וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגים ענקיים לישראלים בזוגות

23.1.2008 / 6:52

רם וארליך העפילו לחצי הגמר באוסטרליה אחרי 4:6, 1:6 על סנטורו וגיקל, פאר עלתה עם אזרנקה לגמר הזוגות בנשים אחרי 6:0, 5:7, 6:7 על יאן וזאנג. איבנוביץ' הדיחה את ונוס וויליאמס

יוני ארליך ואנדי רם שחזרו הלילה (בין שלישי לרביעי) את הישגם הטוב ביותר בטורניר גראנד סלאם כשהעפילו לחצי גמר טורניר הזוגות באליפות אוסטרליה, אחרי שגברו ברבע הגמר 4:6, 1:6 על פבריס סנטורו ומארק גיקל הצרפתים. הצמד הישראלי, שרבות דובר על שחיקה בשיתוף הפעולה ביניהם, לא היה במעמד רבע גמר גראנד סלאם (כזוג גברים) מאז ההופעה ב-2005 באליפות ארה"ב, כשאת חצי הגמר היחיד בקריירה שלהם הם רשמו בווימבלדון ב-2003.

יריביהם הבאים של הישראלים יהיו הניו זילנדי מארק נואלס וההודי מאהש בופאטי, המדורגים 6, שהפתיעו והדיחו את האחים האמריקאים המדורגים 1, מייק ובוב בריאן - 3:6, 7:5, 6:7 (5-7). האחים בריאן כבר הובילו בשובר השוויון המכריע 1:4 ו-3:5, אבל נכנעו לארבע נקודות רצופות של יריביהם.

יוני ארליך אמר לאחר המשחק: "אנחנו ממשיכים להשתפר כל הזמן, המטרה שלנו היא להמשיך לעבוד קשה. אנחנו כל הזמן מצפים מאיתנו ליותר, ועכשיו אנחנו קוצרים את הפירות של העבודה הקשה. שיחקנו טוב, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לשחק אפילו יותר טוב".

גם אנדי רם היה מרוצה מהמשחק: "זה הישג גדול, וזה מרגש. זו פעם ראשונה שלנו בחצי הגמר באוסטרליה. אנחנו מרוצים מאוד מהטניס שלנו, מהיכולת שלנו עד עכשיו. זה באמת כיף גדול. זו הרמה הכי גבוהה שהצגנו בתקופה האחרונה. זה אולי נראה קל, אבל מפנים זה מאוד קשה. גם כשאתה מוביל במערכה אחת ומוליך 0:4 בשניה, אתה חושב שפתאום אתה יכול להישבר. כשמשחקים ברמות האלה, אין משחקים קלים. אני שמח שהפכנו את זה למשחק קל".

גם שחר פאר עשתה היסטוריה קטנה בטורניר הזוגות, כשהעפילה יחד עם ויקטוריה אזרנקה לגמר, אחרי שהצמד הישראלי-בלארוסי גבר בתום קרב צמוד על הסיניות זי יאן וג'י זאנג, המדורגות 7 בטורניר. יאן וזאנג ניצחו בקלות 0:6 במערכה הראשונה, אבל פאר ואזרנקה ניצחו 5:7 במערכה השניה, ואחרי שהמערכה השלישית הלכה לשובר שוויון חגגו פאר ואזרנקה ניצחון 6:7 ומקום בגמר. בחצי הגמר השני יפגשו וירג'יניה רואנו פסקאל ואנבל מדינה גרינגוס הספרדיות המדורגות 10 בטורניר את האחיות האוקראיניות אלונה וקתרינה בונדרנקו.

שחר פאר אמרה לאחר הניצחון: "זה גמר הגראנד סלאם הראשון שלי, וגמר זה גמר. כבר שכחתי מההפסד ביחידות, שיחקתי רע מאוד באותו יום, ועכשיו אני ממשיכה הלאה, עם הפנים קדימה. בימים האחרונים אני מתאמנת קשה מאוד, עובדת על הדברים שאני צריכה לשפר, ומרגישה טוב בסך הכל. אני משחקת טוב, אגרסיבי, ואני מקווה שההצלחה בזוגות תעניק לי ביטחון לקראת המשך העונה".

"כן, אני לוקחת ברצינות את הזוגות", המשיכה פאר. "אבל אני מנסה גם לנצל את המשחקים לאימון. ברור שזוגות פחות חשוב לי מיחידים, אבל אני תמיד אוהבת לנצח. אני ו-ויקי שתי פייטריות, והיום מול צמד הסיניות, שהן באמת זוג מצוין, שלקח שני גראנד סלאמים. רק אתמול הן ניצחו את הוויליאמסיות".

לגבי ההצלחה של הישראלים בזוגות אמרה פאר: "רק היום אכלתי בצהריים עם אנדי ויוני, ואני באמת שמחה בשבילם. אני חושבת שיש להם סיכוים טובים בטורניר הזה".

במשחק שסגר את היום של הישראלים במלבורן ניצח אנדי רם יחד עם שותפתו נטלי דשי ברבע גמר טורניר הזוגות המעורבים, אחרי ניצחון קליל 1:6, 2:6 על יאנג-יאן שאן הטייוואנית ואריק בוטוראק האמריקאי.

עם הסרבים הן מסתדרות, עם הסרביות קצת פחות

יממה לאחר שאחותה סרינה הודחה ברבע הגמר על ידי ילנה יאנקוביץ', מצאה את עצמה הלילה גם ונוס וויליאמס מחוץ לאוסטרליה, אחרי שנכנעה לסרבית אחרת, אנה איבנוביץ'. ונוס החזיקה ביתרון פסיכולוגי גדול לפני המשחק לאחר שהדיחה את איבנוביץ' משני הגראנד סלאמים האחרונים, בחצי הגמר בווימבלדון ובשמינית גמר בארה"ב, אבל הסרבית הצעירה הראתה פעם נוספת ממה היא עשויה, ויצאה הפעם כשידה על העליונה.

איבנוביץ', המדורגת רביעית בטורניר, השיגה שבירה מוקדמת מול האמריקאית הוותיקה ועלתה ליתרון 0:2 במערכה הראשונה, אבל ונוס שברה מיד בחזרה, והשתיים החליפו שבירות לא אופייניות עד לשובר השוויון, בו ניצחה הסרבית הצעירה 3:7. את המערכה השניה פתחה וויליאמס בסערה והובילה 0:3, במה שהתברר כהכנה לקאמבק של איבנוביץ', שבסדרה של מהלכי טניס גדולים חזרה ל-3:3, השיגה את השבירה הנדרשת כדי לעלות ל-4:5, והקפיצה את הקהל במלבורן כשסגרה את המערכה על 4:6, שהעלה אותה לחצי הגמר.

יריבתה הבאה של איבנוביץ' תהיה הסלובקית דניאלה האנטוחובה (9 בטורניר), שסיימה את מסע הקסם של הפולניה המפתיעה אגניישקה ראדוונסקה ברבע הגמר הראשון של הלילה עם 2:6, 2:6 חלק תוך 87 דקות בלבד. עבור האנטוחובה בת ה-25, המאכזבת על בסיס קבוע בתחרויות הגדולות, מדובר בהזדמנות פז להגיע סוף סוף לבמה הגדולה ביותר, בעוד שלראדוונסקה בת ה-18 יהיו בוודאי עוד הזדמנויות רבות להגיע לשם בעתיד.

נובאק עושה שרירים, לפדרר הלך חלק

נובאק דיוקוביץ' המשיך את המומנטום הנפלא של סרביה באליפות כשהעפיל לחצי גמר הגברים אחרי ניצחון 0:6, 3:6, 5:7 על דויד פרר. הספרדי המוכשר סיים את העונה שעברה בכושר מצוין ונחשב כמועמד להפתיע את המדורג שלישי בעולם, אבל דיוקוביץ' לא ריחם מהרגע הראשון וניצח את המערכה הראשונה 0:6. ההמשך כבר היה מעט טוב יותר עבור פרר אבל גם המערכה הבאה הלכה לדיוקוביץ' עם 3:6, וגם מלחמה עיקשת במערכה השלישית לא עזרה לו, כשהסרבי חגג עם 5:7 ומקום בחצי הגמר.

במשחק שנעל את רבעי הגמר נקבע יריבו של דיוקוביץ', שיהיה רוג'ר פדרר. לאחר המותחן מול יאנקו טיפסרביץ' ציפינו לקרב קשה, והשוויצרי אולי התקשה, יחסית, אבל ניצח בשלוש מערכות חלקות - 5:7, 6:7, 4:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully