וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש של שרף

18.1.2008 / 13:06

כל התסריטים, כל האפשרויות וכל ההסתברויות לקראת שני מחזורי ההכרעה של מכבי תל אביב ביורוליג, ולמה זה כל כך חשוב לקראת הפיינל פור

צביקה שרף מכיר היטב את המתמטיקה והתסריטים שיוצגו בפניכם בכתבה זו, ולא סתם הודיע בסיום הניצחון החשוב אמש בזאגרב (76:81) כי "אנחנו מכוונים למקום השני בבית", בתקווה שקבוצתו תסיים במאזן שיסדר לה מקום בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלת משחקי השלב הבא. בעונה שעברה למדה מכבי על בשרה עד כמה משמעותיים הם דרגי האיכות בהגרלת שלב הטופ-16: לאחר ששובצה בקבוצת האיכות השנייה, הגרילה את טאו ויטוריה מקבוצת האיכות הראשונה וסיימה את הבית במקום השני, שהוביל למפגש חסר סיכוי ברבע הגמר מול צסק"א, ללא יתרון ביתיות.

ההיסטוריה אומנם מוכיחה שכמעט בכל עונה מצליחה קבוצה שאינה נמנית על העילית האירופאית להעפיל לפיינל פור (מלאגה ב-2007, טאו ב-2006, מונטפסקי סיינה ב-2004 ו-2003), אולם עוד היא מוכיחה כי שלוש הקבוצות הנוספות שמגיעות לאירוע השיא של הכדורסל האירופאי שובצו בהגרלת הטופ-16 בקבוצת האיכות הראשונה. ובמילים פשוטות – מי שלא מגיע לטופ-16 מהמקום הראשון בבית המוקדם או מהמקום השני הטוב ביותר, ראוי שיתחיל להתפלל.

כאשר נותרו שני מחזורים לסיום שלב הבתים, 13 קבוצות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא (צסק"א מוסקבה, טאו ויטוריה, מונטפסקי סיינה, אולימפיאקוס פיראוס, ז'לגיריס קובנה, ריטאס וילנה, אוניקאחה מלאגה, מכבי ת"א, אפס פילזן, אריס סלוניקי, פנאתינייקוס אתונה, ריאל מדריד, ברצלונה). פנרבחצ'ה-אולקר תצטרף אליהן, ככל הנראה, בשבוע הבא, כשפרטיזן בלגרד ולוטומטיקה רומא מבית ג' נאבקות על הכרטיס ה-15. הקרב על הכרטיס האחרון, המוענק לקבוצה שתסיים שישית ותחזיק במאזן הטוב ביותר מכל הבתים, עדיין בעיצומו, ויוכרע, כמו תמיד, רק בפוטו-פיניש.

מאבקים מעניינים לא פחות הם מאבקי המיקום בין המעפילות עצמן, שינסו לסיים את שלב הבתים במקום גבוה ככל הניתן, בתקווה להגרלה נוחה יותר בטופ-16. במובן הזה, בית ב' של מכבי מספק את המרוץ הצמוד מכולם, כאשר מכבי, ריטאס ומלאגה נאבקות על ראשות הבית (מאזן 3:9). גם אפס פילזן דולקת אחריהן, וממוקמת רביעית עם נקודה אחת פחות (4:8). קיימת אפשרות, אם כי פחות סבירה, כי ארבע הקבוצות יסיימו את השלב במאזן זהה. לסצנריו הזה נתייחס בשבוע הבא, כדי לא לגרום לכם כאבי ראש מיותרים. החוקים הבסיסיים, להזכירכם, נותרו זהים מהעונות האחרונות: במקרה ושתי קבוצות מסיימות עם מספר נקודות זהה בבית המוקדם, יכריע הפרש הסלים הפנימי ביניהן. במקרה של שוויון משולש או מרובע, תיבחן הטבלה הפנימית בין הקבוצות – מספר הניצחונות קודם, ואם גם שם נרשם שוויון, אזי שייבחן יחס הסלים.

בהגרלת השלב הבא, המורכב, כזכור, מארבעה בתים בני ארבע קבוצות, ישובצו בקבוצת האיכות הראשונה מנצחות בתים א', ב' ו-ג', כאשר הקבוצה שסיימה במקום השני עם המאזן הטוב ביותר מצטרפת אליהן. בקבוצת האיכות השנייה ישובצו יתר הקבוצות שסיימו במקום השני בשלב המוקדם, ושתי הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר מבין אלה שסיימו במקום השלישי. קבוצת האיכות השלישית תורכב מהקבוצה הנוספת שסיימה במקום השלישי ומשלוש הקבוצות שסיימו במקום הרביעי. קבוצת האיכות הרביעית והאחרונה תורכב משלוש הקבוצות שסיימו במקום החמישי, ומהקבוצה שסיימה במקום השישי עם המאזן הטוב ביותר.

בדקנו עבורכם את התרחישים הסבירים ביותר שיכולים לקרות בשני המחזורים הקרובים בבית ב', כאשר נתמקד, מן הסתם, בסיכוייה של מכבי.

סדר המשחקים:

מחזור 13: ריטאס – מלאגה, מכבי – מילאנו, פילזן – אריס.
מחזור 14: מלאגה – פילזן, אריס – מכבי, ציבונה – ריטאס.

אפשר לסיים ראשונים?

אפשרות 1: מכבי מסיימת במקום הראשון ומשובצת בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלת הטופ-16.

איך זה יקרה: מכבי מנצחת את שני המשחקים הקרובים, כאשר המנצחת במפגש בין ריטאס למלאגה מפסידה במחזור האחרון. במקרה הזה תסיים מכבי במקום הראשון, עם מאזן 3:11. ריטאס או מלאגה במקום השני עם מאזן 4:10.

סבירות: לא גבוהה.

אפשרות 2: מכבי מסיימת שנייה ונאבקת על המקום השני הטוב ביותר.

איך זה יקרה: כאן נצטרך לפזול אל עבר הבתים האחרים. את המקום השני בבית א' חולקות טאו וסיינה, שתיהן עם מאזן 4:8, שלא יספיק להן בהנחה ומכבי תנצח את שני משחקיה הקרובים. המתחרה העיקרית של מכבי היא ריאל מדריד, מארחת הפיינל פור, שממוקמת שנייה בבית ג' עם מאזן זהה למאזנה של מכבי, 3:9, אך עם הפרש סלים טוב בהרבה (100+, לעומת 32+ של מכבי).

ריאל תתארח במחזור הבא בצרפת אצל רואן, שעדיין נאבקת על המקום השישי הטוב ביותר. במחזור האחרון תארח ריאל יריבה בהחלט לא סימפטית – מוליכת הבית, פנאתינייקוס – אם כי בהנחה ופאו מנצחת במחזור הבא ב"אואקה" את פנרבחצ'ה-אולקר, היא משריינת לעצמה את המקום הראשון בבית ולמעשה נוסעת למדריד כאשר אין לה מה להרוויח, פרט למעט יוקרה. אולי שרונאס יאסיקביצ'יוס יתגייס לטובת חבריו הוותיקים.

שני ניצחונות לריאל בשני המשחקים הללו, והיא תקדים את מכבי במאבק על הכרטיס לקבוצת האיכות הראשונה, אלא אם מכבי תביס את מילאנו ואריס בהפרש מצטבר של למעלה מ-70 נקודות (אל חשש, זה לא יקרה). הפסד של ריאל באחד משני המשחקים יישלח את שרף וחניכיו לחגוג.

סבירות: גבוהה למדי.

מקובעים במקום

אפשרות 3: מכבי מסיימת שלישית.

איך זה יקרה: כדי שמכבי לא תסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית, היא תצטרך להפסיד לפחות אחד משני משחקיה הקרובים. זה כנראה לא יהיה בשבוע הבא בהיכל מול מילאנו; זה בהחלט עשוי לקרות ב"אלכסנדריו" של אריס, במחזור הסיום של שלב הבתים. במקרה והמנצחת במשחק בין ריטאס למלאגה תפסיד במחזור האחרון, בעוד שהמפסידה תנצח במחזור האחרון, ומכבי אכן תשמוט אחד משני המשחקים הקרובים (לא את שניהם), ייווצר שוויון משולש בין מכבי, ריטאס ומלאגה (כאמור, נתעלם כרגע מהאפשרות שגם פילזן תסיים במאזן זהה).

בבית הפנימי בין הקבוצות מחזיקה מכבי במאזן 3:1 (שני הפסדים לריטאס, הפסד וניצחון מול מלאגה). במידה ומלאגה תנצח את ריטאס, היא תסיים עם מאזן פנימי של 1:3 (שני ניצחונות על ריטאס, ניצחון והפסד מול מכבי). ריטאס תסיים עם מאזן פנימי של 2:2 (שני הפסדים למלאגה, שני ניצחונות מול מכבי). במקרה הזה תידחק מכבי למקום השלישי, כאשר הפרש הסלים הפנימי כלל לא רלוונטי.

במקרה וריטאס מנצחת את מלאגה, היא תסיים עם מאזן פנימי של 1:3 (שני ניצחונות על מכבי, הפסד וניצחון מול מלאגה). מכבי עדיין עם 3:1 (שני הפסדים לריטאס, ניצחון והפסד מול מלאגה), ומלאגה עם 2:2 (ניצחון והפסד מול מכבי, ניצחון והפסד מול ריטאס). בכל מקרה, מכבי מפסידה את שובר השוויון ומסיימת במקום השלישי, אחרי ריטאס ומלאגה. גם כאן הפרש הסלים לא רלוונטי. אם כי, מדובר בסיטואציה מעט מסוכנת עבור הצהובים-כחולים: מכבי תוכל להתדרדר לקבוצת האיכות השלישית בהגרלת הטופ-16, במידה והשתיים שיסיימו במקום השלישי מבתים א' ו-ג' יחזיקו במאזן טוב ממנה.

סבירות: נמוכה.

אפשרות 4: מכבי מסיימת רביעית.

איך זה יקרה: גם זה, בקונסטלציה מסוימת, עוד עשוי לקרות, אבל הסיכויים לכך נמוכים מאוד. מכבי תסיים רביעית אם תפסיד את שני משחקיה הקרובים, בעוד שפילזן תנצח פעמיים. בנוסף, שילוב של מספר תוצאות עשוי להביא לשוויון מרובע בין מכבי, מלאגה, ריטאס ופילזן (כולן צפויות לסיים במאזן 4:10), ואז עוברים לחשב את הטבלה הפנימית ויחס הסלים הכולל. הסברים נוספים באשר לאפשרות הזו, במידה ותהיה רלוונטית, בשבוע הבא, לאחר המשחק בין מכבי למילאנו.

סבירות: קלושה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully