וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושפעים מהרוחות הרעות של אנפילד

22.1.2008 / 11:05

סטיבן ג'רארד והשחקנים פישלו מול הוילה ב2:2 ותלו את היכולת באי הודאות בנוגע לבעלי הקבוצה: "לא מדובר רק בשבוע האחרון, זה לא ממש עוזר"

ליברפול הפסידה אמש (שני) הזדמנות, אולי אחרונה, להיצמד לחבורת הצמרת ואפילו נשארה מאחורי אברטון, יריבתה העירונית, כשסיימה רק ב-2:2 ביתי מול אסטון וילה. ליברפול המשיכה במאזן הביתי הבינוני שלה, שמעמיד אותה מרחק 14 נקודות מאחורי מוליכת הטבלה מנצ'סטר יונייטד.

למרות התוצאה והשפעותיה, סיפורו של המשחק היה אי הודאות המתמשך בנוגע לבעלי ליברפול, טום היקס וג'ורג' ג'ילט, שמפזרים רמזים בשבוע האחרון בנוגע לעזיבתם הקרבה. אוהדי ליברפול סערו וגעשו על התנהגות הבעלים האמריקאיים. תחילה על רצון הבעלים לבנות אצטדיון חדש במקום אנפילד, אחר כך על הרמזים שקשרו את יורגן קלינסמן כמאמן במקומו של רפא בניטז, ובהמשך סערו רוחות הסקאוסרים על הבעיות הכלכליות שנוצרו בעקבות הלוואות שלקחו הבעלים.

רפא בניטז השתדל שלא להיכנס שוב לויכוח ולסערה מול היקס וג'ילט, כמו שעשה לקראת מועד פתיחת חלון ההעברות בנובמבר האחרון. סטיבן ג'רארד, קפטן ליברפול, דווקא הסכים להביע את חוסר שביעות רצונו מהאווירה הסובבת את המועדון כשאמר: "זה לא רק השבוע האחרון, זה קורה כבר תקופה וזה ממש לא עוזר לשחקנים. אני חייב להיות זהיר במה שאני אומר, אבל זה באמת לא עוזר לקבוצה. אנחנו יודעים מה קורה, אבל כשחקנים אנחנו חייבים לעשות העבודה על הדשא ואנחנו חייבים לזכור זאת. לפעמים, זה פשוט לא אפשרי".

רפא בניטז העדיף להתייחס למשחק בצורה המקצועית בלבד. הספרדי דיבר במיוחד על חוסר היכולת של קבוצתו לכבוש את השער השני ולסיים את המשחק בשלב מוקדם: "אם בוחנים את שניים או שלושה המשחקים האחרונים בהם סיימנו בתיקו בבית, יצרנו מספיק מצבים כדי לנצח וספגנו תמיד את השער המשווה. אני לא יודע להגיד אם המצב משפיע על היכולת שלנו, אבל זה יהיה קל מדי להשתמש בתירוץ הזה. אני מעדיף להתייחס לטעויות שלנו, או לסיבה מדוע אנחנו לא מבקיעים. זה יהיה קל, אבל לא אעשה זאת".

מאמן אסטון וילה מרטין אוניל, שקבוצתו נמצאת עם אותן מספר נקודות כמו ליברפול, מאמין כי האדומים עדיין נמצאים במאבק, אך רק על המקום הרביעי. אוניל מאמין כי הסגל שלו עדיין לא מספיק עמוק כדי להשיג כרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. "מהקבוצות שנאבקות על המקום הרביעי, ליברפול היא החזקה ביותר. לנו תהיה בעיה, מכיוון שאין לנו סגל מספיק חזק. המועדון עצמו גדול מספיק, ואנחנו נעשה הכל כדי להשיג את הכרטיס לאלופות וננסה. חלון ההעברות אינו פשוט, אבל זו אינה דאגתי. יש לנו שחקנים שמשחקים ממש טוב, אבל אנחנו צריכים הרבה מזל אם אנחנו רוצים להצטרף לתחרות בסוף השנה".

כלי התקשורת האנגליים סערו בעקבות מאורעות אנפילד ביום האחרון, כשרובם עמדו לצידו של בניטז במלחמה מול הבעלים. קווין מקארה, אחד מכותביו הבכירים של עיתון ה"גרדיאן" האנגלי, דווקא בחר לבקר את המאמן הספרדי הכושל, ובמיוחד את מדיניות הרכש שלו. מקארה מאמין כי לאמריקאים יש קייס חזק מול בניטז, שבזבז סכומי כסף די משמעותיים מאז שהגיע. "מי יצטער על ה-10.5 מיליון ליש"ט ששולמו לצ'אבי אלונסו, או את הגעתו של פרננדו טורס עבור 26.5 מיליון ליש"ט? הבעיה טמונה באנדריי ורונין, שלמרות שהגיע בעברת בוסמן, לא הוכיח כי שווה את שכרו, או בדירק קויט, שלא חסר במעריצים, אבל עדיין לא מצדיק את תשע מיליון הליש"ט ששולמו עבורו".

כך המשיך מקארה להתייחס גם לריאן באבל ולאחרים, כשיוצא הדופן מבחינתו הוא יוסי בניון: "שפתח בעשרה משחקי ליגה, אבל גם הוא עדיין לא תואם את הציפיות שנלוות לשחקן שמגיע לאנפילד". וכך סיים מקארה את טורו שלאחרי המשחק: "בניטז הגיע לאנפילד בזכות יכולתו, בכסף קטן, להגיע רחוק, כמו שעשה בולנסיה. עתידו כבר לא בידיו, אבל אם ירצה לחזור לעניינים, יהיה חייב לגלות מחדש את היכולות שהיו הבסיס להצלחתו במסטאייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully