וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי דם, בלי דמעות, אבל עם הרבה יזע

19.1.2008 / 11:27

רוג'ר פדרר נמתח על ידי ינקו טיפסרביץ' באוסטרליה, לפני שניצח 8:10 במערכה החמישית. יואיט ניצח את בגדאטיס. קוזנצובה וצ'אקבטדזה הודחו

אליפות אוסטרליה המשיכה הלילה (בין שישי לשבת) להתקדם לעבר שלביה הגבוהים, וכרגיל במלבורן, מזג האוויר ההפכפך התחיל להשפיע על התחרות, כשהפעם היה מדובר בגשם חזק שגרם לביטול כל המשחקים באיצטדיונים בהם לא מותקן גג, מה שהותיר אותנו עם מספר מועט אך איכותי של משחקים בשני האיצטדיונים המרכזיים.

בין המשחקים שבוטלו נמצא גם משחקה של שחר פאר בטורניר הזוגות, שם היא היתה אמורה לפגוש יחד עם בת זוגתה הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה את עמנואלה גאליארדי ופטי שנידר השוויצריות.

כמעט נגע בשמים

ה-משחק של היום היה המפגש בין רוג'ר פדרר, המדורג מספר 1 בטורניר, בעולם וככל הנראה גם בכל הזמנים, מול ינקו טיפסרביץ', הסרבי האלמוני יחסית המדורג 49 בעולם. פריחתו הגדולה של הטניס הסרבי בשנים האחרונות, עם עלייתם המהירה לצמרת של נובאק דיוקוביץ', אנה איבנוביץ' וילנה יאנקוביץ', פסחה על טיפסרביץ' שנותר הרחק מהטופ העולמי, אבל הבוקר מול הטניסאי הטוב בעולם הוא כמעט וקנה את עולמו.

טיפסרביץ' בן ה-23 הגיע נחוש מאין כמוהו למשחק חסר הסיכוי על הנייר, והצליח לנצח 6:7 במערכה הראשונה. פדרר חזר עם 6:7 משלו במערכה השניה, אבל הסרבי לא נרתע החזיר בניצחון 5:7 במערכה השלישית. המערכה הרביעית היתה בשליטה מוחלטת של השוויצרי שניצח 1:6 והיה בטוח שמחכה לו טיול דומה גם במערכה החמישית, אבל טיפסרביץ' פשוט לא היה מוכן להפסיד. פעם אחר פעם שמר הסרבי על ההגשות שלו, והמערכה התארכה לה עד למצב של 8:8, בו סוף סוף שבר פדרר את טיפסרביץ', והצליח לשמור על הגשותיו במשחקון הבא כדי לנצח 8:10 בסיום אחרי למעלה מארבע שעות וחצי.

פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (מדורג 7 בטורניר) הצטרף לאנדי רודיק ברשימת המופתעים כשהפסיד לקרואטי המוכשר מארין צ'יליץ' 2:6, 7:6, 6:3, 6:1. ג'יימס בלייק היה קרוב מאוד להיכלל גם הוא באותה רשימה, אבל נחלץ מפיגור של שתי מערכות מול סבסטיאן גרוז'אן הצרפתי וניצח 6:4, 6:2, 0:6, 6:7, 2:6. נובאק דיוקוביץ', השלישי בעולם, לא הזיע יותר מדי מול סאם קוורי האמריקאי וניצח 3:6, 1:6, 3:6. הצ'כי תומאס ברדיץ' (13 בטורניר) גבר על חואן מונאקו הארגנטינאי (21 בטורניר) 6:3, 3:6, 6:7, 2:6.

בשביל לייטון יואיט, אליפות אוסטרליה הפתוחה הפכה בשנים האחרונות מה שוויבמלדון היא בשביל טים הנמן הבריטי: הזדמנות טובה לפשל מול הקהל הביתי. יואיט נתן משחק חלש שהספיק מול יריבו מאוזבקסיטן בסיבוב הקודם, אבל המשחק המטורף הערב (שבת) מול מרכוס בגדאטיס היה סיפור אחר לחלוטין.

הפתיחה היתה של הקפריסאי, שניצח את המערכה הראשונה, 4:6, אבל אז חזר יואיט למשחק, הצליח לשבור בסוף המערכה השניה כדי להשוות עם 5:7. גם המערכה השלישית היתה צמודה ומלהיבה, אבל בגדאטיס שוב נשבר רגע לפני שובר השיוויון, והפסיד 7:5. משם נראה שלקפריסאי נגמרה האנרגיה, הוא הרבה לרשום טעויות בלתי מחוייבות, ולרגע היה נראה שיואיט משייט לניצחון קליל במערכה הרביעית, עם 1:5. אבל אז בגדאטיס שוב חזר, והצליח כנגד כל הסיכויים לנצח, 6:7 ולכפות מערכה חמישית.

מי שנשאר למערכה האחרונה ברוד לייבר ארינה שהתחילה בשעה 4 לפנות בוקר, ראה את יואיט שובר את בגדאטיס במשחקון ה-5, ומשם כבר באמת לקפריסאי לא נותר דבר. יואיט ניצח 3:6, בשעה 4 וחצי בבוקר, ו-2:3 בסיכום הכללי, ובסיבוב הבא יפגוש האליל המקומי את נובאק דיוקוביץ', הסרבי המצויין.

קוזי וצ'אקי אומרות שלום

את ההפתעה הגדולה של היום קיבלנו כבר במשחק הראשון של הלילה, עם הדחתה של המדורגת שניה בעולם, סבטלנה קוזנצובה, כבר בסיבוב השלישי. קוזי פגשה בפולניה השאפתנית אגנישקה ראדוונסקה, המדורגת 29 בטורניר, שכבר רשמה לעצמה הדחה סנסציונית של ענקית אחרת, מריה שראפובה, באליפות ארה"ב האחרונה. ראדוונסקה הפתיעה אפילו את עצמה עם ניצחון חלק של 3:6, 4:6, וסידרה לעצמה מקום של כבוד בשמינית הגמר.

קוזנצובה הודיעה מבעוד מועד שלא תגיע עם נבחרת הפדרציה של רוסיה לישראל למפגש החשוב ברמת השרון בעוד כשבועיים, אבל גם למי שכן תהיה שם, אנה צ'אקבטדזה, היה לילה מסויט במיוחד. צ'אקבטדזה (6 בעולם), פגשה את בת ארצה מריה קירילנקו, שנחשבת כבר שנים להבטחה גדולה אבל מעולם לא העפילה לשמינית גמר של טורניר גראנד סלאם. במערכה הראשונה חילצה צ'אקי ניצחון דחוק של 6:7, אבל בשתי המערכות הבאות השתלטה קירילנקו על המשחק, ניצחה 1:6, 2:6 ולקחה בסטייל את הדרבי הרוסי.

הרביעית בטורניר, הסרבית היפהפייה אנה איבנוביץ', המשיכה את יכולתה הטובה מהסיבוב השני מול קתרינה סרבוטניק הסלובנית (28 בטורניר), וגברה עליה 3:6, 4:6. השמינית בטורניר, ונוס וויליאמס, נגררה לשובר שוויון במערכה הראשונה מול סניה מירזה ההודית (31 בטורניר), אבל ניצחה בשובר השוויון בקלות 0:7, והמשיכה לניצחון 4:6 במערכה השניה, בדרך לשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully