וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה שרף: ”אין ספק שיש שינוי בקבוצה”

21.1.2008 / 22:16

צביקה שרף שאב עידוד מהביצועים של מכבי ת"א, שהביסה את עירוני נהריה 70:104. מאמן נהריה בית הלחמי: "לא הזמן לדבר על שינויים"

מכבי תל אביב המשיכה הערב (שני) בסדרת הניצחונות שלה מאז החלפתו של עודד קטש בצביקה שרף, סדרה שעומדת כעת על שבעה משחקים ברציפות, עם ניצחון ביתי קליל של 70:104 על עירוני נהריה במשחק שהשלים את המחזור העשירי בליגת העל. לפחות על הנייר ניתן היה לצפות מנהריה, שרואה את עצמה כקבוצת צמרת לגיטימית בליגה הזו, שתיתן סוג של פייט לצהובים, אבל מי שעוקב אחרי הקבוצה של אריאל בית הלחמי מתחילת העונה יכול היה לשער שההתפרקות אכן תגיע במוקדם או במאוחר.

ביום חמישי תגיע להיכל ארמאני מילאנו האיטלקית, אחת הקבוצות החלשות ביורוליג, וההתרפסות של נהריה בפני האלופה הישראלית יכולה להוות הכנה מצוינת למפגש מול האיטלקים, אבל באותה מידה עשויה גם להרדים את שחקניו של צביקה שרף לפני משחק שיהיה להם קל מאוד לזלזל בו. ליאור אליהו, שנדחק מחוץ לרוטציה של שרף ביורוליג, ניצל את ההזדמנות שקיבל ורשם דאבל דאבל מצוין של 16 נקודות ו-13 ריבאונדים, ניקולה וויצ'יץ' זכה ל-16 דקות בהן קלע ארבע נקודות, ויותם הלפרין צבר עוד קצת ביטחון עם 12 נקודות, כולן משלשות, ושישה אסיסטים.

מהלך המשחק

צביקה שרף שלח למגרש את אותה חמישייה איתה הוא הולך מאז שהחליף את עודד קטש על הקווים, עם יותם הלפרין, וונטיגו קאמינגס, דייויד בלות'נטאל, טרנס מוריס ומרכוס פייזר. מנגד העלה אריאל בית הלחמי את סשה אוצ'וקוליץ' בעמדת הרכז, יחד עם אדריאן פלדג'ר, מתן נאור, עידו קוז'יקרו ואוטיס היל.

מכבי פתחה את המשחק עם שתי שלשות רצופות, של פייזר ובלות'נטאל, שהריצו אותה ל-0:6 מהיר. מי שבלם את הריצה היה עידו קוז'יקרו, שקבר שבע נקודות זריזות והחזיר את הסגולים לפיגור מינימלי של 11:9. כמה חפירות מוצלחות של אוטיס היל מתחת לסל הצהוב עוד שמרו על נהריה בשווין 19:19, לפני שריצת 0:8 סגרה את הרבע על 19:27 למכבי.

לרבע השני עלה ניקולה וויצ'יץ', שלא זכה לדקות משחק בזאגרב, ומיד החל לפטם את אסטבן באטיסטה בכדורים. האורגוואי קלע 11 נקודות בתוך ארבע דקות, אבל בצד ההגנתי חגג היל על וויצ'יץ' ונהריה נשארה בפיגור סביר של 38:28. אלא שאז הלפרין איפס את היד מחוץ לקשת, וויל ביינום סיפק את מנת האנרגיה המוכרת שלו מהתקופה האחרונה מהספסל, והיתרון צמח ל-30:47. נהריה עוד ניסתה להקטין, לפני ששלשה משוגעת של עומרי כספי עם הבאזר של הרבע השני הורידה את הקבוצות להפסקה בתוצאה 38:55.

אוצ'וקוליץ' פתח את הרבע השלישי עם שלשה, אבל האוויר של הקבוצה של בית הלחמי יצא מהר מאוד, ושרף הרשה לעצמו לשלב אפילו את מי שבדרך כלל משמשים כנערי פוסטר ברוטציה הנוקשה שלו ביורוליג, כמו ליאור אליהו ודרק שארפ, כשמנגד לא הראתה נהריה כל סימן לכבוד עצמי כלשהו, ולא רשמה אף לא זינוק אחד לפרקט או עבירה אגרסיבית שלפחות תיתן למתבונן התמים את האשליה שהתבוסה מפריעה לה בצורה כלשהי. הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 56:81 למכבי, וברבע האחרון כבר נרשמה תנועה ערה ביציעי ההיכל לכיוון מגרשי החניה, כשההפרש הלך ותפח עד לתוצאה 70:104 בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו (13 ריבאונדים) ואסטבן באטיסטה (8 ריבאונדים) 16 כל אחד, אלכס גארסיה 13, יותם הלפרין 12 (6 אסיסטים), עמרי כספי 10, וויל ביינום 9, דרק שארפ 8, דייויד בלות'נטאל 6, מרכוס פייזר וטרנס מוריס 5 כל אחד, ניקולה וויצ'יץ' 4, וונטיגו קאמינגס שיחק 17 דקות ומסר חמישה אסיסטים.

קלעו לנהריה: עידו קוז'יקרו 16, אוטיס היל 14, סשה אוצ'וקוליץ' 11, אדריאן פדג'ר 8, ג'ון גילכריסט 6, אבי סוכר 5, ברק פלג ואשנטה ג'ונסון 3 כל אחד, מתן נאור 2 וגדעון ריאטי 2, טל פרסלני שותף ולא קלע.

שרף: "מאמן שיש לו הרבה שחקנים צריך לדעת לשחק עם זה"

צביקה שרף אמר בסיום: "אין כל ספק שיש שינוי בקבוצה. כל שחקן שמגיע מקצה הספסל נותן יותר, והתוצאות באות לידי ביטוי. יהיו משחקים שנצטרך את כל הכוח שלנו. מאמן שיש לו כל כך הרבה שחקנים צריך לדעת לשחק עם זה. הקבוצה בכושר טוב, במצב רוח טוב. המבט שלנו קדימה למילאנו, יש לנו עוד הרבה משחקים קשים בהמשך".

לגבי הדקות המוטעות להן זכה ניקולה וויצ'יץ' אמר שרף: "קבעתי עם ניקולה היום בבוקר שהוא יתחיל את הרבע השני, נגמר לו האוויר. ברבע השלישי הוא שיחק את ה-10 דקות שלו. אנחנו צריכים לשמור עליו בכושר הטוב שלו".

אריאל בית הלחמי היה הרבה פחות מחויך: "אנחנו לא בכושר משחק לארבעים דקות מול מכבי תל אביב. בחצי הראשון עוד שיחקנו לא רע, אבל עשינו הרבה טעויות בסוף שעון וקיבלנו שלשות שלא היינו צריכים לקבל. איפשהו בחצי השני הפסקנו להאמין. זה לא הזמן לדבר על שינויים, אחרי הפסד לא קל. כרגע אני לא עושה שום דבר. שיחקנו מול קבוצה ברמה מאוד מאוד גבוהה. נצטרך לראות מה יהיה בשבוע הבא. הקבוצה בתקופה לא טובה, זה קורה בכל רמה ובכל ליגה, ואני אהיה זה שאוציא אותם מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully