וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שמיר: "זו עליה עם טעם חמצמץ"

שגיא ניר

22.1.2008 / 22:23

דן שמיר חגג העפלת שלב בגביע יול"ב, אחרי הניצחון 74:89 של הפועל ירושלים על זגורזלץ', והדגיש: "לא הייתי קרוב להתפטר". בשלב הבא: קבוצה ספרדית, רוסית או בשיקטאש הטורקית

בשלבים הראשונים של המחצית השניה זה כבר היה ברור: ירושלים תהיה בשלב הבא. היתרון הגדול מהמחצית הראשונה הקלילה, ובעיקר ההפרש האדיר של חובנטוד בדאלונה, גם היא מובילת בית כמו זגורז'לץ', בליטא מול שיאוליאי, הותיר לאדומים רק לשמור על היתרון עד הסיום בדרך לשלב הבא. זה נגמר ב-74:89 לאדומים, שלא יצאו מגדרם כי גם הם יודעים שיותר מהישג, ההעפלה לשלב הבא מנעה מבוכה גדולה במיוחד.

"זה לא עניין של מה בכך לעבור שלב", אמר מאמן ירושלים דן שמיר, שהודה כי "זו עליה עם טעם חמצמץ בגלל חמשת ההפסדים, ובעיקר בגלל השניים האחרונים". "גיא פניני שינה את המשחק ברבע הראשון עם העצירה של דיוויד לוגן. לא שיחקנו טוב בכל 40 הדקות, ברבע השלישי התקשינו בריבאונד וברביעי ההתקפה לא התחברה, אבל אני שמח שלא נתנו להם להתקרב בזכות החצי הראשון הטוב שעשה את ההבדל".

בראיון ל"חמישיות" בערוץ הספורט הוסיף שמיר כי "בהופעות שלנו מול זאדאר וקאזאן הייתה לי הרגשה עוד לפני שהתחיל המשחק שזה לא הולך להיגמר טוב. רצינו להביא זרים טובים בקיץ, אבל הרבה פעמים דברים לא ממש מסתדרים, אבל כשיש לך ישראלים כמו פניני, חג'ג' וששון, אז יש הרבה שחקנים שנותנים את הטון. אני חושב שהצלחנו לעשות הרבה החתמות טובות העונה".

שמיר נשאל גם על ההרגשות שלו מהתקופה שבהן הקבוצה לא הציגה כדורסל טוב, ועל כך אמר: "לפעמים אנחנו לא עושים את הדברים הנכונים, ואין לי טענה לאף אחד שלא מצליח להוציא לפועל. אנחנו צריכים לדעת להתאים את עצמנו, ולבוא עם תוכנית נוספת למשחקים. יש ימים מאוד מאכזבים. הפסדנו 53 הפרש וזה היה יום קשה מאוד, אבל יום אחד אתה למעלה, ויומיים אחרי זה אתה למטה". לשאלה אם חשב להניח את המפתחות, ענה שמיר: "לא הייתי קרוב להתפטר ולא חשבתי על זה. בפן האמוציונלי היו לי ימים לא קלים, אבל לא שקלתי את זה".

לגבי המשך המטרות עד סיום העונה, ומיקומה הנוכחי של ירושלים בליגה, הוסיף שמיר: "לרגע לא חשבתי שנהיה קבוצת מרכז טבלה. אני מתחייב לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים. אנחנו בחצי גמר הגביע נגד חולון וזאת מטרה בפני עצמה. נתכונן לשלב הבא לגביע יול"ב, ואנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. שני משחקים לכאן ולכאן משנים את כל התמונה".

מרקוביץ': "מחכה לנו חודש חשוב"

גיא פניני, ששוב עלה מהספסל כדי לשתק את לוגן, שספר עד כניסתו 5 מ-5 לשלוש, סיפר: "אמרתי לדן 'תן לי להיכנס והוא לא יראה כדור יותר'. אני מוריד את הכובע בפני החברים שעלו בטירוף. הישגנו את המטרה הראשונה העונה שהיתה לעבור שלב ביול"ב קאפ, והמטרה הבאה היא חצי גמר הגביע. זה משחק אחד של להיות או לחדול".

קפטן ירושלים ארז מרקוביץ', שחגג עם 25 נקודות, אמר: "היום כולם MVP, גם הקהל. עכשיו אני מקווה שאלוהים יעזור לנו לכפר על מה שהיה לנו. כיף לשחק כאן עם כל אחד, אנחנו קבוצה חכמה. השגנו בעפולה ניצחון חוץ ראשון, ועכשיו זה המאני-טיים ופה אנחנו צריכים להוכיח".

מרקוביץ' הסתכל גם קדימה: "נחכה לראות את מי נקבל בשלב הבא. יש לפנינו חודש חשוב, ואני מקווה שעברנו את התקופה הקשה". כשנשאל האם ייפגעו דקות המשחק שלו מחזרתו הקרובה של ג'יימי ארנולד, אמר הקפטן: "גם אם החזרה של ג'יימי תפגע בי, אם זה יעזור לקבוצה אהיה מרוצה".

שרון ששון, שקלע 23, סיכם: "היו לנו עשרה ימים קשים מאוד, ואני שמח שהראינו אופי בעפולה וכאן. כעת אנחנו מסתכלים למעלה, ואני מקווה שנראה מה אנחנו יודעים גם מול קבוצה מהדרג העליון".

ומה עכשיו?

הגרלת שני השלבים הבאים ביול"ב קאפ תערך ביום שני ב-14:30 שעון ישראל בברצלונה. בשלב הבא, שיתקים ב-19 וב-26 בפברואר, תארח ירושלים במשחק הראשון את אחת משמונה מנצחות הבתים האחרים.

מכיוון שבנטון טרוויזו, בעלת המאזן הפחות טוב מבין מנצחות הבתים תדורג בדרג ב', היריבה הפוטנציאלית של ירושלים תהיה אחת מבין בשיקטאש, שסיימה את בית ב' במאזן מושלם של 0:10, הרוסיות דינמו מוסקבה ודינמו מוסקבה האיזורית, בה אמור היה לשחק העונה ג'יימי ארנולד, והספרדיות ג'ירונה, ולנסיה, גראן קנאריה וחובנטוד בדאלונה של רודי פרננדס וריקי רוביו.

שלב שמינית הגמר ייערך ב-11 וב-18 במרץ, וממנו יעלו 8 הקבוצות לשלב ה-8 פינל, שייערך בארבעה ימים רצופים בטורינו, בין ה-10 ל-13 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully