וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאגן בסדר

25.1.2008 / 16:21

רגע לפני לסיום שלב הבתים ביורוליג, נאבקות הקבוצות במטרה לסיים במקום גבוה ככל הניתן, שיבטיח הגרלה קלה יותר בהמשך. להלן תמונת המצב המלאה

15 קבוצות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא של היורוליג, שלב הטופ-16. צסק"א מוסקבה, מונטפסקי סיינה, טאו ויטוריה, ז'לגיריס קובנה, אולימפיאקוס פיראוס, לייטובוס ריטאס וילנה, מכבי תל אביב, אוניקאחה מלאגה, אפס פילזן, אריס סלוניקי, פנאתינייקוס אתונה, ריאל מדריד, ברצלונה, פנרבחצ'ה-אולקר ולוטומאטיקה רומא יהיו שם בוודאות. פרטיזן בלגרד תצטרף אליהן בשבוע הבא ותשלים את התמונה.

אם כי הקבוצות הללו עדיין לא יכולות לנוח על זרי הדפנה. כעת הן נאבקות במטרה לסיים במקום גבוה ככל הניתן, בתקווה להגרלה קלה יותר בהמשך הדרך. הגרלת הטופ-16, שתיערך במדריד ביום שני הבא (4/2), תורכב מארבעה דרגי איכות (ארבע קבוצות בכל דרג), בהן ישובצו המעפילות בהתאם להישיגיהן בשלב המוקדם. כבר כעת ידוע כי אלופת אירופה פנאתינייקוס, מנצחת בית ג', וסגניתה צסק"א, מנצחת בית א', ישובצו בקבוצת האיכות הראשונה. כל יתר האפשרויות פתוחות לחלוטין.

תזכורת: קבוצה האיכות הראשונה תורכב ממנצחות בתים א', ב' ו-ג', כאשר הקבוצה שתסיים במקום השני ובמאזן הטוב ביותר מכל הבתים תצטרף אליהן. קבוצת האיכות השנייה תורכב משתי הקבוצות הנוספות שסיימו במקום השני בשלב המוקדם, ומשתי קבוצות עם המאזן הטוב ביותר מבין אלה שסיימו במקום השלישי.

קבוצת האיכות השלישית תורכב מהקבוצה הנוספת שסיימה במקום השלישי בשלב המוקדם ומשלוש הקבוצות שסיימו במקום הרביעי. קבוצת האיכות הרביעית והאחרונה תורכב משלוש הקבוצות שסיימו במקום החמישי, ומהקבוצה שסיימה במקום השישי ותחזיק במאזן הטוב ביותר.

הוצאנו מחשבונים ובדקנו עבורכם את כל התסריטים האפשריים במחזור הבא. את דרגי האיכות בהגרלת הטופ-16 אתם מוזמנים להרכיב בעצמכם.

בית א'

במחזור הבא:

וירטוס בולוניה – צסק"א מוסקבה
פרוקום סופוט – אולימפיה ליובליאנה
אולימפיאקוס פיראוס – מונטפסקי סיינה
טאו ויטוריה – ז'לגיריס קובנה

במחזור האחרון אירחה צסק"א את טאו וגברה עליה 62:70, ובכך הבטיחה לעצמה את המקום הראשון (מאזן 2:11). סיינה נמצאת שתי נקודות מאחור (4:9), ומקדימה את טאו ויטוריה (5:8), ז'לגיריס קובנה (5:8) ואולימפיאקוס פיראוס (6:7).

ארבע הקבוצות שמתחרות על המיקום הפנימי ייפגשו בשבוע הבא לצמד משחקים לוהטים: אולימפיאקוס המאכזבת, הממוקמת חמישית בלבד, זקוקה לניצחון על סיינה כדי לסיים במקום הרביעי בבית, ובכל מקרה תדורג בהגרלת הטופ-16 בקבוצת האיכות השלישית או הרביעית, מה שיבטיח לה יריבות קשות מאוד. טאו תחזיק אצבעות לפיני גרשון וחניכיו, שכן במידה ואולימפיאקוס תשמור על הבית ובמקביל טאו תנצח את ז'לגיריס, יסיימו הספרדים במקום השני (טאו גוברת על סיינה במקרה של שוויון מאזנים בזכות יתרון במפגשים ביניהן). להלן התסריטים האפשריים:

תסריט 1: אולימפיאקוס מנצחת את סיינה, טאו מנצחת את ז'לגיריס. טבלת הבית הסופית: צסק"א ראשונה, טאו שנייה (5:9), סיינה שלישית (5:9), אולימפיאקוס רביעית (6:8), ז'לגיריס חמישית (6:8).

תסריט 2: אולימפיאקוס מנצחת את סיינה, ז'לגיריס מנצחת את טאו. טבלת הבית הסופית: צסק"א ראשונה, סיינה שנייה (5:9), ז'לגיריס שלישית (5:9), אולימפיאקוס רביעית (6:8), טאו חמישית (6:8).

תסריט 3: סיינה מנצחת את אולימפיאקוס, טאו מנצחת את ז'לגיריס. טבלת הבית הסופית: צסק"א ראשונה, סיינה שנייה (4:10), טאו שלישית (5:9), ז'לגיריס רביעית (6:8), אולימפיאקוס חמישית (7:7).

תסריט 4: סיינה מנצחת את אולימפיאקוס, ז'לגיריס מנצחת את טאו. טבלת הבית הסופית: צסק"א ראשונה, סיינה שנייה (4:10), ז'לגיריס שלישית (5:9), טאו רביעית (6:8), אולימפיאקוס חמישית (7:7).

* סיינה עדיין מחזיקה בסיכוי, קלוש אומנם, לזכות במקום בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלת הטופ-16 (דרך המקום השני הטוב ביותר). כדי לעשות זאת היא תהיה חייבת לנצח את אולימפיאקוס, בהפרש גדול ככל הניתן, ולקוות להפסדים של ריטאס, מכבי וריאל.

בית ב'

במחזור הבא:

אוניקאחה מלאגה – אפס פילזן
ארמאני מילאנו – לה-מאן
ציבונה זאגרב – לייטובוס ריטאס וילנה
אריס סלוניקי – מכבי תל אביב

ריטאס, הפתעת העונה במפעל, לא התבלבלה במחזור האחרון ושמרה על מקומה הראשון בטבלה עם ניצחון 63:71 על חשבונה של מלאגה, שהתדרדרה למקום השלישי בעקבות הניצחון הביתי של מכבי על מילאנו. בעוד שבשני הבתים האחרים הוכרעו השבוע זהות המנצחות, המאבק על ראשות בית ב' עדיין בעיצומו ויוכרע רק בשבוע הבא, בין ריטאס (3:10) למכבי (3:10). מלאגה רק נקודה מאחוריהן (4:9), אך בכל מקרה לא תוכל לסיים במקום הראשון (תסיים במקום השני במקרה של שוויון משולש בינה לבין מכבי וריטאס).

ריטאס תסיים במקום הראשון או השני, כאשר ניצחון חוץ בזאגרב יבטיח לה את ראשות הבית. מכבי, מנגד, חייבת לנצח את אריס בשבוע הבא ויכולה לתפוס מקום של כבוד בקבוצת האיכות הראשונה בשני מקרים: האחד, הפסד של ריטאס וניצחון של מכבי יעניק לשרף ושות' את המקום הראשון בבית ב'. במידה וריטאס מנצחת תפזול מכבי לעבר בית ג', שם תארח ריאל מדריד את פנאתינייקוס. הפסד של ריאל וניצחון של מכבי, והצהובים-כחולים מסיימים במקום השני הטוב ביותר. ניצחון של ריאל ישלח את מכבי לקבוצת האיכות השנייה.

מלאגה של סרג'יו סקאריולו תהיה חייבת לנצח בבית את פילזן של דיוויד בלאט כדי לשמור לעצמה סיכוי לסיים במקום השני שעשוי, בקונסטלציה מסוימת, לסדר גם לה מקום בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלה (שוב, דרך המקום השני הטוב ביותר). ניצחון ספרדי והפסד של מכבי בסלוניקי, ללא קשר לתוצאת המשחק בין ציבונה לריטאס, ומלאגה עוקפת את מכבי (לספרדים יתרון בהפרש הסלים הפנימי).

המצב צמוד גם בחלק התחתון של הטבלה. פילזן (5:8) ואריס (6:7) נאבקות על המקום הרביעי, שמעניק מקום בקבוצת האיכות השלישית בהגרלת הטופ-16. פילזן תלויה בעצמה ואם תפתיע בחוץ את מלאגה, תסיים במקום השלישי. אריס חייבת לנצח את מכבי כדי לשמור לעצמה סיכוי לחמוק מהמקום החמישי, שמספיק אומנם לטופ-16, אך לקבוצת האיכות האחרונה בהגרלה. מילאנו ולה-מאן לא ממשיכות לשלב הבא, ולכן המשחק ביניהן לא רלוונטי. להלן כל התסריטים האפשריים למחזור הבא:

תסריט 1: ריטאס מנצחת את ציבונה, מכבי מנצחת את אריס, מלאגה מנצחת את פילזן. טבלה הבית הסופית: ריטאס ראשונה (3:11), מכבי שנייה (3:11), מלאגה שלישית (4:10), פילזן רביעית (6:8), אריס חמישית (7:7).

תסריט 2: ריטאס מנצחת את ציבונה, אריס מנצחת את מכבי, מלאגה מנצחת את פילזן. טבלת הבית הסופית: ריטאס ראשונה (3:11), מלאגה שנייה (4:10), מכבי שלישית (4:10), אריס רביעית (6:8), פילזן חמישית (6:8).

תסריט 3: ריטאס מנצחת את ציבונה, אריס מנצחת את מכבי, פילזן מנצחת את מלאגה. טבלת הבית הסופית: ריטאס ראשונה (3:11), מכבי שנייה (4:10), פילזן שלישית (5:9), מלאגה רביעית (5:9), אריס חמישית (6:8).

תסריט 4: ריטאס מנצחת את ציבונה, מכבי מנצחת את אריס, פילזן מנצחת את מלאגה. טבלת הבית הסופית: ריטאס ראשונה (3:11), מכבי שנייה (3:11), פילזן שלישית (5:9), מלאגה רביעית (5:9), אריס חמישית (7:7).

תסריט 5: ציבונה מנצחת את ריטאס, מכבי מנצחת את אריס, מלאגה מנצחת את פילזן. טבלת הבית הסופית: מכבי ראשונה (3:11), ריטאס שנייה (4:10), מלאגה שלישית (4:10), פילזן רביעית (6:8), אריס חמישית (7:7).

תסריט 6: ציבונה מנצחת את ריטאס, אריס מנצחת את מכבי, מלאגה מנצחת את פילזן. טבלת הבית הסופית: ריטאס ראשונה (4:10), מלאגה שנייה (4:10), מכבי שלישית (4:10), אריס רביעית (6:8), פילזן חמישית (6:8).

תסריט 7: ציבונה מנצחת את ריטאס, אריס מנצחת את מכבי, פילזן מנצחת את מלאגה. טבלת הבית הסופית: ריטאס ראשונה (4:10), מכבי שנייה (4:10), פילזן שלישית (5:9), מלאגה רביעית (5:9), אריס חמישית (7:7).

תסריט 8: ציבונה מנצחת את ריטאס, מכבי מנצחת את אריס, פילזן מנצחת את מלאגה. טבלת הבית הסופית: מכבי ראשונה (3:11), ריטאס שנייה (4:10), פילזן שלישית (5:9), מלאגה רביעית (5:9), אריס חמישית (7:7).

בית ג'

במחזור הבא:

באמברג – ברצלונה
ריאל מדריד – פנאתינייקוס אתונה
פנרבחצ'ה-אולקר – פרטיזן בלגרד
לוטומאטיקה רומא – רואן

הבית הפחות מסובך מבין השלושה. במחזור האחרון מיגרה פנאתינייקוס בבית את פנרבחצ'ה-אולקר 68:88 והבטיחה את המקום הראשון (1:12). ריאל מדריד ניצחה בצרפת את רואן ושמרה על המקום השני (3:10), כאשר ברצלונה, הלוזרית הנצחית, כשלה בפעם השלישית ברציפות, בחוץ מול רומא, ובכל מקרה תסיים במקום השלישי (5:8). פנרבחצ'ה-אולקר (7:6), רומא (7:6) ופרטיזן בלגרד (8:5) נאבקות על מקומות 4-6.

אם לא יקרה שום דבר מפתיע, מהבית הזה תעפיל לטופ-16 הקבוצה שתסיים במקום השישי במאזן הטוב ביותר. ניצחון של ריאל, והיא תהיה זו שתסיים במקום השני הטוב ביותר מכל הבתים ותזכה בכרטיס לקבוצת האיכות הראשונה. זהו התסריט הסביר, שכן פאו, כאמור, כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית, ותגיע למדריד למשחק חסר משמעות מבחינתה. מאחר וכבר כעת ידוע כי פאו תסיים במקום הראשון, ריאל במקום השני וברצלונה במקום השלישי, נתמקד רק בצמד המשחקים באיסטנבול וברומא. אגב, במקרה של שוויון מאזנים בין פנרבחצ'ה-אולקר לרומא, יסיימו הטורקים עם ידם על העליונה, לאחר שניצחו את הרומאים פעמיים.

תסריט 1: פנברחצ'ה-אולקר מנצחת את פרטיזן, רומא מנצחת את רואן. טבלת הבית הסופית: פנאתינייקוס ראשונה, ריאל שנייה, ברצלונה שלישית, פנברחצ'ה-אולקר רביעית (7:7), רומא חמישית (7:7), פרטיזן שישית (9:5).

תסריט 2: פנברחצ'ה-אולקר מנצחת את פרטיזן, רואן מנצחת את רומא. טבלת הבית הסופית: פאו ראשונה, ריאל שנייה, ברצלונה שלישית, פנרבחצ'ה-אולקר רביעית (7:7), רומא חמישית (8:6), פרטיזן שישית (9:5).

תסריט 3: פרטיזן מנצחת את פנרבחצ'ה-אולקר, רומא מנצחת את רואן. טבלת הבית הסופית: פאו ראשונה, ריאל שנייה, ברצלונה שלישית, רומא רביעית (7:7), פנרבחצ'ה-אולקר חמישית (8:6), פרטיזן שישית (8:6).

תסריט 4: פרטיזן מנצחת את פנרבחצ'ה-אולקר, רואן מנצחת את רומא (שוויון משולש בין הקבוצות). טבלת הבית הסופית: פאו ראשונה, ריאל שנייה, ברצלונה שלישית, פנרבחצ'ה-אולקר רביעית (8:6), פרטיזן חמישית (8:6), רומא שישית (8:6).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully