וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגאן בארסנל: אדביור נגח באפו של בנדטנר

23.1.2008 / 11:41

תקרית אלימה בין אדביור לבנדטנר בתבוסה של ארסנל 5:1 לטוטנהאם. אדביור התנצל. ונגר: "לא ראיתי מה קרה". גרנט לא מייחס חשיבות לגביע הליגה

כאילו לא הספיקה לארסנל התבוסה הקשה 5:1 לטוטנהאם בחצי גמר גביע הליגה (שלישי), גם מכות בין שניים משחקני הקבוצה היו במשחק. כלי התקשורת בבריטניה מדווחים שכשהתוצאה הייתה 1:4 לטוטנהאם, בזמן שהמתינו לבעיטת קרן של פברגאס, החלו דחיפות ברחבה בין ניקלאס בנדטנר לעמנואל אדביור, שעלה כמחליף. על פי הדיווחים, החל אדביור לדחוף את הדני שמוקדם יותר במשחק הבקיע שער עצמי. גם מילים, ולא של נימוס ככל הנראה, היו בין השניים. בשלב מסויים נגח אדביור באפו של בנדטנר שהחל שותת דם. וויליאם גאלאס הקפטן הבחין במתרחש והפריד בין השניים, כשאדוארדו דה סילבה מרחיק את אדביור מבנדטנר. השופט שהבחין באירוע ניגש אל השניים, וגם הוא ניסה להרגיע את העניינים. ארסן ונגר שלח את פלאמיני למגרש, וזה ניזה לכבות את השריפה, בעיקר את אדביור הנסער. מאמן ארסנל התעקש אחרי המשחק לומר שהוא לא היה מודע לתקרית שהתרחשה בין שני שחקניו, וזאת למרות שבירידה מהמגרש החזיקו אנשי הצוות הרפואי של ארסנל את אדביור, בשעה שבנטנדר ושאר השחקנים ירדו לחדר ההלבשה.

"אני חושב שאין מי שלא מאוכזב מהתוצאה", אמר גאלאס, "קשה לקבל את התבוסה. היינו עצבניים ואיבדנו את קור הרוח. אדביור ובנדטנר יודעים שעשו טעות, והם כנראה יצטרכו לדבר על כך עם הבוס ולהסביר לו מה קרה שם. הם אמנם צעירים, אבל הם חייבים להירגע".

בהתאחדות האנגלית קיבלו את התמונות של התקרית, והודיעו שיבחנו אותן היטב ואז יחליטו האם יש מקום להשעות את אחד מהשחקנים או אולי את שניהם. אדביור הבין כנראה שהעניינים הולכים ומסתבכים והתנצל באתר הרשמי של ארסנל. "זאת הייתה טעות, שנינו שחקנים מלאי תשוקה לגבי המועדון הזה, והיינו מאוד מאוכזבים מהתבוסה", אמר אדביור, "אני רוצה להתרכז מעתה בהמשך העונה ובמשחקים שמצפים לנו. אני מצטער על התקרית, ומתנצל בפני ניקלאס ( בנדטנר)".


"התוצאה הייתה ברוטלית", אמר ונגר בסיום התבוסה לטוטנהאם, "לא היינו בוגרים מספיק כדי להתמודד עם ההתקפות שלהם מהאמצע. יש לשחקנים שלי פוטנציאל, אבל אפשר היה לראות בבירור שכמה מהם לא היו מוכנים למשחק. כל הזמן רצנו אחרי התוצאה, לקחנו סיכונים והשארנו להם מקום לתקוף. אבל זה חלק מתהליך הלימוד. כשאתה שחקן כדורגל, אתה יודע שמתישהו תצטרך להתמודד עם אכזבה".

גרנט: "גביע הליגה פחות חשוב"

אברהם גרנט מוריד צפיות לקראת משחק הגומלין (1:2 לצ'לסי בראשון), בחצי גמר גביע הליגה נגד אברטון. המאמן הישראלי, שמתואר בחלק מהתקשורת האנגלית כאמן האנדרסטייטמנט, דווקא דיבר בישירות הפעם. "אני לא יכול להגיד שגביע הליגה לא אומר לי כלום" אמר גרנט, "אבל בשבילי המטרות האמיתיות הן הליגה וליגת האלופות. אני לא יכול להגיד שהמשחק לא חשוב, אני רוצה לנצח כל משחק, אבל אם אתה רוצה תשובה אמיתית לגמרי", אמר גרנט לכתב ה"טיימס", "אני לא יכול לומר שגביע הליגה זו המטרה העיקרית שלי".

צ'לסי היא מחזיקת גביע הליגה, ובארבע השנים האחרונות הייתה שלוש פעמים בגמר. בסיום הגמר האחרון זכורה התמונה של ז'וזה מוריניו, שמסמן עם חמש אצבעות לכיוונו של רומן אברמוביץ' הבעלים, בהתרסה כדי לסמן לבוס בכמה תארים זכתה צ'לסי תחת הדרכתו של המאמן הפורטוגלי. לגרנט אין חיכוחים עם אברמוביץ', להיפך אולי, ולמאמן הישראלי לא הייתה בעייה להפליג גם בזכרונות בראיון ל"טייימס". "אברטון מאוד רוצה לזכות בגביע, כי היא כבר לא זכתה בתואר 13 שנה. זה מזכיר לי את התואר הראשון בו זכיתי לפני 33 שנה. אימנתי אז בהפועל פתח תקווה, וזכינו בגביע הטוטו, שזו המקבילה הישראלית לגביע הליגה באנגליה. פ"ת הייתה קבוצה קטנה, כסף לתי בקושי היה לנו. זו הסיבה שאני מבין את אברטון. הם לא רגילים לקחת תארים, בדיוק כמו הפועל פתח תקווה אז. מה שגורם לזה שגם התארים הפחות חשובים, הם מאוד חשובים להם".

אחרי שהמעיט בחשיבותו של גביע הליגה, חזר בו גרנט מעט, כאשר נשאל האם אינו רוצה להגיע לוומבלי למעמד הגמר. "ראית פעם מישהו שאינו רוצה לשחק בוומבלי בגמר, כל גמר! כל אחד נרגש להיות חלק ממשחק בוומבלי. בביקור הראשון שלי באנגליה ב-77, הלכתי לוומבלי לראות את ליברפול נגד מנצ'סטר יונייטד. קניתי כרטיס ליציע העמידה, כי לא היה לי כסף לכרטיס ישיבה. הייתי אז אוהד של ליברפול וקניתי בטעות כרטיס ליציע של היונייטד. הם כמעט הרגו אותי, לא שמתי לב שהיה לי כובע של ליברפול על הראש".

למרות כל מה שאמר יעלה גרנט את ההרכב החזק ביותר שלו, כאשר ההתלבטות היחידה שלו תהיה מי יחליף את שון רייט פיליפס הפצוע, האם זה יהיה סטיב סיידוול או קלאודיו פיזארו. מי שבטוח לא ישחק הוא פרנק לאמפרד, ששוב נפצע וייעדר עוד שבועיים. למפארד שהיה אמור לחזור בימים האלה, קרע שוב את השריר במהלך אימון. "הפציעה של לאמפרד קצת יותר מסובכת ממה שחשבנו" אמר גרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully