וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלי קאלו

21.1.2008 / 21:06

שער ענק של סולומון קאלו סידר לחוף השנהב ניצחון 0:1 על ניגריה, מרוקו ניצחה 1:5 את נמיביה, שלושער לאלודי, מאלי-בנין 0:1

למשחק המרכזי של הערב באליפות אפריקה, בין ניגריה לחוף השנהב, היה פוטנציאל של גמר. חוף השנהב עם דידייה דרוגבה, סלומון קאלו, יה יה וקולו טורה, היא אולי, לפחות מבחינה השמות, הנבחרת המרשימה ביותר באפריקה. גם ניגריה, שזכתה פעמיים באליפות אפריקה, מרשימה בארסנל השמות שלה. עם קאנו, יעקובו, אובי מיקל וסגל שכולו משחק באירופה, ניגריה היא אחת המועמדות לזכייה.

המחצית הראשונה הייתה מתוחה כיאה למשחק פתיחה של שתי נבחרות שבעיקר מפחדות לספוג בשלב מוקדם. ניגריה וחוף השנהב ניטרלו אחת את השנייה, והאירוע הבולט במחצית הייתה דרישה לפנדל של ניגריה, אחרי שאובאפמי מרטינס מניוקאסל, הוכשל ברחבה על ידי סטיב גוהורי, שמשחק יחד עם קולאוטי במינשנגלאדבך. השופט הוציא צהוב למרטינס על התחזות, אבל ההילוך החוזר הראה שמרטינס אכן הוכשל, טעות של השופט.

במחצית השנייה איבדה ניגריה את קאנו שנפצע, מרטינס הגיע להזדמנות גדולה והחטיא, ואז הגיע הרגע של המשחק. סלומון קאלו השתלט בדקה ה-66 על כדור שנהדף מהגנת ניגריה, ויצא לסלאלום אדיר שבו עבר ארבעה מגינים ושוער, כדי להבקיע שער ענק! ברטי פוגטס, מאמן ניגריה, עשה את שני החילופים שנותרו לו כאשר יעקובו ואוטקה יצאו, מקינווה ואודמוונגי נכנסו. אבל גם לחץ מסויים של ניגריה בעשר הדקות האחרונות, לא עזר מול הגנה יציבה של הפילים מחוף השנהב, שמנצחים ויוצרים לעצמם מקדמה רצינית בבית ב'.

מרוקו - נמיביה 1:5

במשחק שהשלים את המחזור הראשון בבית א', קיוותה נמיביה החלשה להוציא משהו ממרוקו. את מרבית תקוותיה תלתה נמיביה בכוכבה, קולין בינג'מין שמשחק בהמבורג, אחד משלושה נמיבים בסגל שמשחקים באירופה. אבל כבר אחרי דקה הבינו "הלוחמים האמיצים" מנמיביה, שזה כנראה לא יקרה, לפחות לא הפעם.

השעון עוד לא סגר שישים שניות, ההתקפה הראשונה של מרוקו מצאה את אלודי חופשי ומאושר, והוא העלה את מרוקו ליתרון ראשון. עוד ארבע דקות חלפו, מסירה טובה של יוסוף חאג'י מצאה את אלודי, שנמלט ממלכודת הנבדל ומול השוער לא התקשה השחקן שמשחק באיחוד האמירויות לכבוש את השני.

נמיביה חזרה בדקה ה-23 עם שער של בריאן ברנדל, אבל מרוקו לא נתנה לנמיביה לקוות יותר מדי, ובדקה ה-28 אלודי משלים שלושער בפחות מחצי שעה, ככה מתחילים אליפות! את המחצית הראשונה הפורייה סגר טאריק סקטווי שמשחק בפורטו, בפנדל מוצלח לזכותה של מרוקו בדקה ה-40.

במחצית השנייה הורידו חניכיו של הנרי מישל הילוך, נמיביה לא ממש סיכנה, והמאמן הצרפתי החל בחילופיו. אלודי מבקיע השלושער יצא ובמקומו נכנס מוקטרי, שאיך לא, כבש. זה קרה בדקה ה-74, מוקטרי נגח מצויין כדור קרן, וגם למחליף של אלודי יש שער. זה נגמר ב 1:5 למרוקו, שהמשחקים הבאים נגד גאנה וגיניאה, יהיו כנראה הרבה יותר קשים לפינאליסטית מ-2004.

מאלי בנין 0:1

אחרי המשחק הגדול בין ניגריה לחוף השנהב שפתח את בית ב', התמודדו הערב במשחק השני בבית מאלי ובנין. מאלי עם השלישייה הספרדית, פרדי קאנוטה וסיידו קייטה מסביליה, יחד עם בממדו דיארה מריאל, הייתה הפייבוריטית נגד בנין, שנחשבת אחת החלשות בטורניר ועצם העפלתה נחשבת להפתעה.

בנין הפתיעה את מאלי והתחילה טוב את המשחק. בדקה ה-24, הצלה מצויינת של שוער מאלי, מנעה שער מפתיע של בנין. מאלי לקחה ברצינות את הפתיחה הרעה שלה, וקאנוטה וקייטה החלו לסכן את השער של בנין, אבל למצב של שער לא הגיעו. בסיום המחצית 0-0, שכולו כבוד לסנאים מבנין.

במחצית כנראה שטף המאמן הצרפתי של מאלי, ז'אן פרנסיס ז'ודאר, את חניכיו, שעלו למחצית השנייה בגישה אחרת. ארבע דקות מתחילת המחצית, בעיטה של קאנוטה מרחוק, הדיפה לא טובה של השוער, ומגן בנין מכשיל את טראורה שניסה להגיע לריבאונד. קאנוטה העלה את הנשרים ממאלי ליתרון מהנקודה הלבנה. אחרי ההתחלה הטובה של מאלי, ההמשך של המחצית השנייה היה דומה יותר לראשונה. הזדמנויות ממשיות לא היו, מאלי שמרה על היתרון הזעום שלה וניצחה, והיא, יחד עם חוף השנהב, בראש בית ב' אחרי הסיבוב הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully