וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' ניצח את פדרר ועלה לגמר אליפות אוסטרליה

25.1.2008 / 13:14

נובאק דג'וקוביץ' קטע רצף של עשרה גמרי גראנד סלאם רצופים עבור החובט מספר 1, רוג'ר פדרר, כשניצח 5:7, 3:6, 6:7. יפגוש את טסונגה בגמר

עד כה הוגדר כל משחק של רוג'ר פדרר בדרך לגמר כמכשול אפשרי, אבל כשהיריב הוא נובאק דג'וקוביץ', והשלב הוא חצי הגמר, מדובר כבר במבחן אמיתי. בזה הוא נכשל, לאחר שהפסיד לסרבי הצעיר 5:7, 3:6, 6:7 והשוויצרי, שהשתתף בעשרה גמרים רצופים עד היום (שישי), ייאלץ לצפות במי שעשוי להיות יורשו בגמר.

האמונה של הסרבי הצעיר ביכולתו להפתיע את המדורג ראשון בעולם נבעה מהעובדה שהוא כבר עשה זאת בגמר טורניר מונטריאול בקיץ האחרון, אבל גם הוא זכר שעל הבמה הגדולה באמת, גמר אליפות ארצות הברית האחרונה, נכנע לפנומן השוויצרי בשלוש מערכות אחרי שאיבד אינספור נקודות מערכה וקרס מנטלית ברגעים החשובים באמת במשחק.

פדרר, שחיפש את דרכו לגמר מול ג'ו-ווילפריד טסונגה הצרפתי שהדהים את רפאל נדאל בחצי הגמר השני, ידע שלא יהיה לו קל בדרך לתואר הגראנד סלאם ה-13 במספר שלו, אחד פחות משיאו של פיט סמפראס. לדג'וקוביץ', שעבר דרך קלה במיוחד עד כה בטורניר ולא שמט אף מערכה, הייתה זו עוד הזדמנות לתת קצת קבלות להצהרותיו החוזרות ונשנות על כוונתו להפוך למדורג ראשון בעולם בקרוב.

דג'וקוביץ' פתח יפה כשכבר בהגשה הראשונה הוא השיג אס וניצל באופן רצוף את החולשה היחסית של פדרר בחבטות גב היד. בסופה של המערכה דג'וקוביץ' שבר כדי לנצח 5:7 את הראשונה. פדרר הגן מצוין, אבל לא הצליח להתגבר על מערכה מעולה של הסרבי. המערכה השנייה נפתחה עם עוד שבירה של דג'וקוביץ', שהביאה אותו ל-1:3 במשחקונים. שתי טעויות בלתי מחוייבות של פדרר העניקו נקודת שבירה חשובה ומוקדמת במערכה השנייה.

דג'וקוביץ' שבר שוב ופדרר ענה לו בשבירה משלו, אך הסרבי ניצח גם את המערכה השנייה. ההגשה של דג'וקוביץ' היא האחראית ליתרון שתי המערכות הראשונות, כשאת הנקודה האחרונה במערכה השיג הסרבי בהרבה קלאס עם אס, 3:6.

הפעם הראשונה בה נאלץ דג'וקוביץ' באמת להזיע, הייתה המערכה השלישית. סימנים של לחץ הופיעו במשחקו. למזלו, הוא תפס יום חלש של פדרר, שבחבטה האחרונה של המשחק, לאחר שנכשל בחבטות הפורהנד לאורך כל המשחק, שלח את הכדור האחרון של שובר השוויון והעניק לסרבי הופעה שנייה בגמר גראנד סלאם, עם ניצחון 6:7. פדרר איבד את ההזדמנות להתקרב עוד קצת לפיט סמפראס ו-14 תארי הגראנד סלאם שלו. ג'ו ווילפרד טסונגה המפתיע מחכה לסרבי הלוהט בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully