וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה לא קאלה

24.1.2008 / 15:46

בית"ר מתלבטת אם לאזרח את שוערה, בעיקר משיקולים כספיים. קאלה עצמו לא סגור על דרכו בקבוצה, אחרי שספג יריקות מאוהדים באשדוד ובעקבות הביקורות על יכולתו מההנהלה

בית"ר ירושלים ושוערה, טברטקו קאלה, נמצאים כעת בצומת דרכים לא פשוט ובדילמות גדולות לגבי עתידם המשותף. קאלה בעל השורשים היהודיים דיבר בעבר על האפשרות להפוך לאזרח ישראלי, ובשבוע האחרון אף העביר את המסמכים הדרושים להנהלת בית"ר. כעת מתחבטים שני הצדדים בשאלה האם כדאי לבצע את המהלך או שמא לוותר עליו. הסיבה ה"רשמית" היא עניין העלויות, אולם מתחת לפני השטח יש גורמים נוספים שעשויים לגרום לפרידה משותפת של הצדדים.

מבחינה כלכלית, הפיכתו של קאלה לישראלי תייקר מאוד את חוזהו. כזר, בית"ר משלמת לשוער 375 אלף דולר ברוטו, כשהנטו שלו עומד על כ-250 אלף. במידה שהקבוצה תחל בתהליך האיזרוח וקאלה יקבל את האזרחות, הוא יהפוך לשחקן ישראלי. פירושו של דבר הוא שהמיסוי עליו יהיה בשיעור 50 אחוז, והחוזה, במידה שימשיך לעמוד על 250 אלף דולר נטו, ינסוק לאזור ה-500 אלף דולר לעונה. בבית"ר לא מעוניינים בכך, כשהאפשרות הנוספת היא שקאלה יסכים לקיצוץ בשכרו על מנת שהברוטו ימשיך לעמוד על 375 אלף (נטו של פחות מ-200 אלף דולר), מה שכמובן לא יקרה. התלבטות דומה, אגב, יש למכבי תל אביב עם קשרה רודי חדד, שיכול לקבל את תעודת הזהות הישראלית, אולם בקבוצה מעדיפים להשאירו בשלב זה על משבצת של זר.

לו היו אלה סיבות כלכליות בלבד, סביר להניח כי הצדדים היו מגיעים לפיתרון מהיר. אלא שבבית"ר לא מרוצים מקאלה, ובחודש האחרון עמד השוער תחת מתקפות של הצוות המקצועי, מה שגרם לירידה חדה במצב רוחו. הקבוצה הנחיתה למבחנים שוער מקסיקני, והקרואטי פירש זאת כפגיעה במעמדו. לאחר המשחק מול שחטאר דונייצק (3:0) ביום רביעי בטורניר ערוץ 1, דיווח "מעריב" כי השוער התעמת בחדר ההלבשה עם המאמן, יצחק שום.

קאלה נמצא, ללא ספק, בתקופה הקשה ביותר מאז שהגיע לישראל. במכבי תל אביב הוא נחשב לבורג החשוב ביותר במערכת, ובבית"ר לא ממש סופרים אותו האוהדים, ועל כך תעיד התקרית במשחק הניצחון באשדוד. לקראת סיום המשחק (1:2) ספג קאלה יריקה מאוהד מהיציע של בית"ר. למקורביו אמר השוער: "זה היה משפיל, אני לא רגיל לדברים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully