וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-מכבי נתניה: זה שעולה וזה שיורד

מפגש בין ראובן עטר ועופר פביאן. הראשון מקבל הודעות על הארכות חוזה, לשני זוהי אולי ההזדמנות האחרונה. קשר קונגולזי ייבחן בנתניה

מכבי נתניה ממשיכה בנסיונותה להתחזק, והבוקר (שבת) נחת בארץ נסימבה מוקאנו, קשר אחורי בן 23 מקונגו, המשתייך לסגל הנבחרת של ארצו. מוקאנו מוגדר כקשר 50:50, מה שאומר שהוא אינו יכול לבוא במקומו של תמיר כהן בעמדת הקשר השמאלי. בנתניה אומרים הבוקר שהשחקן מגיע להיבחן, ואם ירשים ויצדיק את הרקורד שלו הוא יוחתם.

בשבוע הבא ולכל היותר עד תחילת חודש פברואר אמורה מכבי נתניה להודיע על הארכת חוזהו של המאמן ראובן עטר בשנתיים. על פי הנודע עטר ונשיא המועדון, עורך הדין גיל לב, מנהלים בימים האחרונים שיחות בעניין, במטרה להגיע להסכם, בו עטר ימשיך לעבוד בשנים הקרובות בנתניה.

אין זה סוד שראשי מכבי נתניה מרוצים מאוד מעבודתו של המאמן בקבוצה. כבר לפני כחודשיים הועלה נושא הארכת חוזהו של עטר לדיון. גם אז החליטו ראשי המועדון להמתין ולא למהר, כלקח מתקדים אלי גוטמן מהעונה שעברה, אולם כעת מרוצים בנתניה משילוב הצעירים בקבוצה ובאווירה ששוררת בין הצוות המקצועי לדרג הניהולי במועדון.

בנוסף לכך, גילה המאמן שיקול דעת וסבלנות באשר לחיזוק הקבוצה. גורם בנתניה אומר: "עטר מגלה לויאליות בלתי רגילה למועדון ולצרכים שלו. הוא אינו לוחץ ואינו נכנס ללחץ, גם כשהגיע מועמדים לחיזוק שלא התאימו לו. הוא מתאים לנתניה כמו כפפה ליד". עטר עצמו נשמע לא אחת אומר לסביבתו הקרובה: "מצאתי בית חם. אני אוהב את המועדון הזה וקשור אליו מאוד. בכל השנים שאני נמצא בו כשחקן וכמאמן אני נהנה מאוד לעבוד בו. אשמח להמשיך ולשרת אותו גם בשנים הבאות". עטר המסיים בעונה הנוכחית את חוזהו בנתניה יזכה לשדרוג משמעותי בחוזהו, בשל הצלחתו בעונה שעברה לסיים במקום השני, וכמו כן מיקומה של הקבוצה בצמרת מתחילת העונה.

בנתניה מביעים סיפוק רב לנוכח החתימה שהושגה עם הקשר האחורי חורחה קבאז'רו. גורם בצוות המקצועי אמר: "השחקן הוא קשר אחורי המשחק באמצע, הוא למעשה אינו בא במקומו של תמיר כהן, ששיחק באגף שמאל ונראה שטל מעבי, שנכנס לרוטציה בעמדה, ועושה זאת בצורה הטובה ביותר, ישדרג אף הוא את מעמדו". הקולומביאני חתם הבוקר לשנתיים וחצי במכבי נתניה, ויעמוד לרשותו של ראובן עטר במשחק הבית הבא מול מכבי תל אביב. באז'רו אמר לאחר חתימתו: "אני יודע שהגעתי למועדון גדול עם מסורת ועבר מפוארים בכדורגל הישראלי, והשאיפה שלי היא להגיע עם הקבוצה לאירופה".

אמייה טגה, שחקנה הפצוע של מכבי נתניה, צפוי לחזור בעוד שבועיים לקראת משחקה של מכבי נתניה מול מכבי חיפה. השחקן, שציין את סדרת הטיפולים שעבר, צפוי להתאמן ביום ראשון עם כדור. "ביום ראשון אתחיל לשחק. סיימתי את סדרת הריצות. מקווה שעד חיפה אהיה כשיר לשחק".

טגה עצמו, לקח אתמול חלק יחד בארגון המבחנים לגילוי כשרונות צעירים בעיר, יחד עם המאמן ראובן עטר, מאמן מחלקת הנוער בני לם ומוטל'ה שפיגלר. בנתניה מגדירים את היוזמה כהצלחה. כ-150 ילדים הגיעו אתמול להיבחן, חלקם הגדול והמכריע יצטרף למחלקות הילדים והנוער של הקבוצה.

נתניה תקיים בצהריים אסיפה טקטית, שבמהלכה המאמן עטר יציג קלטת ערוכה ממשחקיה של מכבי פתח תקווה בפני שחקניו. לאחר האסיפה תקיים הקבוצה את האימון המסכם. על פי אימון אתמול, נראה שעטר לא יערוך שינויים בהרכב שניצח בשבוע שעבר את אשדוד ויפתח עם יחיאל צגאי בקישור האחורי יחד עם טל מעבי, כשאלמוג כהן משלים את שלישיית הקישור האחורי.

הרכב משוער: לירן שטראובר, אבי סטרול, לואיס מרין, דדי בן דיין, קלמי סבן, טל מעבי, אלמוג כהן, יחיאל צגאי, דלה ימפולסקי, איתי שכטר, אובודו אוקוצ'ה.

הצ'אנס האחרון של פביאן?

יו"ר מכבי פתח תקוה התארח ביום חמישי בפורום האוהדים של הקבוצה וענה על שאלות. על המאמן עופר פביאן אמר: "עופר מאמן שמגיע לו צ'אנס, הוא פועל כעצמאי מוחלט ולא שום בובה. יש לו את מלוא הסמכות ומלוא האחריות". על מטרות הקבוצה אמר: "היעדים שלנו הינם להגיע לגביע אופ"א מהליגה כלומר אחד מארבעת המקומות הראשונים". על השאלה מדוע פליקס אובוקה לא זוכה לאשראי רחב מהמאמן אמר: "כל ההחלטות המקצועיות הם החלטות של מאמן, פליקס שחקן מצוין שסובל מהרס עצמי, לצערי הרב".

בקבוצה מייחסים למשחק הקרוב מול מכבי נתניה (שבת, 18:30) חשיבות יתרה. היו"ר משה זוארץ כינס השבוע את שחקני הקבוצה ואמר להם: "צריך לתת את הלב והנשמה נגדם בשביל לנצח. לקחנו 2 נקודות מ~12 אפשרויות, זה לא מספיק". גם המאמן עופר פביאן יודע שהפסד במשחק הזה עשוי לערער את מעמדו.

"נתניה קבוצה חזקה, אבל היא תבוא פחות לידי ביטוי במגרש שלנו", אומר החלוץ אוהד קדוסי לקראת המפגש בין הקבוצות. "אנחנו רוצים את הנקודות ואני מקווה שננצח. האמת היא שאנחנו לא במצב טוב, אחרי שני תיקו ושני הפסדים ונקווה שאחרי המשחק הזה נצא לדרך חדשה ואנחנו חייבים לעשות זאת. אם ננצח, נחזור חזרה להתמודד עם כרטיס לאופ"א, אם נפסיד נתניה תתרחק". מוראד מגמאדוב (מתיחה) צפוי לפתוח בהרכב, אבל קובי גנון (חולה) יישב ביציע. אסמעיל עמר צפוי לחזור להרכב.

המועדון הודיע כי החלוץ היווני ג'ורג' וקופציס, שמשחק כיום באומוניה ניקוסיה בקפריסין, עשוי להגיע בימים הקרובים להתרשמות בקבוצה. כרגע לא נבחן בקבוצה אף שחקן זר או ישראלי. בסופו של דבר החלוץ ירד מהפרק בטענה כי אינו מתאים מקצועית לקבוצה.

הרכב משוער: אוהד כהן, אסמעיל עמר, מוראד מגמאדוב, ניצן דמארי, נאור פסר; חאבייר דירסאו, בלסינג קאקו, סולי צמח, לירן כהן (פליקס אובוקה), אוהד קדוסי, רוביל סרסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully