וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסונגה העיף את נדאל מאוסטרליה

24.1.2008 / 12:45

ג'ו ווילפריד טסונגה, המכונה "מוחמד עלי", הדהים את עולם הטניס, הביס את הספרדי רפאל נדאל 2:6, 3:6, 2:6 ועלה לגמר אליפות אוסטרליה. שראפובה תתמודד נגד איבנוביץ' בגמר הנשים

רפאל נדאל פגש בעבר רק פעם אחת את ג'ו ווילפריד טסונגה, זה קרה בסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית הפתוחה בשנה שעברה, אז ניצח הספרדי בשלוש מערכות. היום (חמישי) זו היתה אופרה אחרת לגמרי. הצרפתי, המכונה בסבב העולמי "מוחמד עלי" בשל דמיונו הרב לאגדת האגרוף, היכה ללא רחם בטניסאי מספר 2 בעולם, ריחף כפרפר (בעיקר בקו האחורי) וחבט כמו דבורה.

כבר במשחקון השני של המערכה הראשונה השיג הצרפתי שבירה, וטיפס ל-1:4. נדאל ניסה לחזור, אבל חבטות כף יד מדויקות של הצרפתי היקנו לו שבירה נוספת וניצחון 2:6 במערכה הראשונה. הצרפתי חבט סרבים חזקים והיקשה על נדאל להיכנס למשחק. במשחקון השמיני של המערכה השנייה הצרפתי שבר שוב בעזרת בקהנד וולי גדול. סימני העצבנות כבר ניכרו על פניו של נדאל, ואילו על פניו של הצרפתי לא נע שריר. הצרפתי ניצח 3:6 במערכה השנייה, כשהוא משאיר את נדאל על אפס במשחקון האחרון, והקהל כבר הריח סנסציה.

נדאל, חזק כמו סלע מבחינה מנטאלית, טעה בחבטות כף היד שלו וטסונגה השיג שבירה נוספת במשחקון השלישי של המערכה השלישית, והמשיך ל-2:4 כשהוא רושם באותו שלב 16 אייסים לעומת 3 בלבד של הספרדי. בשלב הזה נדאל, לא יאומן כי יסופר, נשבר. שבירה נוספת של הצרפתי במשחקון השביעי היווה מסמר אחרון בארון של הספרדי וניצח 2:6 במערכה האחרונה כדי לרשום את הישג השיא בקריירה, העפלה לגמר טורניר גראנד סלאם.

"זה פשוט מדהים", אמר הצרפתי בן ה-22 בסיום, שמדורג במקום ה-38 בעולם, "דבר לא יכול היה לעצור אותי היום. נסיתי לחבוט בהכל, והכל נכנס, אז מה עוד אוכל לומר? משפחתי אמרה לי שמדובר בחלום עבורם, כולם בצרפת שמחים בשמחתי. אנסה לעשות את המיטב בגמר".

ארבעה ימים בלבד נותרו עד לנעילתה של אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס, והרגע שבו נדע אם רוג'ר פדרר יזכה בתואר הגראנד סלאם ה-13 שלו או מי תהיה האלופה החדשה בטורניר הנשים - הולך ומתקרב. פדרר, שגבר על ג'יימס בלייק ברבע הגמר, זוכה ביום חמישי למנוחה, ויתמודד ביום שישי בחצי הגמר נגד נובאק דג'וקוביץ'. נראה שאת טסונגה זה לא מטריד עכשיו. פדרר, דג'וקוביץ', המהלומות מחכות למי שרק יבוא.

נשים: שראפובה מחכה לאיבנוביץ' בגמר

הסרבים פינטזו על דרבי משלהם בגמר טורניר הנשים, אבל אחת מכוחותיהן, ילנה יאנקוביץ', הודחה הבוקר ולא תופיע בו בשבת.

חצי הגמר הראשון הפגיש בין מי שנראית כרגע כפייבוריטית לתואר, מריה שראפובה (5 בטורניר) עם ילנה ינקוביץ' (3 בטורניר). הסרבית אמנם עדיפה לפי הדירוג, אבל שראפובה היא זו שהייתה פינאליסטית במלבורן בעונה שעברה ואם זה לא מספיק - קשה להתווכח עם העובדה שהיא הציגה את הטניס הטוב ביותר בטורניר עד עכשיו, במיוחד בניצחון הגדול על ז'סטין הנין. השתיים נפגשו ארבע פעמים בעבר ושראפובה מובילה 1:3 במאזן הפנימי ביניהן, והבוקר הוסיפה עוד ניצחון למאזנה.

הרוסיה פתחה עם שתי שבירות ועלתה ל-0:4 תוך שהיא מציגה טניס אגרסיבי. בפיגור 5:0 יאנקוביץ' סוף סוף הגיעה למשחק וניצחה שני משחקונים רצופים, אבל לא נמלטה מהפסד 6:3 במערכה הראשונה. המערכה השנייה נפתחה באופו אופן, שראפובה שלחה חבטות הגשה עוצמתיות, והסרבית, שניסתה לשלוח כדורי עומק כדי לעצור את הרוסייה, כשלה וראתה את יריבתה עולה ל-0:4. יאנקוביץ' המתוסכלת כבר החלה לדבר לעצמה, אבל שראפובה לא ריחמה, חבטה 30 ווינרים לעומת 8 בלבד של יריבתה, וניצחה 1:6 בשנייה, כדי לרשום גמר אוסטרלי שני ברציפות.

"שיחקתי יותר טוב מהרמה הרגילה שלי", אמרה שראפובה בסיום, "ואני מאוד שמחה על כך. יש לי נסיון מגמר השנה שעברה, מקווה שהוא יעזור לי ואני גם מקווה שאמשיך כך. חיים של שחקני טניס אינם כה זוהרים, אלא מאוד שגרתיים, עם רוטינה נוקשה, וכל היום אתה עוסק רק בטניס, טניס, טניס".

מיד אחריהן עלו לחצי הגמר השני אנה איבנוביץ' (4 בטורניר) ודניאלה הנטוחובה הסלובקית (9 בטורניר). עבור איבנוביץ' הסרבית זו היתה הופעה שלישית בקריירה בחצי גמר גראנד סלאם, בעוד שהנטוחובה עושה את זה בפעם הראשונה. השתיים נפגשו בשנה שעברה שלוש פעמיים, איבנוביץ' ניצחה פעמיים.

דווקא איבנוביץ' היתה עצבנית בפתיחה, והסלובקית ניצלה זאת כדי לשבור במשחקון הראשון, ולעלות ל-0:2 מהיר. האנטוחובה ניצלה את כבדות יריבתה, השיגה שבירה שנייה במשחק במשחקון השלישי בזכות חבטות העברה עמוקות, והמשיכה ל-0:4. איבנוביץ' נראתה אומללה, והאנטחובה שייטה ל-0:6 מרשים במערכה הראשונה.

השתיים נאבקו ארוכות בפתח המערכה השנייה, ושוב היתה זו הסלובקית שהשיגה שבירה. רק במשחקון הלשישי הצילחה הסרבית לעלות לראשונה על הלוח, והמשיכה במומנטום לשבירה במשחקון הבא כד לרשום יתרון 2:3. הסרבית צברה ביטחון וניצחה 3:6 במערכה השניה. השתיים שמרו על ההגשה בתחילת השלישית, כשאיבנוביץ' מפגינה נחישות וחבטות גב יד אדירות. במשחקון התשיעי טעות איומה של האנטוחובה ליד הרשת העניקה שבירה לאיבנוביץ', והסלובקית היתה על סף דמעות. איבנוביץ' לא שמטה את ההגשה במשחקון העשירי, ניצחה 4:6 ורשמה גמר גראנד סלאם שני בקריירה.

"היא פתחה טוב", אמרה איבנוביץ' בסיום, "וניסיתי רק להישאר במשחק ולהילחם. אחר כך באו הנקודות, ושיפרתי את משחקי. שמרתי על הסרב, ידעתי שעלי להישאר רגועה, עכשיו אני מאושרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully