וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר גיל ה-27

25.1.2008 / 14:39

אומרים שהסיבה לירידה ביכולת של רוג'ר פדרר היא הוירוס שתקף אותו בתחילת העונה. לדני בורשבסקי נראה שהוא פשוט מעבר לשיא

לא צריך להתרגש. זה קרה גם לגדולים ביותר בטווח הגילאים 26-28, חלקם יצאו מזה יפה מאוד וחלקם יצאו מזה לפחות בכבוד. לא ברור מה עובר על רוג'ר פדרר, אבל דבר אחד בטוח - היכולת שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה הייתה רחוקה מאוד משנת 2006 הגדולה ואפילו מ-2007 הפחות יציבה. נובאק דג'וקוביץ' עדיין לא השחקן הטוב בעולם ורפאל נדאל שרוי בכלל במשבר אחר, אבל נראה שרוג'ר פדרר מתחיל לפתח תסביך מסויים, שקשה להעריך איך ייצא ממנו.

כבר בעונה שעברה אפשר היה להרגיש את הירידה ביכולת של מי שנחשב בעיני רבים לטניסאי האיכותי בכל הזמנים. הוא הפסיד בשנה אחת כמות זהה להפסדים שלו בשנתיים שקדמו לה, ואפילו על התואר שלו בווימבלדון הוא הגן בקושי דווקא מול רפאל נדאל, אחד מחברי המועדון שנקרא "הדשא הוא לפרות" על שמו של איבן לנדל. אפילו התואר בגמר גביע המאסטרס בשנחאי הושג אחרי הפסד לפרננדו גונזאלס במשחק הראשון ומי שעוקב אחרי רוג'ר פדרר בשנים האחרונות יודע שלמרות היותו שוויצרי ונייטראלי, הפסדים עושים לו רע על הנשמה - אפילו אם מדובר במשחק ראווה.

מעריציו של פדרר רצים להגן עליו וטוענים שאותו וירוס שתקף אותו בתחילת השנה, לא איפשר לו להתכונן כראוי למלבורן, לשם הוא הגיע בלי לקיים ולו משחק הכנה אחד בשנת 2008. מצד שני, ממתי טניסאי שהרוויח כמעט 40 מיליון דולר רק מטורנירים, "רשאי" לספק תירוצים? אולי שוברי השיוויון והמערכות המתישות מול טיפסרביץ' ודג'וקוביץ' הנמרצים גמרו אותו, אבל בכל מה שקשור לאותו דג'וקוביץ' - נראה שהשינוי במשחק חצי הגמר במלבורן למשחק הגמר בפלאשינג מדו 2007 היה יותר בזכותו של הסרבי.


נראה שהכיוון שאליו פדרר מתקרב הוא דווקא משבר גיל ה-28, והוא לא לבד. פיט סמפראס, שעדיין מוביל עליו בשני תארי גראנד סלאם, התחיל לאבד את זה באותו גיל כשפינה את המקום הראשון בעולם אחרי שש שנים. באותו גיל בדיוק, אנדרה אגאסי "השפיל" את עצמו בטורנירי צ'לנג'ר בדרך לקאמבק מוצלח לצמרת העולמית. ואם זה לא מספיק, 28 היה בדיוק הגיל שבו החליט ביורן בורג הגדול לתלות את המחבט באופן סופי.

וירוס או לא וירוס - משהו השתנה השבוע בצמרת הטניס העולמית ונראה שזו רק התחלה של תהליך. רוג'ר פדרר, גם בתקופה פחות טובה, עדיין מספיק טוב כדי לזכות בטורניר גראנד סלאם, רק שזה הולך להיות הרבה יותר קשה מעכשיו. ההימור שלנו? את סמפראס הוא לא יעקוף ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully