וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברסילאסי קבע את הזמן השני בטיבו בהיסטוריה במרתון

18.1.2008 / 19:09

הפנומן האתיופי עצר את השעון בדובאי בזמן של 2.04:53 שעות, והיה רחוק רק ב-28 שניות משבירת שיא העולם. "היה חסר לי משהו קטן"

רץ המרתון האתיופי היילה גברסילאסי היה קרוב היום (שישי) לשבור את שיא העולם, שהוא שיאו האישי בריצת מרתון. הרץ בן ה-34 ניצח במרתון דובאי, וקבע את הזמן השני בטיבו בהיסטוריה, כשעצר את השעונים על 2.04:53 שעות. הוא היה רחוק ב-28 שניות בלבד מלשבור את השיא העולמי, העומד על 2.04:26, ולגרוף בונוס של מיליון דולר. הוא יסתפק ברבע מיליון. במקומות השני והשלישי הגיעו שני רצים קנייתים. איזק מאקריה סיים בזמן של 2.07:16 שעות, סמי קוריר עצר את השעון בזמן של 2.08:01 שעות.

"הרעיון היה להשלים את חצי המרחק הראשון בזמן של 62 דקות, אבל הייתי מהיר בכמעט חצי דקה. שילמתי את המחיר על כך בסיום המירוץ", אמר האתיופי. ואכן, גברסילאסי פתח מצוין. את עשרת הקילומטרים הראשונים הוא גמע בזמן מהיר יותר ב-45 שניות מהזמן הטוב ביותר, כשאת חצי המרחק הוא מסיים בזמן טוב יותר ב-1.01 דקות. אלא שאחרי הקילומטר ה-30 הוא החל להאט קצב, ולפיכך נבצר ממנו לקבוע שיא עולם. "לקבוע שיא עולם במירוץ ארוך, זה לא דבר קל" הסביר הרץ. "הכול צריך להיות מתוכנן וכל התנאים צריכים להיות מושלמים. אני מאמין שהיה חסר לי פרט קטן כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully