וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: הפרעונים והאריות רוצים רבע גמר

29.1.2008 / 18:00

מצרים עם שני ניצחונות צריכה נקודה נגד זמביה, גם קמרון יכולה להסתפק בתיקו בהסתברות מסויימת, סודאן רוצה שער ראשון בטורניר

קמרון- סודאן (19:00)

קצת תרחישים אפשריים לקראת המחזור הנועל של בית ד': האריות הבלתי ניתנים להכנעה של קמרון, זקוקים לנקודה מול סודאן, כדי להעפיל מהמקום השני, זאת כמובן, בתנאי שזמביה לא מנצחת את מצרים. זה לא הכל, אם זמביה תפסיד, גם הפסד של קמרון יעלה אותה, במקרה של ניצחון זמבי על מצרים, קמרון תהיה חייבת לנצח כדי לעלות. מסובך? קצת.

לא יהיו הרבה כאלה שיהמרו על סודאן במשחקה נגד קמרון, ובצדק. אחרי שני משחקים בבית ד' של אליפות אפריקה, נמצאת סודאן ללא נקודה, ואפילו בלי שער. קמרון, אחרי ההפסד למצרים במשחק הפתיחה, התאוששה והורידה חמישייה על זמביה במשחק השני.

"אני חושב שקצת חזרנו לעצמנו אחרי ההפסד במשחק הראשון למצרים", אמר ריגוברט סונג, קפטן נבחרת קמרון, "נכון שאנחנו עדיין לא בשיא הכושר, אבל קמרון זו עדיין קמרון, אנחנו טובים יותר כאשר אנחנו בלחץ".
"אין ספק שאנחנו הקבוצה היותר טובה במשחק הזה," אמר אוטו פריסטר, מאמן קמרון, "אנחנו רק צריכים לנצח את המשחק ולהסתכל הלאה על המשימות שעומדות בפנינו". האיש שיעמוד מחר במרכז הוא סמאול אטו. נכון שזאת לא הפעם הראשונה שחלוץ ברצלונה מושך את מרבית ההתעניינות במשחקי קמרון, אבל הפעם הסיבה מצויינת. אטו הישווה במשחק הקודם את שיא הכיבושים באליפות אפריקה, וגול אחד, יהפוך אותו למבקיע הטוב בהיסטוריה של הטורניר. "אני כל כך שמח להיות רשום בספרי ההיסטוריה של האליפות הזאת", אמר אטו,"זה מרגש להיות שותף לשיא עם שחקן כל כך גדול כמו לאורנט פוקו (14 שערים). אבל עכשיו המטרה הכי חשובה היא לעלות לרבע הגמר, כמובן שאני גם רוצה להבקיע שער במשחק, ולשבור את השיא".

בצד השני, הרבה יותר שקט. ניצי המדבר מסודאן, יודעים שכל תוצאה מלבד הפסד, תהיה הפתעה גדולה. גם עוזר המאמן, עבדול חמיד עומאר, יודע את זה, "במחצית הראשונה נגד מצרים היינו טובים", אמר עוזר המאמן "אבל ברמות האלה כאשר אתה לא מנצל את ההזדמנויות שלך, אתה בבעייה".


מצרים-זמביה (19:00)

כדי להבין את יחסי הכוחות בין מצרים לזמביה, צריך להסתכל על יחסי ההימורים, אפילו לתיקו, תוצאה שתבטיח למצרים את העלייה לשלב הבא מהמקום הראשון, יחס ההימורים גבוה פי שלושה מניצחון של אלופת אפריקה. המצרים שהחלו את האליפות הזאת עם תחזיות שחורות של הפרשנים מכל רחבי היבשת, וגם מיבשות אחרות, עושה בינתיים אליפות מצויינת. כבר בניצחון במשחק הראשון, 2-4, על קמרון, הבינו כולם שהאלופה רצינית. עכשיו, אחרי שהבטיחה כמעט במאה אחוז את העלייה, האווירה במחנה המצרי מצויינת. מוחמד זידאן המצרי, הכוכב של הנבחרת הזו כבר עם שני שערים, והנבחרת כולה עם שבעה בשני משחקים. במשחק האחרון בין הנבחרות שהיה באליפות אפריקה ב-2002, ניצחה מצרים 1:2.

זמביה שהובסה 1:5 על ידי קמרון, וניצחה את סודאן המסכנה 3:0, צריכה נס גדול כדי להיות בשלב הבא. הדבר הראשון שחייבים הזמבים הוא ניצחון כמובן, ואז לקוות שקמרון, לא תנצח, כי בשוויון נקודות, קמרון עולה בזכות הפרש השערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully