וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטיש בראש?

29.1.2008 / 11:35

פינת ההיסטוריה: אורן קורנפלד לוקח אותנו למסע בזמן ומסכם את מפגשי העבר בין ליברפול, שרוצה להיצמד לחבורת הצמרת, ו-ווסטהאם, שגם אוחזת בכוונות להתקדם כלפי מעלה

הפעם אנחנו בוחנים בפינת ההיסטוריה את הקרב החשוב של ליברפול באפטון פארק מול ווסטהאם (משחק מספר 48), בנסיונם של האדומים לעשות צעד לעבר הצמרת הגבוהה ולחזור לעניינים בליגה במחזור ה-24. יוסי בניון פוגש את האקסית, ולא ברור מי רוצה להוכיח יותר למי, בניון לווסטהאם על כך שהוא אכן השתדרג במעמדו והפך להיות שחקן מוביל בליגה, או ווסטהאם לבניון על כך שהיא מסתדרת גם בלעדיו. הפטישים נמצאים במקום העשירי בליגה, עם שאיפות לסיים בחלק העליון של הטבלה, ואולי אף להגיע לאופ"א בתום העונה.

בניגוד לקבוצות אחרות שנפגשו כבר האחת עם השנייה בסיבוב הראשון, העונה לא התקיימו משחקים בין שתי הקבוצות, כאשר המשחק בין השתיים במחזור השני נדחה בזמנו ועד כה הוא לא שוחק. לכן נלך אחורה בזמן ונבחן את המפגשים הקודמים בין השתיים.

בעונה שעברה ליברפול ניצחה 1:2 את ווסטהאם באנפילד (דניאל אגר ופטר קראוץ' כבשו לאדומים, בובי זאמורה לווסטהאם), כשגם במשחק השני ניצחו חניכיו של רפא בניטז באותה התוצאה, אז כבשו דירק קויט וקראוץ' את השערים לליברפול, קפה בלאנקו כבש לווסטהאם.

גם לפני שנתיים כבשה ליברפול שני שערים במפגש מול ווסטהאם, אך אז הניצחון היה "על האפס" (0:2). צ'אבי אלונסו ובודווין זנדן כבשו את השערים, אך בסיבוב השני ליברפול חזרה לנצח 1:2 כשג'יבריל סיסה, שהיום משחק במארסיי, כבש צמד, בעוד ראו-קוקר כבש את השער היחיד לפטישים.

אם הולכים עוד אחורה בזמן, הרי שמספר שנים ווסטהאם שיחקה בליגה השנייה ולכן לא נערכו משחקי ליגה בין השתיים, אך גם בעונת 2002/3, כשכן נערכו מפגשים, כבשה ליברפול לפחות שני שערים. במפגש הראשון האדומים ניצחו 0:2 (צמד של מייקל אואן), ובמפגש השני זה כבר היה 0:3 (בארוש, ג'רארד והסקי).

הפעם האחרונה בעצם שווסטהאם הוציאה נקודות ממפגש ליגה מול ליברפול הייתה בדיוק לפני שש שנים, אז סיימו הקבוצות ב-1:1. עבר קצת זמן מאז, אך ווסטהאם כבר תפסה מקום של קבע בליגה, והיא כבר אינה קבוצת תחתית כמו פעם. האם הפעם היא יכולה לאיים ולערער על ההיסטוריה? יש מצב, כדאי אולי אפילו ללכת על תיקו. בכל זאת, שש שנים עברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully