וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: טוניסה ואנגולה בדרך לרבע הגמר

27.1.2008 / 21:00

מאנושו המשיך לככב במדי הנבחרת המפתיעה מאנגולה, שניצחה את סנגל 1:3. טוניסיה ניצחה את דרא"פ 1:3 ומובילה איתה את בית ד'

אליפות אפריקה ממשיכה להיות מרתקת ומפתיעה, והערב (ראשון) לא היה שונה. אנגולה הדהימה את סנגל עם ניצחון 1:3, שיכול היה להסתיים בתוצאה גבוהה יותר, והתקרבה מאוד לרבע הגמר. מי שעשתה זאת יחד איתה היא האלופה לשעבר טוניסיה, שניצחה באותה התוצאה את דרום אפריקה המאכזבת.

אנגולה-סנגל 1:3

במשחק הראשון שלה באליפות, כשכמעט וגנבה ניצחון מדרום אפריקה, היו כאלה שאמרו שזאת היתה הבלחה חד פעמית של אנגולה. הנבחרת הקטנה אמנם היתה במונדיאל הקודם, אבל על הנייר, סנגל עדיין עדיפה עליה. הפתיחה היתה כולה של סנגל, שעלתה ליתרון בדקה ה-20. אל חאדג'י דיוף הרים כדור, סולימן דיאוורה נגח, ואבדוליי פייה דחק מקרוב, 0:1 לסנגל.

אלא שאז, כרגיל, התעורר מאנושו. השחקן שחתם במנצ'סטר יונייטד ומציג כושר נהדר, נגח נהדר בדקה ה-50, לאחר הגבהה של זה קאלנגה. מאנושו הוסיף עוד אחד בדקה ה-67, לאחר טעות קשה של שוער סנגל, שניסה להדוף את הכדור, אך במקום זאת העניק אותו לחלוץ האנגולי, שקבע 1:2. 12 דקות לסיום, אנגולה סגרה את המשחק, לאחר שיאמבה אשה הרים כדור נהדר לפלאביו שנגח פנימה, 1:3 גדול לאנגולה, והם עם רגל וחצי בשלב הבא. סנגל תצטרך לעבוד קשה מול דרום אפריקה במשחק האחרון בבית המקודם כדי לא לחזור מוקדם הביתה.

טוניסיה - דרום אפריקה 1:3

אחרי התיקו מול אנגולה במחזור הראשון, ה"בפאנה בפאנה" של קרלוס אלברטו פריירה היו חייבים ניצחון כדי לשמור על סיכוי סביר להגיע לרבע הגמר, אלא שמהצד השני עמדה נבחרת רעבה יותר ובעיקר טובה יותר.

הטוניסאים סגרו עניין כבר במחצית הראשונה, ובמדינה הצפון-אפריקאית כבר יכולים להתכונן לשלבי הנוק-אאוט של האליפות. המתאזרח הברזילאי והכוכב הגדול של הטוניסאים, פרנצ'ילאודו דוס סנטוס, פתח את החגיגה עם שער מוקדם בדקה השמינית. שאוקי בן סעאדה מבאסטיה הצרפתית כבש את השני בדקה ה-31, שלוש דקות לפני שאותו דוס סנטוס השלים צמד. דרום אפריקה, עם פנטאני ומסיללה ממכבי חיפה שפתחו בהרכב, נשברה והדבר היחיד שהצליחה לעשות בתגובה היה שער מצמק של קאתלגו מפלה שלוש דקות לסיום. הדרום אפריקאים יהיו חייבים לנצח את סנגל במחזור האחרון, ולקוות להפסד רב שערים של אנגולה לטוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully