וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה

27.1.2008 / 13:52

אחרי שהדיח את פדרר בחצי הגמר, השלים הסרבי בן ה-20 את המשימה וזכה בתואר גרנד סלאם ראשון אחרי ניצחון ב-4 מערכות על טסונגה

בגיל 20, כשהוא כבר במקום השלישי בעולם, זכה היום (ראשון) נובאק דג'וקוביץ' בתואר הגרנד סלאם הראשון שלו אחרי שניצח 6:4, 4:6, 3:6, 6:7 את ג'ו וילפריד טסונגה בגמר אליפות אוסטרליה.

טסונגה נלחם. אחרי שהדיח את אנדי מארי, העיף את רישאר גאסקה, השליך את מיכאיל יוז'ני וקינח ברפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ' היה יותר מדי בשביל הצרפתי המפתיע, שערב התחרות דורג במקום ה-38 בעולם ועתה כנראה יקפוץ למעלה בגדול.

דג'וקוביץ' הדיח את רוג'ר פדרר בחצי הגמר והיום הוכיח שוב שהוא בשל אולי לעשות צעד אחד קדימה ולאיים ברצינות גם על המיקום של השוויצרי ושל רפאל נדאל בדירוג העולמי. אפשר למתוח עליו ביקורת, הוא באמת קצת שחצן ומוחצן, אבל העובדה היא שהיום הוא זכה. את ההתקדמות של הסרבית אפשר לראוןת היטב בתוצאות שלו. ב-2006 הגיע לרבע הגמר ברולאן גרוס, לפני שנה כבר העפיל לחצאי הגמר באותו מקום וגם בווימלבדון ובגרנד סלאם האחרון, בארצות הברית, כבר הגיע לגמר. את עליית המדרגה הוא השלים היום ומכאן המבט קדימה.

זה לא הלך בקלות לסרבי, אחרי הפסד במערכה הראשונה, אבל אחרי שהישווה פתח היטב את הסט השלישי ומשם הוא רץ לניצחון בעזרת טניס חכם ומגוון מול טסונגה שנראה נלהב מאוד, אבל לעתים בלתי מרוכז. המבחן הבא יגיע בקרוב, בפריז. שני השחקנים שהיוו את הסנסציות של אלפות אוסטרליה ינסו לעשות זאת שוב גם שם.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בשבירה לכל צד וב-1:1 מהיר, אבל לאחר מכן התפתח מאבק עיקש עם משחקונים ארוכים וטניס מצוין, כשכל אחד שומר על חבטות ההגשה שלו. ראלי רדף ראלי, אף אחד לא ויתר, אבל במצב של 4:5 לטובתו טסונגה עשה שתי נקודות אדירות, אחת בהצלה של הנחתה והשנייה בלוב מעל הסרבי, שבר וניצח את המערכה הראשונה.

אותה מגמה נמשכה גם בסט השני, אבל במצב של 3:3 דג'וקוביץ' עלה אגרסיבי מאוד למשחקון הגשה של הצרפתי, גבר עליו על ה-15 ושבר אותו בדרך ל-4:6. הסרבי המשיך עם התנופה שלו היישר לתוך המערכה השלישית ובמצב של 1:1 שבר את טסונגה וגם דאג לכמה ג'סטות שחצניות על הדרך. בסוף המערכה דג'וקוביץ' השיג עוד שבירה וניצח 3:6, כשנותרת לו מערכה אחת לנצח כדי לזכות בטורניר.

במערכה הרביעית טסונגה התייצב מעט והצליח להישאר במשחק, אבל לא להשיג איזשהו יתרון, כשדג'וקוביץ' ממשיך לשחק עם שכל ולא משאיר לצרפתי חורים לניצול. המערכה המשיכה להיות צמודה והגיעה לשובר שוויון, בו ניצח הסרבי 2:7 והשלים זכייה בתואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully