וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור 17: הפועל ת"א - בני סכנין

רגב גולדמן ואיציק סולומון

26.1.2008 / 17:40

שוער סכנין מאיר כהן, לו היסטוריה ארוכה עם הפועל ת"א, עקץ את האדומים, לאחר ה-0:1. גוטמן: "היינו צריכים לדעת איך לא להפסיד"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

גוטמן: "תיקו היה משקף, אבל אין 'אם' בכדורגל"

כבר חשבנו שהיא עולה על דרך המלך, או לפחות מתחילה לעשות זאת, אך נראה שהדרך של הפועל תל אביב לעונה נוספת בליגת העל, כמה מוזר שזה נשמע, עוד ארוכה, ארוכה מאוד. ההפסד בבלומפילד 1:0 לבני סכנין הראתה עד כמה לאלי גוטמן עוד יש עבודה רבה בקבוצה, ועד כמה המשימה להישאר בליגה הראשונה רחוקה מלהיות מושגת.

"לצערי חוסר יציבות זה מה שמאפיין קבוצות תחתית", אמר גוטמן בסיום המשחק, בהתייחסו ליכולת של חניכיו. "אמרתי בהפסקה שזה משחק קשה נגד קבוצה שלא בכדי נמצאת בצמרת, וקבוצה שנמצאת במצב שלנו צריכה לדעת לאגור גם נקודה ממשחק כזה".

גוטמן גם ניסה להסביר את השער שכבש אפוסטו בוגדאן מסכנין 26 דקות לסיום, כשאמר: "שוב איבוד ריכוז ממצב נייח כמו שקרה לנו בבית נגד כפר סבא מביא אותנו למצב שאיבדנו שלוש נקודות. במחצית שנייה שיחקנו רע מאוד, ואם במחצית הראשונה עוד יזמנו ותקפנו, אחר כך הגיע אותו חוסר יציבות שאני מדבר עליו. אם המשחק היה מסתיים בתיקו, זה היה משקף, אבל אין 'אם' בכדורגל".

זהו ההפסד ה-11 העונה של הפועל תל אביב, שממשיכה להסתבך בתחתית. גוטמן התייחס לשיטת המשחק שלו מול סכנין, שכבר עושה צעד נוסף לעבר הצמרת הגבוהה: "שיחקנו עם שני חלוצים ולא הגענו מספיק לשער של היריב. זה היה משחק ראשון של ארבייטמן, אבל אני לא רוצה לדבר על אף שחקן באופן ספציפי, כי זה לא יהיה פייר מצידי. כל משחק הוא משמעותי, וגם היום היה משחק משמעותי. היינו צריכים לדעת איך לא להפסיד ולא עשינו את זה".

אלישע לוי: "לא נתבייש להציב מטרות, ולדבר על גביע אירופה"

בסכנין כמובן היו מאושרים מהניצחון, במיוחד אחרי שבשבוע שעבר נעצרה הקבוצה מול בני יהודה, שכפתה עליה 0:0. אלישע לוי הסביר כי לא סתם קבוצתו נמצאת היכן שהיא נמצאת: "אנחנו לא סתם נמצאים למעלה בצמרת, זה לא מקרי. אנחנו קבוצה עם אופי והחבר'ה משחקים טוב מאוד, מסודר, מאורגן ונכון, בין אם בטדי או בבלומפילד".

"צריך להבין שזה לא קל לשחק נגד הפועל תל אביב שמאוד משתפרת בזמן האחרון, אבל לנו יש את הדרך שלנו ואת צורת המשחק שלנו, ושיחקנו הכי נכון שאפשר. לא איפשרנו להפועל תל אביב להגיע להזדמנויות ובלמנו אותם בכל פעם שהם ניסו לעשות את זה. היום אני יכול לומר שעשינו ניצחון ענק. המטרה הראשונית הייתה להישאר בליגה, אבל אנחנו קבוצה טובה וחזקה ואם בסיבוב השלישי נהיה בתמונת הצמרת, לא נתבייש להציב לפנינו מטרות ולדבר על גביע אירופה".

מעבר לניצחון, סאגת מאור בוזגלו הסתיימה השבוע, ונראה שהיא עשתה רק טוב לקבוצה. גם לוי הסכים עם הקביעה הזו: "אני שמח מאוד שהפסטיבל סביב מאור בוזגלו שדובר עליו כל השבוע נגמר ושזה מאחורינו. אני שמח שמאור התרכז היום בכדורגל והראה את היכולות שלו על המגרש. הוא שחקן צעיר אבל חזק מנטלית, ומעכשיו הוא יודע שהוא מתרכז רק בזה".

ובכל זאת קצת מפתיע המיקום הגבוה של סכנין בטבלה, מה שלא עושה כל כך רושם על לוי: "אני מאוד רוצה שהקבוצה שלי תמשיך להיות בצמרת, אבל כרגע אנחנו צריכים לחשוב איך לאגור נקודות. המטרה שלנו הראשונית הייתה להישאר בליגה, ועכשיו זה כבר מגוחך להגיד את זה, כי אנחנו בחלק העליון ואנחנו רוצים להיצמד אליו עוד יותר. אנחנו צריכים לחכות לסיבוב השלישי כדי להיאבק על מקומות 2 עד 4, למרות שמראש אנחנו יודעים שזה יהיה קשה. חיפה נראית כרגע כקבוצה בטוחה במקום השני, אבל אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה טובה שיכולה להיצמד לחלק העליון של הטבלה".

ואם התרגלנו שלמאמנים המפסידים בדרך כלל יש טענות אל עבר השופטים, דווקא לוי התלונן על כך שלטענתו מזואה אנסומבו היה צריך להיות מורחק: "הוא עשה עבירה של צהוב כבר בדקה הראשונה, ודווקא בעמדת המנצח אני יכול היום לבקש אחידות, ואני מבקש שהשופטים יהיו אחידים". לאנשי בני סכנין היו הערב טענות קשות כנגד השופט לירן ליאני, שמיהר להרחיק להם שני שחקנים מול הפועל תל אביב. ואלישע לוי הוסיף: "לירן ליאני שופט מצוין, אבל חבל שאין אחידות והוא הרחיק לנו בלי הצדקה שני שחקנים, לא שרק לפנדל לטובתנו על ג'ון קולמה, ולא הרחיק את אנסומבו שעשה עבירה חמורה לא פחות".

על כובש השער, הרומני בוגדאן אפוסטו אמר לוי:"אמרתי שהוא שחקן טוב והוא יהיה עוד יותר טוב". אפוסטו, שהודה כי עדיין אינו בכושר מלא, אמר: "השער הזה מוקדש לחברה שלי, שהגיעה לארץ ביום חמישי לארץ. לא היה משחק גדול, אבל הייתה המון מלחמה. סכנין קבוצת צמרת וכולם חייבים להאמין שאפשר להגיע לאירופה. אני שמח שהשער שלי הביא 3 נקודות, ומקווה להמשיך לכבוש גם בעתיד".

בוזגלו: "עכשיו אני בסכנין, וזה מה שמעניין אותי"

מאיר כהן, שספג קללות בכל המשחק מאוהדי הפועל תל אביב, הסביר שזה לא ממש עשה עליו רושם: "אתם יודעים את ההיסטוריה שיש לי עוד מימי בית שאן עם הפועל תל אביב ואוהדיה. למרות שכולם מדברים על זה שאני השחקן שהתאמץ הכי הרבה אז ונתן את המקסימום, בכל זאת מקללים אותי, וכשאני שואל למה אז אומרים לי 'כי אני השריד האחרון מהמשחק הזה', אבל הקללות של אוהדי הפועל תל אביב נותנות לי רק אנרגיות טובות, ובגלל זה ביקשתי מהם שיצעקו חזק יותר כל המשחק. הם רק מדרבנים אותי להצליח יותר. אם אני אתייחס לקהל לא אוכל להתרכז במשחק. הניצחון שלנו הראה הרבה אופי ונחישות. אנחנו חזק בתמונת הצמרת, וכמי ששיחק כל הקריירה שלו בקבוצות תחתית, אני נהנה מכול רגע. אופ"א זו לא מילה מגונה אצלנו".

על הניצחון של קבוצתו אמר: "אנחנו קבוצה טובה וחזקה, ומשבת לשבת אנחנו מראים את זה. אנחנו מקווים לשמור על המקום שלנו בצמרת, כי אירופה בסוף העונה זה בעצם החלום שלנו". על מצבה של הפועל תל אביב אמר כהן: "אני יודע מה זה תחתית ומה זה קבוצות תחתית, כי רוב הקריירה שלי שיחקתי בקבוצות שנאבקו נגד הירידה. כקבוצת תחתית אין ביטחון לשחקנים. לשחקני הפועל תל אביב אין ביטחון וככה הם בחיים לא יכולים להישאר בליגה. הם צריכים לשחק חזק יותר, אגרסיבי ונחוש יותר, ולא לחפש לשחק כדורגל יפה. הם צריכים לחפש לקחת נקודות, כי אם לא, ככה הם לא יישארו בליגה. השחקנים שם כנראה לא מבינים שהם קבוצת תחתית".

מאור בוזגלו: "לא הייתי קונה תיקו בתחילת המשחק, כי אנחנו קבוצה מאורגנת וטובה, והראינו את זה היום כמו בכל העונה. כל מה שעברתי מבחינת התקשורת, זה משהו שלא התייחסתי אליו כי לא עקבתי בעיתונים ובאינטרנט, ולכן לא ייחסתי לזה חשיבות. כל הסיפור של מכבי חיפה מאחורי, ואני לא עוסק בזה, וזה לא מעניין אותי. אני נהנה מכל רגע בסכנין וטוב לי פה. כשנגיע לעונה הבאה אני אדע מה קורה איתי, אבל עכשיו אני בסכנין וזה מה שמעניין אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully