וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים השחורים

מיקי יואכים

3.2.2008 / 14:26

הכינוי של נבחרת גאנה הוא גם התואר בו נכנה את מצטייני שלב הבתים של אליפות אפריקה. מיקי יואכים עם סיכום ביניים של הטורניר

סולי עלי מונטארי (גאנה)

גם במולדת ממשיך מונטארי להרשים עם מגוון היכולות שלו. הוא ניצח את גינאה בדקות הסיום עם טיל אדיר בשמאל (בדיוק כמו שעשה במשחקה של פורטסמות' נגד אסטון וילה) והביא שלוש נקודות ל"כוכבים השחורים", למרות שנראה היה שהמשחק נועד להסתיים בתיקו אפס. הוא הצליח לשלב עבודה קשה במרכז השדה לצד אסיין עם השתלבות נכונה במשחק ההתקפה, וגם לעיתים חיפוי על הצטרפויותיו קדימה של אסיין עצמו. במשחק נגד מרוקו הוא נשלח לאגף השמאלי וגם שם הוא הרשים עם שערו השני בטורניר, כאשר הכניע את השוער המרוקני למאגרי בבעיטה מתוך הרחבה.

ג'וניור אגוגו (גאנה)

כמו מונטארי ואסיין, גם אגוגו הגיע בתור נער צעיר לאירופה – אבל לא לאודינזה או באסטיה המנוסות בשוק האפריקאי, אלא דווקא לשפילד וונסדיי מליגת המשנה האנגלית. משם הוא הושאל 4 פעמים לקבוצות מסדר הגדול של אולדהאם אתלטיק ואת המילניום קיבל ב-MLS. הניסיון האמריקאי לא צלח והוא חזר לאנגליה, ובגיל 28 הגיע לנוטינגהאם פורסט מהליגה הראשונה (השלישית באיכותה). למרות הכל, בנבחרת הוא זוכה לאמונו של קלוד לרואה ועולה קבוע בהרכב, בצמד התקפי עם אסמואה גיאן. את הניצחון מול נמיביה הוא הביא במו רגליו, אחרי שנעץ פנימה כדור רוחב של אסיין. אגוגו חזק וטכני – באותו משחק מול נמיביה הוא הצליח לחלוף על פני שני מגנים מבלי שהכדור נגע ברצפה.

יא-יא טורה (חוף השנהב)

אחיו הצעיר של קולו טורה, שהצליח לתפוס מקום של קבע בהרכב בארסה, כבר שנים נחשב לדמות מפתח בנבחרת. הוא קרע בלי בעיות את חוליות הקישור של מאלי וניגריה וסימל במשך כל המשחקים עוצמה ויציבות. בניגוד לבארסה, שם הוא נאלץ לחפות מאחור על החוליה הקדמית, בנבחרת יוצא לו גם להשתתף במשחק ההתקפה. הוא בישל לדרוגבה במשחקים נגד בנין ומאלי וגם כבש במשחק מול בנין מבישול של אחיו הגדול. יכול להיות שהסקוטים צריכים לנסוע עכשיו דווקא לדונייצק, כדי לעקוב שם אחרי האח השלישי לבית טורה - איבראהים, שמשחק במטלורג המקומית.

ג'ון אובי מיקל (ניגריה)

קשרה של צ'לסי הוא אחד הניגרים הבודדים שניתן לציין את משחקם בשלב הבתים. במשחקים הראשונים נגד חוף השנהב ומאלי, הניגרים לא הצליחו להגיע ולו למצב הבקעה אחד והגיעו למצב של רגל וחצי מחוץ לטורניר. התחייה התרחשה במשחק השלישי והאיש מאחוריה היה הקשר בן ה-20 מהמועדון הלונדוני. השער שהוא כבש, יחד עם הבישול הגאוני ליעקובו, הביאו את הניצחון על בנין ואת המקום בשלב רבע הגמר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מוחמד זידאן (מצרים)

הזידאן הבכיר של עולם הכדורגל היום הדהים את כולם כבר במשחק הראשון, כשה"פרעונים" ניצחו בצורה משכעת את קמרון. זידאן לא הוצב בחוד ההתקפה, אלא בעמדה אחורית יותר מאחורי הצמד זאקי-מוטיב וגם זה לא מנע ממנו להראות את יכולת הכיבוש שלו. הוא הצליח להשתחל פעם אחרי פעם למרכז הרחבה וניצל את התיאום עם החלוצים כדי לעשות מהלכים בנגיעה אחת בדרך שער – כך נכבש השער הראשון שלו בטורניר. השני היה אומנותי אף יותר – הוא קיבל כדור על החזה על סף הרחבה ובלי לעצור בעט טיל אל בין חיבורי הקורות של קרלוס קאמני.

חוסני עבד-ראבו (מצרים)

הקשר בין ה-23 של ה"פרעונים" יכול כבר עתה להיקרא כאחת התגליות של טורניר. הוא משחק כעת בבית ב"איסמאילי", אבל יש לו כבר ניסיון של שנתיים בשטרסבורג, שנאלצה להיפרד ממנו אחרי שירדה ליגה. מאמן מצרים, חסן שחאטה, מעדיף מערך של 3-4-1-2 שבו עבד-ראבו מחזיק את מרכז המגרש לצד מוחמד שאוקי. אבל כבר במשחק הראשון הקשר האחורי התעלה על הציפיות וכבש צמד מול קמרון, אחד מהם בפנדל. הוא לא נרגע גם מול סודן ושוב כבש מהנקודה הלבנה בדרך ל-3:0 בדרבי הנילוס.

סמואל אטו (קמרון)

חלוץ ברצלונה נשאר בספרד עד הרגע האחרון בשביל לעזור לקבוצתו לגבור על סביליה בגביע המלך ולא התאמן מספיק עם הנבחרת. המחסור באימונים לא ממש בא לידי ביטוי במשחקו והוא החל לכבוש בצרורות, כולל מהנקודה הלבנה. מחמשת השערים בטורניר, שלושה הם מהנקודה הלבנה. אחרי מטח השערים שלו בשלב הבתים, הוא לא רק מוביל את טבלת הכובשים של הטורניר, אלא גם הפך לכובש הצטיין באליפויות אפריקה בכל הזמנים עם 15 שערים. אטו נוהג לקחת על עצמו אחריות גדולה מאוד בנבחרת ומשתתף גם במשחק ההגנה ובעיקר במנהיגות של הקבוצה.

אלכסנדר סונג (קמרון)

סונג עלה למגרש אחרי המחצית הראשונה הזוועתית של קמרון מול מצרים והצליח לארגן את מרכז השדה המבולגן של ה"אריות". בשני המשחקים הבאים, הקשר האחורי של ארסנל כבר היה בהרכב. החיסרון היחיד של השחקן הטכני והעיקש – השתתפות מועטה עד לא קיימת במשחק ההתקפה. סונג כאילו מרגיש את המבט של דודו ריגוברט סונג, שהוא גם הבלם של הנבחרת, ובינתיים חושש לתת מסירות עומק ומעדיף מסירות קצרות ובטוחות.

מאנושו (אנגולה)

מעברו של חלוץ נבחרת אנגולה למנצ'סטר יונייטד נראה היה כעסקה המוזרה של חלון ההעברות האחרון. אבל שלושת שעריו בשלב הבתים של האליפות נותנים נופך קצת אחר. מאנושו גמיש, אתלטי ובעל משחק ראש מצוין. אם האנגולי יציג את אותה רמת משחק ב"פנאתינייקוס", אליה הושאל לחצי עונה, הרי שכבר בקיץ הקרוב הוא יגיע ל"אולד-טראפורד" בדלת הראשית – הרי זה בדיוק החלוץ שחסר עכשיו בסגל של סר אלכס פרגוסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully