה נוחה בכיוון האנדזון של ניו אינגלנד.

אבל זה לא עזר. מאנינג זרק לידיים של אליס הובס, והכדור חזר לידיים של ניו אינגלנד. חוסר מזל והחלקה מהידיים של התופס סטיב סמית', באיבוד הראשון של הלילה. לחץ מצוין של הג'איינטס עצר את הפטריוטס על שלושה ניסיונות בלבד, והכדור חזר לידיהם. אלא ששורת קטסטרופות של הג'איינטס, איליי הופל ולאחר מכן שמט אחמד ברדשו את הכדור, וגם ניו אינגלנד קיבלה מהר את הכדור בחזרה. לחץ עצום של הג'איינטס, בראשות קאוויקה מיצ'ל וג'סטין טאק, הפיל את בריידי פעמיים, בדיוק לפי התוכניות של ניו יורק, והכדור חזר לידיה.

הג'איינטס הצליחו, סופסוף, לפתח משחק ריצה, שכל כך חשוב במשחק הזה כדי לשלוט בשעון. שתי גיחות טובות של ג'ייקובס וברדשו שוב הביאו אותם לאזור המסוכן, שוב בלי שום תוצרת. בריידי ניסה לנהל מהלך שיביא לניו אינגלנד עוד שלוש נקודות לפני ההפסקה, אבל לחץ ענק של ניו יורק הוציא את הכדור לפאמבל מהידיים של בריידי, ונתן עוד צ'אנס לענקים, ללא הועיל - 3:7 לניו אינגלנד בהפסקה, במשחק שנוהל מצוין על ידי הג'איינטס, שהרשו לפטריוטס 81 יארדים בלבד בהתקפה הכוללת.

רבע 3: 3:7 לפטריוטס

הפטריוטס פתחו את המחצית השניה בצורה שנראתה מבטיחה, אבל הג'איינטס שוב הצליחו לעצור את התקפתם באיבה, מבלי שייקלעו לאזור האדום. אבל אז פסק ביל בליצ'יק על ערעור, בטענה שהיו 12 שחקנים בשדה (שחקן שהוחלף חייב לצאת מתחומי המגרש לפני הסנאפ). ניו אינגלנד זכתה שוב בכדור, עם דאון ראשון. מסירה של בריידי בדאון שלישי ו-13 לקווין פולק תורגמה לדאון ראשון על ידי הרץ הכל כך אמין של הפטריוטס. עוד דאון שלישי, והפעם מייקל סטרהאן הגיע לבריידי והפילו כדי להקשות על הפטריוטס להבקיע שער שדה. בליצ'יק החליט ללכת על דאון רביעי ו-13, אבל הגנת הג'איינטס עמדה בלחץ וקיבלה את הכדור במצב נוח.

איליי מאנינג קיבל את הכדור לראשונה במחצית השניה ומסר לידיו של טומר לדאון ראשון, ואחר כך השלים לכיוונו עוד מסירה ששווה ארבעה ניסיונות חדשים, אבל כשל לאחר מכן להשיג את הדאון הראשון המתבקש כדי להמשיך במהלך, הג'איינטס בעטו ותקעו את הפטריוטס עמוק בחלק המגרש שלהם, אבל אז התעוררו בריידי ו-ווס וולקר, שהתחילו לטחון שטחים באוויר. אלא שהגנת הג'איינטס שוב עמדה בפרץ, ולמרות שקו ההתקפה של בריידי ביצע הסתגלויות, לא הצליח הקוורטרבק לשחרר את הכדור ליעד המתאים.

עוד רבע עבר, עוד ניצחון הגנתי גדול של הג'איינטס, אבל הם שוב לא הצליחו לשים נקודות על הלוח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

רבע 4: 14:17 לג'איינטס

את הרבע האחרון פתחו הג'איינטס עם הפצצה, מסירה של מאנינג לקווין בוס ל-45 יארד, המהלך הגדול הראשון של ניו יורק בהתקפה במחצית השניה. מסירה נוספת של מאנינג לסטיב סמית' המשיכה לקרב את הג'איינטס לאנדזון של ניו אינגלנד. ברדשו דחף את הערימה, והגיע למרחק של חמישה יארדים מקו השער, מה שהספיק למאנינג כדי למסור לדייויד טיירי ולהעלות את הג'איינטס ליתרון - 7:10.

הגנת הג'איינטס המשיכה לעשות את העבודה בצורה מדהימה. בריידי אמנם הצליח למצוא את מוס פעם אחת לדאון ראשון, אבל שוב נלחץ על ידי אוסי יומניורה וקו ההגנה הפנטסטי של ניו יורק, וניו אינגלנד נאלצה לבעוט שוב. למאנינג הייתה הזדמנות נוחה לפתוח את המשחק, אבל הוא פספס מסירה חופשית לחלוטין לפלקסיקו בוקס, והג'איינטס נאלצו לבעוט.

סדרת מסירות של בריידי לרנדי מוס ולוולקר קידמה את הפטריוטס במגרש. השניים המשיכו לתפוס, כמו גם פולק, שהגיע עד למרחק של שמונה יארדים מהאנדזון של ניו יורק. דאון שלישי מ-8 יארדים - לייזר לידיים של מוס - 10:14 ניו אינגלנד. הכדור חוזר לידיים של הג'איינטס, עם שלושה פסקי זמן ו-2:42 דקות על השעון.

איליי נקלע למצב של דאון רביעי, אבל ברנדון ג'ייקובס הזיז בריצה קצרה את השרשראות. מסירה ענקית של מאנינג לטיירי נקלטה בתוך ה-25 יארד של ניו אינגלנד, אחת ממסירות העשור. סטיב סמית' תפס עוד זריקה מעולה של מאנינג, וקידם את הג'איינטס ל-15 של ניו אינגלנד. מאנינג התגבר על הלחץ של ניו אינגלנד ומסר לבורס - 14:17 ענק לתוך האנדזון.

29 שניות נותרו לבריידי להביא את הפטריוטס למצב של שוויון.

מספרים

ניו יורק:

איליי מאנינג: 19 מ-34 מסירות מושלמות ל-255 יארד, שני טאצ'דאונים ואיבוד. מאנינג גם זכה, ולא במפתיע, בתואר ה-MVP של המשחק.

אחמד ברדשו: 45 יארד ריצה

אמאני טומר: 84 יארד בתפיסה

דייויד טיירי: 43 יארד בתפיסה וטאצ'דאון


ניו אינגלנד:

טום בריידי: 29 מ-48 ל-266 יארד וטאצ'דאון

ווס וולקר: 103 יארד ב-11 תפיסות

פלקסיקו בורס בכה בסיום: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי. מישהו היה חייב לתת לנו קרדיט. היה לנו מהלך גדול, וניצלנו אותו. עשינו את זה. אני מודה לאלוהים, אני מודה לכולם, ההרגשה פה מדהימה, אין הרגשה טובה יותר בספורט המקצועני מההרגשה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully