וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאנה-גינאה: לעקוץ את המארחת

19.1.2008 / 23:50

אליפות אפריקה נפתחת עם מפגש בין הנבחרת שזכתה ארבע פעמים בתואר, לזו שרוצה לשבור את מחסום רבע הגמר (ראשון, 19.00, יורוספורט)

בגינאה יש אופטימיות זהירה לקראת משחק הפתיחה של אליפות אפריקה מול המארחת גאנה (19.00, שידור ישיר ביורוספורט, בית א'). רוברט נוזארט, מאמנה של גינאה, מסביר כי הנבחרת שלו תגיע עם שילוב של זהירות ואופטימות להתמודדות. למרות חוסר הניסיון ברמות הגבוהות, שכן גינאה לא עברה בתשע ההופעות האחרונות את שלב רבע הגמר, בנבחרת מקווים לעשות צעד נוסף כדי לדלג שלב נוסף בשביל לעשות היסטוריה.

"אנחנו יודעים את האיכויות של נבחרת גאנה, אבל לא היינו מגיעים לכאן אם לא היינו בטוחים במה שאנחנו מסוגלים", אמר נוזארט. "אנחנו לא מודאגים מפחד במה מכיוון שאנחנו מודעים לכך שזה יכול מנגד לעזור לנו ולהטיל את הלחץ על היריבה". ההופעה הטובה ביותר של גינאה הייתה ב-1976, אז סיימה הנבחרת כסגנית, אך בשני הטורנירים האחרונים היא העפילה לרבע הגמר.

מגנה של סלטיק, בובו באלדה, הוא השחקן המוכר ביותר בנבחרת הגנאית לבריטים, אך 17 שחקנים נוספים מהסגל משחקים ברחבי אירופה מוסיפים עומק ואמורים ליצור דומיננטיות באליפות. גם איסמעל באנגורה, חלוצה של דינמו קייב, אמור לתרום מהניסיון שלו כששיחק בזירה המרכזית באירופה, בליגת האלופות, ואף כבש את השער השני בהפסד של קבוצתו האוקראינית למנצ'סטר יונייטד (4:2).

בגאנה המארחת, שזכתה כבר ארבע פעמים באליפות אפריקה וחגגה אפילו פעמיים בזמן שאירחה את האליפות (ב-1963 וב-1978), רוצים גם הפעם ללכת עד הסוף. במצרים לפני שנתיים נכשלה נבחרת גאנה להעפיל משלב הבתים, אבל אחרי שבמונדיאל האחרון הנבחרת כיכבה והגיעה לשמינית הגמר, מקווים שם לערוך הופעה מכובדת, לבטח מול הקהל הביתי.

בגאנה מככבים לא מעט "אנגלים", כאשר ביניהם נמצא מיודענו, ג'ון פנטסיל שמשתייך לווסטהאם. גם מיקאל אסיין (צ'לסי), סולי מונטארי (פורטסמות'), ג'וניור אגוגו (נוטינגהאם פורסט) וריצ'ארד קינגסון (ברמינגהאם). סטפאן אפייה, קשרה של פנרבחצ'ה, יחמיץ את האליפות בגלל פציעה.

מאמנה של גאנה, קלוד לה רואה, כבר דרוך: "אני חושב שאם אנחנו נשיג את שלוש הנקודות בסיום היום הראשון, אנחנו נהיה מוכנים לקראת המשחקים הבאים. אנחנו ממש צריכים להשיג משהו במשחק הפתיחה. יש לגינאה סגל מצוין ושחקנים התקפיים רבים, הם מאוד מוכשרים. אנחנו מודעים לכך שזה הולך להיות משחק קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully