וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: קוואבנגה!

21.1.2008 / 22:20

הצבים של מרילנד הנחילו לצפון קרוליינה הפסד ראשון, והטאר הילס איבדו את המקום הראשון בדירוג לממפיס. USC הדהימה את UCLA

אי אפשר להגיד שזה לא היה באוויר. אחרי שגמגמה מול קלמזון בשבוע שעבר ונמתחה על ידי ג'ורג'יה טק בתחילת השבוע, ספגה לבסוף צפון קרוליינה את הפסד הבכורה שלה העונה, כשנכנעה בביתה למרילנד. המעידה של הטאר הילס הותירה את קנזס וממפיס כשתיים היחידות שעדיין מחזיקות במאזן נקי מהפסדים.

אבל בעוד שהג'ייהוקס, שלא היו רחוקים בעצמם מהפסד כואב ליריבה המרה מיזורי, ייתקלו בכמה משוכות חזקות ביותר בביג 12 בשבועיים הקרובים ויאבדו כמעט בוודאות את מאזנם המושלם, הלו"ז של הטייגרס רק הולך ונהיה קל בקונפרנס USA החלש, וכרגע נראה כי המבחן הבא שלהם יהיה רק אי שם במרץ. בינתיים הם ניצלו את ההפסד של צפון קרוליינה כדי לטפס לראש הדירוג.

הפנצ'ר הראשון

צפון קרוליינה (1) – מרילנד 82:80

לא הרבה ציפיות היו מהטראפינס בתחילת העונה אחרי עזיבתם של די ג'יי סטרוברי (שמבלה היום על קצה הספסל של מייק ד'אנטוני בפיניקס) ואקינה איבקווה (שמעופף היום במדים אדומים אחרים, אלו של הפועל גלבוע/עפולה), אבל אחרי פתיחה חלשה שכללה כמה הפסדים מביכים במיוחד, התפוצצה הקבוצה של גארי וויליאמס דוווקא בצ'אפל היל. הסופמור גריבס ואסקז חזר להיראות כמו אחד הרכזים הטובים במכללות, ג'יימס גיסט סוף סוף התעלה במשחק חשוב, ומרילנד נטלה את ההובלה על הפרקט של המדורגת ראשונה באמריקה.

הטאר הילס כבר ראו את האורחים עולים ליתרון של 11 נקודות בתחילת המחצית השניה, לפני שהתחילו להפעיל את הנשקים המוכרים שלהם כדי למחוק את הפער. ווין אלינגטון איפס את היד, טיילר הנסברו חפר וחפר, טיי לאוסון התרוצץ לכל עבר במהירות שיא, ושמונה דקות לסיום המקומיים כבר הוליכו 64:66. אבל הצבים לא נשברו, והצליחו לשמור על משחק צמוד עד רגעי ההכרעה, ו-21 שניות לסיום קלע במבייל אוסבי את סל הניצחון שקבע 80:82, וראה את נסיון השלשה של טיילר הנסברו מקפץ על הטבעת ויוצא החוצה, לתדהמתם של אלפי התכולים ביציעים.

הנסברו סיים עם 17 נקודות ו-14 ריבאונדים לצפון קרוליינה, אלינגטון סיים עם 14 ולאוסון תרם 11. גיסט כיכב אצל המנצחים עם 22 נקודות ו-13 קרשים, ואסקז קלע 12 וחילק 11 אסיסטים, לנדון מילבורן הוסיף 14 נקודות משלו.

יו.סי.אל.איי (4) – יו.אס.סי 72:63

מ-USC דווקא היו ציפיות לא מועטות בעקבות הגעתו של או ג'יי מאיו, אבל עד כה הפרשמן המדובר לא הצדיק את הכתרים שנקשרו לו בימיו בתיכון, למרות ממוצע די עקבי של 20 נקודות למשחק. הבעיה של טים פלויד היתה לאפשר למאיו להציג את יכולותיו האישיות הפנומנליות מבלי לפגום בשטף הקבוצתי, ונדמה שמול היריבה הגדולה והעדיפה מלוס אנג'לס הוא מצא את התשובה. מאיו לא ירד מהפרקט לאורך כל המשחק, זרק לא מעט אבל גם איפשר לחבריו לבוא לידי ביטוי, במיוחד לדבון ג'פרסון, הפרשמן בן ה-21 שנתן את משחק חייו.

אחרי מחצית ראשונה צמודה פתחו הטרוג'אנס פער קטן, לפני ש-UCLA לחצה על הדוושה בהנהגתו של ג'וש שיפ המצוין ורצה ל-7:20 כדי להוביל 51:57, שש דקות לסיום, אלא שאז נגמר לברוינס הכוח, והאורחים ממעבר לכביש סגרו את המשחק עם ריצה מרשימה של 6:21 כדי להשלים את ההפתעה הגדולה.

ג'פרסון סיים עם 25 נקודות ותשעה ריבאונדים למנצחים, מאיו רשם 16 נקודות (5 מ-12 מהשדה), ארבעה אסיסטים וארבעה איבודים. שיפ קלע 21 לברוינס, וגם הדאבל דאבל הקבוע של קווין לאב (18 ו-12) לא הספיק.

התנדבו לקרוע אותם

טנסי (6) – ואנדרבילט (16) 60:80

בזמן שכל אמריקה מתמוגגת ממשחק הריצה המשובח של ממפיס, צמחה ממש לא רחוק משם קבוצת גאנרים לא פחות טובה. הוולנטירס של ברוס פרל נתנו עוד תצוגה התקפית מרשימה מול הקומודורס השנואים כל כך בנוקסוויל, ובנוסף עצרו את ואנדי ההתקפית על 60 נקודות בלבד, כדי לאותת לכל מי שעדיין לא סופר אותם כמועמדת להגיע רחוק בטורניר המכללות שהגיע הזמן לעדכן את התחזיות.

הכתומים הסתערו על יריביהם מהפתיחה ועלו מהר מאוד ליתרון דו ספרתי, שאף חצה את רף 20 הנקודות עשר דקות לסיום. ואנדרבילט ניסתה לשמור על כבודה עם ריצת 2:15, אבל המילה האחרונה שוב היתה של המתנדבים, שסיימו את המשחק בתוצאה עגולה ונאה ועם חיוך גדול על הפנים.

ווין צ'יזם היה הכוכב הראשי בהצגה עם 18 נקודות ו-18 ריבאונדים, שני הסמית'ים (טיילר וג'וואן) הוסיפו 14 כל אחד וכריס לופטון שוב היה בינוני בלבד עם 11. שיין פוסטר עם 14 ואיי ג'יי אוגילבי עם 12 הובילו את המפסידים. יומיים לאחר מכן נקמה טנסי באוהיו סטייט שהדיחה אותה מהטורניר בעונה שעברה בסוויט סיקסטין כשגברה עליה 69:74.

פיטסבורג (15) – ג'ורג'טאון (5) 60:69

אחרי פציעותיהם הקשות של לבאנס פילדס ומייק קוק הסברה בעולם המכללות היתה שמדובר רק בעניין של זמן עד שפיטסבורג תנשור מהדירוג, אבל הפנתרים עדיין כאן, ועל פי רוח הלחימה הנהדרת שהם מגלים ללא שני הברגים הכל כך חשובים שאבדו להם, הם לא הולכים לשום מקום. רונלד ראמון הוסט על ידי ג'יימי דיקסון לעמדת הרכז, קית' בנג'ימן קיבל אור ירוק לזרוק מכל מקום, וג'ורג'טאון הגדולה מצאה את עצמה רודפת אחרי הפנתרים לאורך כל המשחק.

ראמון ובנג'ימן קלעו 18 נקודות כל אחד למנצחים, דוואן בלייר, גיבור הניצחון על דיוק, לא התרשם מרוי היברט וסיים עם 15 נקודות ותשעה ריבאונדים. היברט הגיב ב-12 נקודות ו-10 ריבאונדים מהעבר השני, אבל פרט לג'ונתן וואלאס שקלע 14 אף אחד מההויאס לא ממש הגיע למשחק. בסוף השבוע הדברים כבר הלכו הרבה יותר קשה לפיטסבורג, שהפסידה 62:59 לסינסינטי וחזרה קצת למציאות.

תוצאות נוספות

ממפיס תפסה את המקום הראשון בדירוג לאחר שדילגה בקלות מעל רייס (50:77) וסאות'רן מיסיסיפי (47:83). קנזס לא הצליחה לרשום סל שדה בשבע הדקות האחרונות מול מיזורי, אבל יצאה עם ניצחון דחוק של 70:76. דיוק זינקה מעל אויבתה המשובעת מצפון קרוליינה בדירוג בזכות 80:93 על קלמזון המסוכנת.

מזל טוב עגול במיוחד מגיע לבובי נייט, המאמן בעל מספר הניצחונות הגדול ביותר בהיסטוריה של המכללות, שהשיג השבוע את ניצחונו ה-900 בקריירה, ועשה את זה בסטייל עם סנסציה גדולה של טקסס טק שלו, שהביסה את טקסס A&M החזקה 53:68. לאחר מכן המשיכו האגיס להתדרדר כשגם קנזס סטייט תפרה אותם עם 54:75, תודות ל21 נקודות למייקל ביזלי.

בפאק 10, וושינגטון סטייט שברה עוד אחד מהמנחוסים הרבים שהספיקה לצבור בימי השפל שלה, כשקטעה רצף של 13 הפסדים לאורגון בזכות 60:69 ביתי על הברווזים. עוד אחת שמנסה להתרגל לאווירת הניצחונות, אריזונה סטייט, חילצה ניצחון עצום בקליפורניה עם 90:99 אחרי שתי הארכות, אבל הגיעה מותשת לסטנפורד כעבור יומיים והובסה 67:52. אחת נוספת שנמאס לה להפסיד בצרורות היא אורגון סטייט, שבתור צעד ראשון בכיוון פיטרה את מאמנה ג'יי ג'ון, שהוביל את הביוורס לשישה הפסדים רצופים בפתיחת משחקי הפאק 10.

האלופה המתחדשת מפלורידה פתחה את השבוע בהפסד 89:87 למיסיסיפי המצוינת, שדווקא המשיכה לאחר מכן להפסד מוזר 80:77 לאובורן. הגייטורס התאוששו עם ניצחון נאה 70:81 על קנטאקי. בביג 10 התגברה מישיגן סטייט על מינסוטה העיקשת של טאבי סמית' 73:78 בזכות צליפות הקלאץ' המוכרות של דרו נייצל, ובביג איסט מרקט התאיידה לה לפתע עם הפסדים איומים ללואיוויל (71:51) ולקונטיקט (89:73).

בגזרת המיד מייג'ורס נרשמו לא מעט הפתעות, כשבאטלר המופלאה הצליחה איכשהו להפסיד לקליבלנד סטייט 56:52, קסבייר הוכתה על ידי טמפל 78:59, דייטון הפסידה למסצ'וסטס 82:71, וסיינט לואיס התאוששה מההתבזות מול ג'ורג' וושינגטון בה קלעה 20 נקודות בלבד בכל המשחק, וניצחה את רוד איילנד 61:68.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שידורי השבוע

התענוג שבלילות עמוסי השידורים נמשך גם השבוע, כשב-ESPN שוב מובילים את הדרך עם לו"ז יציב של שני שידורים ישירים בלילה באמצע השבוע ועוד כמה סוכריות בסוף השבוע. זה יתחיל הלילה (בין שני לשלישי) עם המפגש בין ג'ורג'טאון לסירקיוז (2:00), ואחריו אוקלהומה סטייט נגד טקסס (4:00). בלילה שבין שלישי לרביעי יהיו אלה וויסקונסין נגד מישיגן (2:00) וקנטאקי נגד טנסי (4:00), ובין רביעי לחמישי יזכו לכבוד קנזס ואיווה סטייט (2:00). בין חמישי לשישי שוב נוכל להגיד שלום לבבי למייק ששבסקי כשדיוק שלו תתארח אצל וירג'יניה טק (2:00). השבוע ייסגר במשחק בין ווסט וירג'יניה לג'ורג'טאון בלילה שבין שבת לראשון (2:00).

אצל FOX הגזרה פחות גדושה, כשהפעם נמצאים על הפרק שידורים דחויים בלבד. ביום חמישי יהיו אלה דרום קרוליינה ופלורידה (21:30), ביום ראשון אלבמה נגד אובורן (14:00) וקנטאקי נגד דרום קרוליינה (21:30), ובשני נקבל כפיצוי שני משחקים חזקים מאוד – פלורידה נגד ואנדרבילט (15:00) ומרילנד נגד דיוק (23:00).

דירוג AP אחרי השבוע ה-11

1. ממפיס
2. קנזס
3. טנסי
4. דיוק
5. צפון קרוליינה
6. וושינגטון סטייט
7. אינדיאנה
8. UCLA
9. ג'ורג'טאון
10. מישיגן סטייט
11. וויסקונסין
12. טקסס
13. פיטסבורג
14. ואנדרבילט
15. באטלר
16. דייטון
17. מיסיסיפי
18. וילאנובה
18. טקסס A&M
20. סטנפורד
21. מרקט
22. דרייק
23. קסבייר
24. אריזונה סטייט
25. ביילור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully