וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: יואיט הפסיד לדג'וקוביץ' בשמינית הגמר

21.1.2008 / 13:00

האוסטרלי שוב הודח ממלבורן, אחרי שהפסיד בשמינית הגמר 3:0 לדג'וקוביץ'. פדרר יפגוש את בלייק ברבע הגמר. פאר ברבע גמר זוגות

השבוע השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס ייצא לדרך ב-02:00 לפנות בוקר שעון ישראל וטמן בחובו מפגשים מרתקים. אחרי המותחן שסיפקו לנו רוג'ר פדרר וינקו טיפסרביץ' בסיבוב השלישי, השוויצרי פגש בשמינית הגמר את תומאס ברדיץ' הצ'כי (13 בטורניר). מצד אחד, פדרר לוקח קשה משחקים מהסוג של זה שהיה בשבת, ולעיתים קרובות זה גורם לו לפרק את היריב הבא שלו. מצד שני, ברדיץ' הוא טניסאי בכיר מטיפסרביץ', והוא כבר רשם ניצחון על פדרר במפגש הראשון בין השניים באולימפיאדת אתונה. מה קרה? פדרר לקח את הניצחון על טיפסרביץ' קשה, וניצח את ברדיץ' 0:3 חלק.

אבל זה לא היה קל לטניסאי הטוב בעולם. השניים שמרו על ההגשות בפתיחה, עד שפדרר שבר במשחקון ה-9 והמשיך משם ל-4:6 במערכה הראשונה. משחק מפוזר של פדרר בפתיחת המערכה השנייה איפשר לברדיץ' לעלות ל-0:3. השווצרי הישווה ל-3:3 והשניים שמרו על ההגשה עד לשובר שוויון. בשובר השוויון פדרר כבר פיגר 5:2, אבל חזר כמו ענק וניצח 7:9. בפיגור של שתי מערכות ברדיץ' ידע שזה נגמר, ובשלישית השוויצרי חבט בדרך ל-4:6 ומפגש מסקרן מאוד ברבע הגמר עם האמריקאי ג'יימס בלייק.

עם כל הכבוד לפדרר וברדיץ', המשחק המרכזי ב"רוד לייבר" הפגיש בין הגיבור המקומי לייטון יואיט (19 בטורניר) לנובאק דג'וקוביץ' הסרבי (3 בטורניר). המאזן הפנימי בין שני השחקנים לפני המפגש היה 1:1, כאשר הסרבי ניצח במפגש האחרון ביניהם בשמינית הגמר בווימבלדון בשנה שעברה. עידוד הקהל, משחק רשת טוב ועבודת רגלים משובחת לא עזרו ליואיט, שהפסיד 7:5 לסרבי, שהפליא בסרבים המדוייקים העוצמתיים שלו. יואיט השיג שבירה במשחקון השלישי של המערכה השנייה, אך דג'וקוביץ' שבר חזרה מיד, ובהמשך השתמש בחבטות העברה איכותיות כדי לעלות ל-2:5, ולהמשיך ל-3:6. יואיט, מותש אחרי הניצחון על מרכוס בגדאטיס, ראה את דג'וקוביץ' שובר את הגשתו בתחילת המערכה השלישית. האוסטרלי הציל בהמשך נקודות משחק של הסרבי, אך לבסוף נכנע 3:6.

דרבי ספרדי מעניין הפגיש בין חואן קרלוס פררו (22 בטורניר), שהפתיע את דויד נלבנדיאן בסיבוב השלישי, לבין דויד פרר (5 בטורניר), שהגיע עד לחצי הגמר בטורניר הגראנד סלאם האחרון בארצות הברית. פרר פתח היטב ושבר במשחקון החמישי, אבל "היתוש" הגיב בשבירה והישווה ל-5:5. אבל אז פררו סבל מחוסר ריכוז ופרר ניצל זאת כדי לנצח 5:7. פרר פתח את המערכה השנייה בשבירה, אבל פררו נכנס לקצב וניצח 3:6 במערכה. בשלישית פתח פרר עם שבירה, וזה הספיק לו לנצח בה 4:6. בשלב הזה פררו כבר נראה עייף ולא מדויק, ופרר ניצל זאת כדי לדרוס 1:6 ברביעית ולהעפיל לרבע הגמר, שם יתעמת עם נובאק דג'וקוביץ'.

ג'יימס בלייק (12 בטורניר), הנציג האמריקאי האחרון בטורניר היחידים, התמודד מול מרין צ'יליץ' הקרואטי (57 בעולם), שהדיח בסיבוב הקודם את פרננדו גונזאלס הצ'יליאני. בלייק, אחד הטניסאים האהודים בסבב, ניצח 0:3 ועלה לרבע גמר גראנד סלאם ראשון שלו מחוץ לארצות הברית. שבירה במשחקון הרביעי איפשרה לבלייק לרוץ ל-3:6 בתום המערכה הראשונה. שבירה אחת במערכה השנייה והאמריקאי טיפס ל-0:2 במערכות עם 4:6. במערכה השלישית לא הצליח הקרואטי לייצר קאמבק ובלייק חגג 4:6 שהעניק לו מקום בין שמונת הגדולים של הטורניר.

איבנוביץ', האנטוחובה ו-ונוס עלו לרבע הגמר, פטרובה בחוץ

הטניסאית הסרבית אנה איבנוביץ' (4 בטורניר) פתחה את היום באיצטדיון המרכזי במשחק מול קרולינה ווז'ניאצקי הדנית בת ה-17 (64 בעולם), שנחשבת לטניסאית נאה נוספת בסבב. המערכה הראשונה היתה בשליטה מוחלטת של הסרבית, ששברה מיד בפתיחה ורצה ל-1:6. ווז'ניאצקי הצעירה נלחמה במערכה השנייה, ולאחר ששברה במשחקון החמישי היא נזקקה לטיפול רפואי. זה לא מנע ממנה לעלות ל-2:4, אבל איבנוביץ' כבר הוכיחה בעבר מאיזה חומר היא קורצה. במשחקון העשירי היא שברה ל-5:5 וכפתה שובר שוויון בו שלטה לחלוטין. עם ניצחון 6:7 במערכה השנייה, הסרבית הנאה עלתה לרבע הגמר ושם תתמודד במפגש מסקרן ביותר נגד ונוס וויליאמס האמריקאית.

ונוס וויליאמס, שרשמה הופעה בודדת בגמר הטורניר במלבורן, עלתה למשחק שמינית הגמר נגד הטניסאית המפתיעה של השלב הזה, מרתה דומצ'ובסקה הפולניה (146 בעולם), שנהנתה מהגרלה נוחה יחסית עד עכשיו והדיחה בסיבוב הקודם את נה לי הסינית. אבל כאן נגמר המזל של הפולניה. דומצ'ובסקה שברה במשחקון השלישי של המערכה הראשונה, ונוס החזירה במשחקון השלישי אבל הפולנייה לא התרגשה ושברה שוב. במשחקון השמיני דומצ'ובסקה ביצעה כמה טעויות שעלו לה במשחקון, ו-וויליאמס ניצלה זאת כדי לרוץ ליתרון 4:6. במערכה השנייה השתיים שמרו על ההגשה, עד שהאמריקאית ניצלה שתי טעויות כפולות של דומצ'ובסקה וסגרה את המשחק עם 4:6. עכשיו, כאמר, המשוכה הבאה שלה היא אנה איבנוביץ'.

דניאלה הנטוחובה הסלובקית (9 בטורניר) התמודדה מול מריה קירילנקו הרוסיה (27 בטורניר) והצליחה להשוות את ההישג הטוב ביותר שלה במלבורן, רבע גמר ב-2003. קירילנקו שברה במשחקון השני ואחר כך בחמישי ושייטה ל-1:6 מרשים במערכה הראשונה. הרוסייה שברה ל-1:3 במערכה השנייה והיה נראה כי היא תדיח בקלות את המדורגת תשיעית, אבל האנטוחובה המנוסה התאוששה מיד, שברה, ולא עצרה עד שניצחה 4:6 במערכה. השתיים לא הצליחו לשמור על ההגשות בשלושת המשחקונים הראשונים של המערכה השלישית, אך הסלובקית ידעה לשמור על קצב בדרך ל-2:5. קירילנקו לא התפרקה וחזרה ל-4:5, אבל במשחקון האחרון האנטוחובה המדויקת לא השאירה סיכוי וניצחה 4:6 בסיום. לקירילנקו זו היתה הופעת הבכורה בשמינית גמר של טורניר גראנד סלאם.

האנטוחובה תפגוש ברבע הגמר את הפולנייה המפתיעה בת ה-18, אגניישקה ראדוונסקה (29 בטורניר), שניצחה הבוקר את הרוסייה נאדיה פטרובה (14 בטורניר) 6:1, 5:7, 0:6. היה זה המפגש ראשון אי פעם בין השתיים. פטרובה פתחה בצורה חזקה וניצחה 1:6 במערכה הראשונה. הרוסייה עלתה ל-0:3 בתחילת השלישית, ונראה היה שהמשחק גמור, אבל הפולנייה התאוששה ושתי שבירות שלה התעידו אותה ל-5:7 במערכה. פטרובה בת ה-25 נזקקה לטיפול רפואי בתחילת המערכה השלישית, אבל זה לא עצר את המומנטום של ראדוונסקה, שלא ריחמה והביסה את יריבתה 0:6, כדי לרשום רבע גמר באוסטרליה.

ישראלים

שחר פאר אמנם כבר הודחה מטורניר היחידות, אבל לפחות בינתיים היא רושמת הצלחה בזוגות והיום היא עלתה לרבע הגמר אחרי שהיא ושותפתה, הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה, ניצחו את המצד המדורג 6 בטורניר, סניה מירזה ההודית ואליסיה מוליק האוסטרלית 5:7, 3:6. ברבע הגמר יפגשו פאר ואזרנקה את המדורגות 13, פלאביה פנטה האיטלקיה וג'נט הוסארובה הסלובקית.

בטורניר הזוגות המעורבים, אנדי רם ונטלי דשי הצרפתיה (8 בטורניר) התמודדו בסיבוב השני נגד ג'נט חוסארובה הסלובקית ומריוס פירסטנברג הפולני. חוסארובה ופירסטנברג פתחו עם שבירה ועלו ל-0:2. רם ודשי חזרו למשחק, ובנחישות רבע ניצחו 4:6 במערכה הראשונה. במערכה השנייה ניצחו חוסארובה ופירסטנברג 5:7, ומתחו את המפגש, אבל בהמשך רם ודשי ניצחו 4:10 ועלו לשלב הבא. יוני ארליך וצ'יה ז'ונג צ'ואנג הטיוואנית (6 בטורניר) היו אמורים להתמודד באותו שלב נגד אגנס שבאי ההונגריה וליאנדר פאס ההודי, אולם השניים פרשו, והישראלי ובת זוגו הטיוואנית העפילו לסיבוב השלישי בזוגות מעורבים.

חן אסטרוגו, שניצחה בסיבוב הראשון של טורניר היחידות לנערות, משתתפת גם בטורניר הזוגות. אסטרוגו וביאנקה סוואנפואל הדרום אפריקאית ישחקו נגד היילי אריקסן והרייט שיהאן האוסטרליות.

עדכון ראשון: 06:44, 21/01/08
עדכון אחרון: 13:00, 21/01/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully