וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטאל טניס, גרסת שראפובה

22.1.2008 / 15:20

הרוסייה הציגה טניס ענק ודרסה את הנין בדרך לחצי הגמר. טסונגה הדהים את יוז'ני, בדרך למפגש עם נאדאל. פאר בחצי גמר הזוגות

חדשות לא כל כך טובות הגיעו היום (שלישי) לנבחרת הפדרציה של ישראל היישר ממלבורן. מריה שראפובה, שבקרוב מאוד תגיע לישראל למפגש מול הנבחרת המקומית, המשיכה להציג כושר אדיר גם ברבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה וניצחה את המדורגת 1 בעולם, ז'סטין הנין 4:6, 0:6.

הבלגית הראתה שליטה גדולה בטניס הנשים בשנים האחרונות, גם כשלא הייתה מדורגת ראשונה בעולם, אבל היום המשחק נשלט בצורה מלאה ובלעדית על ידי הרוסיה המדורגת 5 בעולם וספק אם הנין הרגשיה כל כך חסרת אונים כבר שנים ארוכות. אחרי שהביסה בסיבובים הקודמים את לינדזי דבנפורט, אלנה ואסנינה ואלנה דמנטייבה, שראפובה עשתה את זה גם לבלגית ובכושרה הנוכחי אין ספק שהיא המועמדת הבכירה לזכייה ראשונה שלה באוסטרליה.

מי שתפגוש את המכונה הרוסית בחצי הגמר היא ילנה ינקוביץ'. הסרבית, שפתחה את האליפות בגמגום, רשמה היום ציון עובר ובגדול אחרי מבחן קשה מול סרינה וויליאמס (7) וניצחון 3:6, 4:6. ינקוביץ', שעדיין לא נמצאת בכשירות של מאה אחוזים אחרי ניתוח שעברה, שוב זכתה לטיפולים במהלך המשחק, אבל נלחמה וניצחה. "אני שמחה שהגעתי לחצי הגמר. לא היו לי ציפיות בגלל הפציעות והניתוח. לא האמנתי שאני אגיע כל כך רחוק", אמרה אחרי המשחק.

ברבע הגמר הראשון אצל הגברים לא התקשה רפאל נדאל (2) לחלוף על פני ירקו ניימינן (24) עם 5:7, 3:6, 1:6. הפיני עוד נתן פייט במערכה הראשונה,שהייתה צמודה, אבל משם הספרדי השתלט על המשחק, שבר את ניימינן מספר פעמים והפליג לניצחון שניתן להגדירו כקליל.

בהמשך נפגשו מיכאיל יוז'ני (מדורג 14), שהפתיע בדרבי רוסי את ניקולאי דוידנקו, וג'ו ווילפריד טסונגה, שהדהים בדרבי צרפתי את רישאר גאסקה. הצעיר בעל הדמיון המדהים למוחמד עלי, חזר על היכולת המופלאה ממשחקו הקודם והשפיל גם את יריבו ברבע הגמר, בדרך למפגש מול נדאל בחצי. טסונגה פתח את המשחק עם שבירת הגשתו של יוז'ני. המערכה הראשונה ארכה 41 דקות, כשטסונגה חובט שלושה אייסים ויוז'ני כלל לא. המערכה השנייה הופסקה בשל פציעתו של הרוסי, וגם כשנמשכה המשיך טסונגה לשבור את הגשותיו של יוז'ני ונהנה מכל המזל שבעולם. הצרפתי ניצח את המערכה השנייה בצורה חלקה עם 0:6 ו-0:2 במערכות. במערכה השלישית כבר נזקק טסונגה למאמץ גדול יותר וניצח רק בשובר השוויון 6:7 (6-8).

ביום רביעי יושלמו משחקי רבע גמר הנשים עם הקרבות בין ונוס וויליאמס לאנה איבנוביץ', כשהמנצחת ביניהן תקבל מסלול נוח לגמר, מול המנצחת בין דניאלה האנטוחובה לאגניישקה ראדוונסקה. אצל הגברים יעלו התותחים הכבדים, כשרוג'ר פדרר יתעמת מול ג'יימס בלייק, ונובאק דיוקוביץ' מול דויד פרר.

מאז שהובסה בגמר אליפות אוסטרליה הקודמת על ידי סרינה וויליאמס לא הצליחה שראפובה לשחזר את היכולת שהפכה אותה לטניסאית הטובה בעולם לפני מספר שנים, אבל לקראת סיום השנה היא כבר נראתה כמו שראפובה הישנה והטובה כשעלתה בצורה מרשימה לגמר טורניר המאסטרס במדריד, אבל שם פגשה בהנין, שהיתה בכושר פשוט מטורף וניצחה אותה אחרי קרב עיקש.

בסך הכל היה זה הניצחון השישי של הנין בשמונת המפגשים בין השתיים לאורך השנים, אבל הבלגית הקטנה יודעת שקל בטוח לא הולך להיות לה. "היא חזרה לכושרה מהשנים ההן", אמרה הנין. "היא לוחמת אמיתית ואלופה אמיתית שאף פעם לא מוותרת. נגדה אני אהיה חייבת לתת מאה אחוז כל הזמן".

אחרי שלא הליחה להגיע רחוק בטורניר היחידות, שחר פאר עושה את זה בטורניר הזוגות. הבוקר פגשו פאר ושותפתה, הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה, את המדורגות 13, פלאביה פנטה האיטלקיה וג'נט הוסארובה הסלובקית והביסו אותן 1:6, 1:6 בתוך 49 דקות. בחצי הגמר יפגשו פאר ואזרנקה את צמד הסיניות זי יאנג וג'י ז'נג, שניצחו 6:3, 4:6, 2:6 את האחיות וויליאמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully