וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיגה חד צדדית

אסף רביץ

2.2.2008 / 14:01

אסף רביץ חושב שטרייד כמו של פאו גאסול ללייקרס צריך להיאסר על ידי הליגה, וכבר מתכונן לגמר הקלאסי: הסלטיקס נגד הלייקרס

המחשבה הראשונה שלי אחרי ששמעתי על הטרייד שמביא את גאסול ללייקרס הייתה שאם זה היה קורה בליגת פנטזי, הטרייד הזה היה נפסל עוד לפני שהכתבה הזאת הייתה מוכנה. אבל בעולם האמיתי אין לשאר הקבוצות אפשרות להטיל וטו על טריידים, ואולי הלילה הגיע הזמן להתחיל לחשוב על האופציה הזאת. קצת מוקדם לפרספקטיבה היסטורית, אבל אין ספק שהטרייד הזה הולך להיכנס חזק לרשימת הטריידים ההזויים ביותר אי פעם, אולי אפילו להזוי ביותר. אם הטרייד שהביא את וינס קרטר מטורונטו לניו ג'רזי תמורת כלום נחשב להכי הזוי עד היום, מה נגיד על גאסול תמורת כלום? אחרי הכל, גאסול, לעומת קרטר, אוהב לנצח ולא עשה לממפיס את המוות ברמה שקרטר שיגע את טורונטו.

מה חשב לעצמו כריס וואלאס, הג'נרל מנג'ר של ממפיס? אולי השאלה הנכונה יותר היא מה חשב מי שמינה אותו לתפקיד אחרי שנכשל כמעט בכל אספקט אפשרי בבוסטון. הוא דווקא התחיל לא רע את הקדנציה, אבל עכשיו זרק הכל לים. מה, בעצם, ממפיס מקבלת כאן? את החוזה הגמור של קוואמי בראון, אוקיי. את ג'וואריס קריטנטון המוכשר לעמדה בה יש לממפיס כבר שני שחקנים עולים עדיפים (מייק קונלי וקייל לאורי). את הגופה של ארון מקי. את הזכויות על האח מארק גאסול (זה היה נשמע נחמד אולי אם לא היינו רואים אותו משחק). ושתי בחירות דראפט של קבוצה שהטרייד הזה דואג שתהיה בין הטובות בליגה בשנים הקרובות. ביחד- המיץ של השאריות.

ניקוי אורוות בממפיס

אם יש משהו נכון בטרייד הזה מצד ממפיס זה שלמאר אודום לא כלול בו. אודום הגיע למצב בו הוא פשוט לא שווה את הכסף, בטח לא בשביל שנתיים. ממפיס הולכת לבנייה וניקוי אורוות, וניתן לצפות לטריידים נוספים גם אחרי הטרייד המתבשל של סטורמייל סוויפט על ג'ייסון קולינס, טרייד חסר משמעות לחלוטין מכל כיוון. אז את ניקוי האורוות שלה ממפיס תקבל מהטרייד הזה, היא תהיה אחת הקבוצות החלשות בליגה בזמן הקרוב, אבל ממתי זאת נהייתה מטרה? לא עדיף להוסיף שחקנים שיש סיכוי שיתרמו לקבוצה? לא כדאי לבדוק אם שיקאגו תיתן את נוצ'יוני וטיירוס תומאס שלא מסתדר שם עם אף אחד?

ממפיס תהפוך עכשיו לקבוצה של מייק קונלי ותתחיל לרוץ בקצב מטורף ולשחק עם הרכבים נמוכים. מעניין לראות אם וואלאס ישכיל לפחות לבנות סביבו קבוצה נכונה. היתרון הבולט של הטרייד הזה מבחינתה הוא שבקיץ יהיה לה הכי הרבה מקום מתחת לתקרה כדי לנסות להחתים מישהו כמו גילברט ארינאס או אלטון ברנד. אבל ארינאס גם יושב על משבצת הפוינט גארד ואין שום הגיון בהבאה שלו, וברנד? עד כמה הוא עדיף כבר על גאסול, אם בכלל? וזה רק בהנחה לא סבירה שהם יסכימו לבוא. בקיצור, לא הייתי בונה על עתיד ורוד אצל הגריזליז.

עשית זאת, מיץ'

אבל הסיפור המעניין כאן הוא של הלייקרס. למיץ' קופצ'אק מגיעות הרבה מאוד התנצלויות עכשיו. אחרי ההתעקשות להשאיר את ביינום, אחרי שהצליח להרגיע את קובי (הרבה בזכות אותו ביינום) ואחרי שהוא התעלם באלגנטיות מקיומו של ג'רמיין אוניל, בסוף הגיעה ההזדמנות המושלמת. השאלה המיידית היא האם הלייקרס חוזרים לדבר ברצינות על אליפות. התשובה המיידית היא כן. אני מתכוון להגיד את זה רק פעם אחת: פיל ג'קסון, קובי והקו הקדמי הטוב בליגה. מישהו חושב שניתן להתעלם מזה?

מעניין יהיה לעקוב אחרי ההשתלבות של גאסול, בעיקר אחרי שגם ביינום יחזור. הספרדי בוודאי ישמח להגיע לקבוצה עם מנהיג, מעמסת המנהיגות הפכה לכבדה מדי עבורו אחרי היורובאסקט. הוא אחד משחקני הפנים הקבוצתיים ביותר בליגה (לפני שנתיים היו לו 4.6 אסיסטים למשחק) והשילוב שלו עם ביינום יכול להיות נהדר. ההגנה תהיה חייבת להתמקד בו ובקובי וזה יאפשר לביינום לבצע את התנועה שהופכת אותו ליעיל כל כך. חשוב להדגיש שוב- גאסול הוא אחד משחקני הפנים הטובים בליגה, הוא לא היה בשיאו בשנה וחצי האחרונות גם בגלל פציעה וגם בגלל שהקבוצה שלו הייתה נמושה. הוא יודע לשחק עם הגב ועם הפנים לסל, מסדר לעצמו ולאחרים מצבים טובים ויודע גם לקלוע מבחוץ. יש מעט מאוד קבוצות שיכולות להסתדר איתו בלי דאבל טים, ולך תעשה דאבל טים נגד הלייקרס עכשיו.

בדרך לגמר קלאסי

אם ממש רוצים, אפשר למצוא גם בעיות פוטנציאליות. המרכזית היא שגאסול וביינום ידרכו אחד לשני על הרגליים. שניהם אוהבים לשחק בפנים וזה יכול לייצר צפיפות, ואם גאסול יתפקד רק בחוץ הוא לא ימצה את היכולות שלו. צפיפות יכולה לפגוע בעיקר בביינום שחי על שטחים פנויים. גאסול, אם כך, יכול לשפר את ביינום ויכול גם להחליש אותו, וזאת אולי השאלה הגדולה. כאשר על הקווים עומד אחד המאמנים הטובים בתולדות הכדורסל לא בטוח שצריך לדאוג.

בעיות פוטנציאליות נוספות ניתן למצוא בהגנה. גאסול וביינום יודעים לקחת ריבאונד ולחסום, אבל הם לא שומרים אישיים גדולים, בטח לא מול שחקני חוץ שרוב קבוצות המערב מחזיקות. אחד מהם יצטרך לשמור על נוביצקי ועל דאנקן, הם יצטרכו לחלק בינהם את ההגנה על בוזר ואוקור, או על אמארה ומאריון. יהיה מעניין לבדוק את ההתאמות במצבים האלה. גם שאלת אודום הופכת למרכזית: הוא יתפקד כסמול פורוורד, אבל אם הצבע יהיה פקוק יהיה לו קשה להיות אפקטיבי, ושחקן חוץ אמיתי הוא ממש לא.

אבל אלה זוטות. מה שחשוב זה שהלייקרס חוזרים להיות קונטנדרים ורלוונטיים לא פחות מאף קבוצה בליגה. הם גם לא ממהרים יותר, עד 2011 הם מסודרים עם שלישייה שלא צפויה לדעוך אלא רק להשתפר. פתאום גמר קלאסי של בוסטון נגד הלייקרס בשנים הקרובות נשמע הגיוני, אפילו מתבקש. מי היה יכול להאמין לפני חצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully