וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע בכחול, זרוק לים

אייל בן יעקב

28.1.2008 / 12:39

הכשרונות שוב משוחררים, הניהול שוב חורק והאוהדים שוב כועסים. הפועל פ"ת חלמה על דרך חדשה העונה, אבל נשארה עם אותן בעיות ישנות

"אני בטוח שהפועל פתח תקווה הולכת להיות מכבי יפו". את התחזית הפסימית הזו מספק דני לוי, מי שעד להתפטרותו אתמול היה חבר העמותה של הפועל פ"ת. גם דני לוי, כמו רבים מאוהדי הפועל פתח תקווה, חושש לגורלה של הקבוצה שחלמה העונה על קאמבק. על דרך חדשה. על התנהלות חדשה. על שלד בריא של שחקנים. על מאמן שייקנה דרך נכונה ויקבל גב מהבוס. על מועדון חי, נושם ובועט. על הפועל פתח תקווה.

אם בתחילת העונה נדמה היה שמינויו של אורי מלמיליאן סימן קו מחשבה נכון, אז ככל שנכנסו לחורף רק גילינו שמצבה של הפועל פתח תקווה רק הולך ומסתבך. הבעיות שהעיקו על המועדון בעבר והורידו אותו מהליגה הראשונה רק החמירו: בעלים לא מוצלח, שחקני בית שמשוחררים בסיטונאות ומריבות פנימיות במקום התעסקות בשיקום הקבוצה. הכתובת לכך היא ברורה: רונן אלעד, שמתגלה העונה, לדעת אנשים, כגרסה הקלושה של מאיר שמיר.

"רונן אלעד הרס בשנתיים וחצי את מה שבנו בהפועל פתח תקווה במשך 60 שנה", מצהיר יעקב שיינר, מי שהיה בעל תפקיד בכיר בהפועל פ"ת עד לא מזמן. "הוא מכר את כל שחקני הבית וכלום לא נשאר. לא צריך מפרק להפועל פתח תקווה, רונן אלעד כבר פירק את הכל".

מלחמת השחרור

לשיינר, נפגע המערכת, בטן מלאה על אלעד והפועל פתח תקווה, אבל גם בדעתו הלא אובייקטיבית יש כמה תובנות חשובות על מצבה של הקבוצה תחת הבוס שהוריד אותה ליגה. "אנשי עסקים לא מעוניינים לבוא בגלל אלעד", הוא אומר. "אני לא מבין למה הוא פיטר את מלמיליאן. הוא שלח את קנדה ואת תמוז ואת שיבחון. גם קאסום הלך וכבר לא נשאר לו את מי למכור, לא נשארו שחקני בית. אני מאוכזב ממנו קשות. הניהול שלו הוא שכונה. אם הוא היה אוהב את הפועל פתח תקווה הוא לא היה מוכר את כל השחקנים".

"אני קודם כל אוהד הפועל פתח תקווה 50 שנה, להבדיל מרונן אלעד שהיה אוהד מכבי פתח תקווה ואני יודע את זה בביטחון", טוען שיינר. "הוא בנאדם שאי אפשר לקרוא אותו ולא ברור מה האינטרס שלו. מה נשאר בהפועל פתח תקווה? מה הוא רוצה? הוא לוקח בעלי תפקידים שהם בובות ומתייעץ עם כל העולם ואימא שלו. ככה לא מנהלים קבוצת כדורגל. מאיר שמיר ניהל את הפועל פתח תקווה, אבל לפחות בעלי תפקידים אצלו עבדו בשקט וניהלו את הקבוצה והוא לא התערב. פה תמיד מתערבים ובשביל זה הם בחרו מאמן (אלי מחפוד – א.ב.י) שהם יכולים להגיד לו מה לעשות. אמרתי למחפוד להתעקש על קאסום, והוא אמר לי שהוא כבר שוחרר. קאסום לא רצה לשמוע מרונן אלעד, ואני שכנעתי אותו לחזור. בסוף העונה רונן אלעד לא יישאר בהפועל פ"ת גם אם הם יילכו למפרק. הוא עכשיו מנסה ליישר קו ולהציל את עצמו ולא את הקבוצה. אם לא יבוא לפה מישהו קליבר עם כסף, לקבוצה אין לה עתיד.

"אלעד מחפש רק שיעבדו בהתנדבות. גם אותי הוא רצה בהתנדבות. הוא כל הזמן טען שהוא הביא את אפי צפריר כנציג הבעלים. אחרי שבוע באתי לאפי צפריר והוא אמר לי שרונן אלעד החליט שאין כסף, ושאני צריך לעבוד בהתנדבות כי אתה אוהד הפועל פתח תקווה. לרונן אלעד תמיד יזכרו שהוא הוריד את הבוגרים ואת הנוער ליגה. לא לחמן אשם, אלא רונן אלעד הוא האשם הבלעדי, הוא טרטר את הקבוצה בצורה קיצונית".

מלחמת אזרחים

גם אם שיינר מדבר מתוך כעס, קשה להתעלם מהקשר בין חלק מדבריו ולמה שקרה בשבוע האחרון בהפועל פתח תקווה. מאמן שפוטר בגלל סיבות מוזרות ושחרור של שחקנים כמו קאסום ועמרי קנדה. "הפיטורים של אורי מלמיליאן השנה הם הדוגמא הכי טובה לטעויות שנעשות בניהול", מספר שחקן עבר של הקבוצה. "בעונה שעברה החל אייל לחמן, המאמן דאז, בתהליך של שילוב שחקני בית בהרכב כמו יפתח הררי, שגיב כהן, עמרי קנדה, הרצל לוי ועוד. באופן טבעי נראה היה שאם ירידת הקבוצה, הצעירים יקבלו את המושכות בכדי ליצור שלד שירוץ כמה שנים. במקום זה, אייל לחמן פוטר, והובא במקומו אורי מלמיליאן, שקיבל תקציב גבוה מאוד ביחס לליגה השנייה והביא איתו שחקנים חדשים לגמרי, במטרה אחת ברורה, לעלות ליגה באופן מיידי. כשאורי פוטר אחרי ההפסד להפועל חיפה, אמרו בהנהלה שהוא פוטר כי הוא לא שיתף שחקני בית. זו דרך לנהל קבוצה?"

במקביל, גם החלקים הכועסים בקהל של הקבוצה לא מקלים על המצב הקיים ולגרסת דני לוי, הם אלה שמורידים את הקבוצה לתחתית הבאר – בדומה ללחץ שהפעילו הפלגים השונים מקרב אוהדי מכבי תל אביב על המערכת הרופפת של לוני הרציקוביץ'. "עשרה אחוז מהקהל של הפועל פתח תקווה הוא מכת המוות של הקבוצה. הם מסיתים את כל האוהדים, ומביאים לכך שאף אחד מהקהילה העסקית לא רוצה להתקרב בכלל לקבוצה", מאשים דני לוי הפורש ."הם פועלים מאינטרסים אישיים כי הם רוצים לקבל יותר הזמנות והטבות שונות, וכשמתנגדים להם הם מגיבים באלימות. הם דאגו להעיף את מאיר שמיר, שתרם לקבוצה 75 מיליון שקלים מכספו, ועכשיו הם דואגים להעיף את רונן אלעד על ידי איומים על משפחתו וצעקות מתחת לביתו ב-2 בלילה. אני יכול להגיד שאני מחוץ לכדורגל בגלל האוהדים האלו, היום אני נהנה מהחיים".

"יש שם קבוצה של קהל שהיא אם כל הרע", ממשיך שחקן עבר של הקבוצה את הקו של דני לוי. "הם צעקנים, הם עושים בלאגן והם מתערבים בכל דבר. אני זוכר שכשהיינו עולים למגרש היינו יודעים שרבע שעה של משחק לא טוב, והאנשים האלו יתחילו לצעוק ולקלל. זה פגע מאוד בביטחון של השחקנים, בעיקר הצעירים".

תגובת אפי צפריר, מנכ"ל הקבוצה, בשם רונן אלעד: "כל מה ששיינר אומר נובע מאינטרסים אישיים שלו, בתור אדם שהיה בהפועל פ"ת שלושה חודשים ולעולם לא היה בתפקיד מנכ"ל או יו"ר ומינה את עצמו לתפקידים האלה. אבל זה בסדר. לא שופטים אף אדם בשעת צערו. ואם האנשים האלה קוראים לעצמם אוהדים אז הם צריכים לעמוד מאחורי המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully