וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרבי מסוג ב'

יניב בינו

18.1.2008 / 7:23

נכון, לא מדובר בקרב הגדולות באנגליה, אך המשחק בין שפילד יונייטד לשפילד וונסדיי יכול להעניק יחס נאה בטופס. יניב בינו עם הסקירה ההיסטורית

שפילד וונסדיי - שפילד יונייטד 2.35, 2.55, 2.35

ביום שבת יערך אחד הדרבים הכי חמים בממלכה, הדרבי של שפילד, או כפי שהוא מכונה, 'הדרבי של עיר הפלדה'. אמנם המשחק לא נערך בפרמיירליג, אלא בליגת המשנה של האי, הצ'מפיונשיפ, אבל זה כמובן לא מוריד כהוא זה מערך הניצחון, בוודאי עבור אוהדי שתי הקבוצות. את המשחק יארחו הינשופים, באצטדיון הילסבורו הידוע לשמצה. שתי הקבוצות נפגשו כבר 119 פעמים. ללהבים 44 ניצחונות, לוונסדיי 38 ו-37 משחקים הסתיימו ללא הכרעה (רק שלושה משחקים הסתיימו ללא שערים).

וונסדיי תנסה לקטוע רצף של שלושה הפסדים. בעונת 2005/6 ניצחה יונייטד בבית ובחוץ, דבר שיריבתה לא הצליחה לעשות מאז 1913/4. אגב, בסוף 2006 הצליחה היונייטד לעלות לליגה הבכירה, אבל בתום שנה אחת בלבד שבה לליגת המשנה, אחרי התנהלות ניהולית ומקצועית כושלת. כיום מאמן את היונייטד בריאן רובסון, שחקנה האגדי של מנצ'סטר יונייטד.

שפילד וונסדיי היא הקבוצה היחידה בכדורגל האנגלי שבשמה מסתתר שם של יום (וונסדיי=רביעי). זאת, משום שבעבר הרחוק, כאשר הייתה קבוצת קריקט, היה זה יום המשחק הקבוע שלה. לינשופים, ארבעה תארי אליפות, שלושה גביעי אנגליה וגביע ליגה אחד, אלא שהאחרון, הוא התואר היחיד שיש להם מאז מלחמת העולם השנייה. בשנת 1993 הגיעה הקבוצה לגמר הגביע האנגלי, אולם שם נוצחה על ידי ארסנל. ליונייטד רק אליפות אחת (1898), ארבעה גביעי אנגליה (גם הם כולם לפני מלחמת העולם השנייה). בשנת 2003 הצליחו להגיע עד חצי גמר גביע הליגה.

המשחק אולי הכי מפורסם בין שתי הקבוצות היה לפני 57 שנים, בשנת 1951, אז ניצחה שפילד יונייטד 3:7. שתי הקבוצות לא נמצאות באיזור העלייה. היונייטד במקום ה-14, לעומת וונסדי, שבמקום ה-21 (מתוך 24 קבוצות). בווינר אנחנו מקבלים יחס זהה לניצחון בית וחוץ, 2.35, בעוד שתיקו יגרוף עבורנו פי 2.55. שווה להמר, רק בשביל הרומנטיקה (טוב, וגם בגלל היחס המפתה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully