וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: גאנה וחוף השנהב בחצי הגמר

3.2.2008 / 22:11

גאנה המארחת, שנותרה בעשרה שחקנים, ניצחה את ניגריה 1:2, אחרי שזו הובילה משער של יעקובו. חוף השנהב- גינאה: 0:5

אליפות אפריקה לאומות נכנסת לשלביה המכריעים. גאנה המארחת שסיימה את הבית המוקדם במאזן מושלם נתקלה הערב בקרב קשה מצידה של ניגריה. חוף השנהב מושלמת גם היא עד כה, עם יחס שערים מרשים של 8:1 בבית הוקדם, דרסה גם את גינאה בדרך לחצי הגמר.

גאנה - ניגריה 1:2

המשחק נפתח בטירוף, כבר בדקה הראשונה כמעט היו מכות, והשופט היה הדמות העסוקה ביותר בפתיחה. אחרי עשר דקות נרגעו הפאולים, ואז הגיע ההזדמנות הראשונה של המשחק. אאיגביני יעקובו קיבל את הכדור שישה עשר מטר מהשער, עשה את הסיבוב הרגיל שלו, ואז בשמאל עשה מעשה שהוא לא רגיל לעשות, והחטיא. מזל גדול לגאנה. מארחי הטורניר חזרו לעצמם לאט לאט והשתלטו על המשחק, תוך כדי הצגת כדורגל יפה מאוד לעיתים. בדקה ה-31, שוב איגביני בעניינים, מסירה גדולה שלו מצאה את אוצ'ה שמול השער גלגל את הכדור לידיו של השוער. בדקה ה-35 יעקובו כבר מצא את הרשת, אחרי שהגנאים הכשילו פעמיים את שחקני ניגריה ברחבה. יעקובו לא התרגש מ-45000 גנאים ביציע, והעלה את ניגריה ליתרון מהנקודה הלבנה. גאנה המארחת חזרה בדיוק בזמן. לפני הלחץ של ירידה למחצית בפיגור, השיווה מייקל אסיין, הגיבור הלאומי, בנגיחה נהדרת אחרי כדור חופשי, ממש בסוף תוספת הזמן של המחצית הראשונה.

בדקה ה-59 נשארה גאנה בעשרה שחקנים, אחרי שהקפטן שלה ג'ון מנסה, הכשיל את אודמווינגי כאשר זה היה השחקן האחרון לפני השוער. מאמו גאנה, קלוד לרואה, עשה את החילוף ההגנתי ההכרחי במצב כזה, וגם הוריד את מייקל אסיין לעמדת הבלם.

בדקה ה-83 רעד האצטדיון, כדור רוחב של מונטריי, מוצא את ג'וניור אגוגו, והחלוץ של נוטינגהאם פורסט מבקיע את השני לגאנה. עד לסיום לא הצליחה ניגריה לחזור, גאנה, בעשרה שחקנים, עולה לחצי הגמר.

חוף השנהב - גינאה 0:5

חוף השנהב הייתה פייבוריטית ברורה במפגש הזה. הקבוצה שהבקיע שמונה שערים בשלושת המשחקים בבית המוקדם, ויש האומרים הנבחרת הטובה באליפות, אמורה לעבור, עם כל הכבוד, יריבה כמו גינאה. בדקה ה-25 עבדאל קאדר קייטה מליון, העלה את חוף השנהב ליתרון מוצדק אחרי בעיטה מזווית קשה, אבל שוער גינאה טעה כאשר חשב שמדובר בכדור רוחב, אבל זה הלך פנימה.

הפילים מחוף השנהב המשיכו ללחוץ והיו קרובים עוד כמה פעמים עד סוף המחצית להגדיל את התוצאה, אבל כשלו שוב ושוב מול השוער הגינאי, קאמרה.

במחצית השנייה תאונה קטנה לשוער חוף השנהב, בארי קופה, שהתנגש בקורה אחרי בעיטה חופשית מסוכנת של גינאה. קופה התאושש בסופו של דבר והמשיך לשחק. גינאה המשיכה להיות נמרצת במחצית הזאת, ולתת את הכל בתקווה למצוא את הסנסציה מול חוף השנהב.

בדקה ה-69 הגיעה אחת ההחמצות הגדולות בהיסטוריה, שוודאי תיכנס לאחד מלקטי ההחמצות הגדולות. ארונה דינדאן, קיבל כדור מצויין, עקף את השוער, ומול שער ריק, בעט לרשת החיצונית. כמו לפי הזמנה, הגיע דקה אחר כך דדייה דרוגבה, כדי להראות לדינדאן איך עושים זאת נכון. שחקן צ'לסי קיבל כדור מצויין, עבר שחקן הגנה ומול השוער גלגל פנימה. כאן קצת נשברה גיניאה. עוד שתי דקות עוברות וסולומון קאלו קובע 0:3, אחרי דאבל עם חברו לקבוצה דרוגבה.

גיניאה כבר לא הייתה במשחק כאשר יא יא טורה פרץ מצויין והוציא רוחב לקאלו שמול שער ריק כבש את הרביעי של חוף השנהב, והשני שלו במשחק. באקי קונה סיים את הסבל של גיניאה עם שער מדהים בבעיטה מעשרים וחמישה מטר לחיבורים. נגמר 0:5, יכול היה להיגמר הרבה יותר. עכשיו חוף השנהב תחכה למנצחת מחר ברבע הגמר בין מצרים לאנגולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully