וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר: "הייתי בטוחה שאני בכושר"

18.1.2008 / 6:50

שחר פאר נכנעה בסיבוב השלישי לאלנה דמנטייבה ועם רמת המשחק שלה, אין יותר מידי ציפיות לקראת גביע הפדרציה בעוד שבועיים. רודיק הודח בחמש מערכות

הרבה ציפיות היו משחר פאר, ערב ההגעה לאליפות אוסטרליה הפתוחה, אך נשארנו חובבי הטניס עם אכזבה מרה. מילא להפסיד, אבל יש דרך, ושחר פאר איכזבה ובגדול כשנוצחה בקלות יחסית על ידי אלנה דמנטייבה 6:2, 6:0, אותה היא אמורה לפגוש בעוד שבועיים בארץ בגביע הפדרציה.

עם מאזן של 1:2 במפגשים ביניהן, פאר קיוותה לשחזר את ההישג מהשנה שעברה, אז הגיעה לרבע הגמר במלבורן והודחה על ידי סרינה וויליאמס, אך הפעם זה לא היה קרוב אפילו. עם שני משחקונים בלבד אי אפשר לעשות הרבה, ותוך 58 דקות היא ירדה מנוצחת ושפופת פנים. חילופי המאמנים בתחילת השנה נראים כצעד שלא עשה לה ממש טוב, ולמרות שמדובר בשלב מוקדם יחסית של השנה, נראה שפאר איבדה מהיכולת שלה, ובעיקר מכוח ההרתעה. דמנטייבה, שמדורגת 11 בעולם, לא ממש חששה ממנה, וזו סיבה לדאגה לקראת משחקי הפדרציה.

המערכה הראשונה נפתחה כשפאר, כהרגלה מתחילת השנה, לא היטיבה לשחק ואיבדה את שני המשחקונים הראשונים די בקלות, אך במשחקון השלישי היא התאוששה מעט ושמרה על ההגשות בדרך ל-2:1. אלא שבשלב הזה, הישראלית עדיין לא נכנסה לעניינים, הרבתה בטעויות בלתי מחויבות, ואיבדה שלושה משחקונים רצופים שהעלו את הרוסיה ל-1:5. פאר חזרה לעניינים עם משחקון ההגשה, אך נכנעה תוך 26 דקות והפסידה את המערכה הראשונה 6:2.

גם המערכה השנייה נפתחה עם דומיננטיות של דמנטייבה, ולמרות ששני המשחקונים הראשונים היו צמודים, הרוסיה ניצחה בהם ועלתה ל-0:2. שבירה נוספת הגיעה במשחקון השלישי כשדמנטייבה ניצלה חולשה כללית של פאר, וזכתה גם במשחקון הבא, שהעלה אותה ל-0:4. פאר נראתה רע בשלב הזה, התקשתה להעביר כדורים מעבר לרשת וגם במערכה הזו הטעויות הבלתי מחויבות היו לה לרועץ. זה נגמר ב"בייגל" צורם, 6:0.

"שיחקתי רע מאוד היום", סיפרה שחר פאר בסיום, "לא עשיתי שום דבר מיוחד במגרש. שיחקתי רע מאוד וביצעתי יותר מדי טעויות. אני לא יכולה להסביר איך היו לי 29 טעויות בלתי מחויבות ב-14 משחקים, הנתונים האלה נשמעים רע. זה מאכזב כי הייתי בטוחה שאני בכושר, חיכיתי למשחק הזה. היא לא שיחקה טוב, האשמה עלי. זה לא שהיא חבטה 50 ווינרים. רוב הנקודות נבעו מטעויות שלי. אפילו בסט השני הובלתי פעמיים 15:40, אבל שוב עשיתי טעויות. אני לא חושב שזה ישפיע על שאר העונה. בשנה שעברה התחלתי טוב וסיימתי רע, אז אין לזה שום השפעה".

ובינתיים בשורות טובות מגיעות מאנדי רם ויוני ארליך, שעשו את המוטל עליהם כשהעפילו לשמינית הגמר בטורניר הזוגות. הצמד הישראלי ניצח את סקוט ליפסקי ודיוויד מרטין האמריקאים 6:7 אחרי 4:7 בשובר השוויון של המערכה הראשונה, אך במערכה השנייה זה הלך הרבה יותר בקלות עם 0:6 חלק שמזמן להם מפגש מול פרנטיסק קרמאק ולוקאס דלואי הצ'כים, שמדורגים 9 בתחרות.

מיד אחרי שמשחקה של פאר יסתיים עלו נטלי דשי ורם למשחקם בסיבוב הראשון בטורניר הזוגות המעורבים, מול סופי פרגוסון ואדם פיני המקומיים. הזוג הצרפתי ישראלי לא היה צריך להתאמץ, ניצח 3:6, 4:6 והעפיל לשלב הבא.

גם ארליך, המשתף פעולה עם צ'יה ג'ונג צ'ואנג הטיוואנית, שיחק בזוגות המעורבים מול צמד אוסטרלי, ג'רמילה גאידוסובה וסמואל גרות'. במערכה הראשונה ניצחו האוסטרלים 4:6, המערכה השנייה כבר נכנסה לתוך החושך והמשחק הופסק.

גברים

המשחק שסגר את היום השישי באליפות אוסטרליה היה בונבון אמיתי. אנדי רודיק, המדורג שישי, פגש במגרש המרכזי את פיליפ קולשרייבר הגרמני, המדורג 29 בטורניר. קולשרייבר, שההישג הטוב שלו עד היום בגרנד סלאם היה הסיבוב הרביעי באוסטרליה ב-2005, לא הפסיד מערכה בטורניר עד המשחק נגד רודיק. את המערכה הראשונה ניצח הגרמני 3:6, אך בשנייה הפסיד את המערכה הראשונה שלו בטורניר, 6:3. המערכה השלישית הייתה שוב של הגרמני 6:7, הרביעית של רודיק 6:7, והמותחן נבנה בדיוק מושלם אל המערכה הקובעת. אחרי ששמט ארבע נקודות משחק, הצליח הגרמני לנצח בנקודת המשחק החמישית, והפך לגיבור היום באוסטרליה. 74 אסים ירו שני השחקנים במהלך המשחק, 42 ירה רודיק, שעל אף שמכת הפתיחה החזקה ביותר שלו במשחק טסה במהירות של 237 קמ"ש, לא החזיקו לו עצביו וכוחו, ואחרי שלוש שעות וחמש דקות, הוא נכנע לקולשרייבר.

רפאל נדאל, המדורג שני בטורניר, שבסיבוב הקודם שמט רק ארבעה משחקונים מול פלורן סרה הצרפתי, נתקל בקצת יותר בעיות מול ז'יל סימון, גם כן צרפתי שדורג 28 באליפות. נאדל הפסיד הפעם עשרה משחקונים, אבל ניצח בשלוש מערכות חלקות, 5:7, 2:6, 3:6.

אחרי שניצח, חיכה נאדל לראות האם סדרת הצרפתים שלו תימשך גם בסיבוב הבא, כאשר יריבו נקבע במשחק בין סטפן קובק האוסטרי לפול הנרי מתיו הצרפתי, המדורג 23 בטורניר. הצרפתי ניצח אחרי קרב קשה בחמש מערכות, 6:4, 6:7, 6:2, 5:7, 6:8 ויפגוש בסיבוב הבא את נאדל.

רישארד גאסקה הצרפתי, המדורג שמיני, לא ניתקל בבעיות מיוחדות מול הרוסי איגור אנדרייב, המדורג 31, וניצח אותו 3:6, 2:6, 6:4, 4:6. ניקולאי דוידנקו (4) לא ממש ספר את מארק גיקל הצרפתי וניצח בשלוש מערכות 3:6, 2:6, 3:6. בשמינית הגמר ימתין לו מיכאל יוז'ני, רוסי אחר, שהדיח את איבו קרלוביץ', מיודענו, שכבר השאיר את דודי סלע שלנו מאחור. יוז'ני ניצח אף הוא בשלוש מערכות, 2:6, 4:6, 2:6.

משחקים נוספים:

גיירמו גרסיה-לופז (ספרד) - ג'ו ווילפרד טסונגה (צרפת) 6:3, 6:4, 6:2.
ירקו ניימינן (24, פינלנד) - מארדי פיש (ארה"ב) 6:3, 6:7, 3:6, 1:6.

נשים

ההפתעה הגדולה של הסיבוב השלישי אצל הנשים, באה מצידה של קייסי דלקוואה, אוסטרלית בת ה-22, שמדורגת במקום ה-78 בעולם. דלקוואה פגשה את אמלי מורסמו הצרפתייה, המדורגת רק 18 אחרי ההפסקה שלקחה, אבל עדיין אלופת אוסטרליה וווימבלדון ב-2006, ומדורגת בצמרת העולמית שנים רבות. אף אחד לא נתן לדלקוואה סיכוי, בייחוד לא אחרי המערכה הראשונה אותה ניצחה מורסמו 3:6. אבל האוסטרלית, שמעולם לא עברה סיבוב באליפות אוסטרליה, עם עזרה רבה של הקהל הביתי ולעיני המשפחה הדומעת מהתרגשות, ניצחה את שתי המערכות הבאות 4:6, 4:6.

ז'סטין הנין, שעד עכשיו לא עבדה קשה מדי והוכיחה שהיא ראויה להיות מדורגת ראשונה, סוף סוף נכנסה לאליפות כשעומדת מולה יריבה ראויה. מול פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקייה הבלגית הזיעה, ולבסוף ניצחה 5:7 ו-4:6, ובכך רשמה העפלה לשמינית הגמר. גם ילנה יאנקוביץ' עשתה את אותה הדרך, ושוב נזקקה לשלוש מערכות כדי לעבור סיבוב. הסרבית (3) זכתה במערכה הראשונה מול וירג'יני רזאנו הצרפתיה 2:6, הפסידה בשנייה 6:4 אך במערכה המכרעת זה הלך לה הרבה יותר בקלות עם 1:6.

סרינה וויליאמס (7), שעד עכשיו לא נתקלה בקשיים, פגשה את ויקטוריה אזרנקו (26) הבלארוסית, שותפתה של שחר פאר בטורניר הזוגות, ועשתה רושם שהיא הולכת גם השנה עד הסוף באוסטרליה. ניצחון קליל 3:6, 4:6 תוך 72 דקות הבטיח לה את המקום בשמינית הגמר. מריה שראפובה (5), שמעולם לא זכתה במלבורן, הדיחה בצורה משכנעת את לינדזי דבנפורט בסיבוב הקודם וטיילה גם בדרבי הרוסי שלה מול אלנה וסנינה, המדורגת 55 בעולם, עם ניצחון 3:6, 0:6.

משחקים נוספים:

ניקול ואידיסובה (12, צ'כיה) - איי סוגיאמה (יפן) 3:6, 4:6
סו ווי הסיה (טייוואן) - ארבנה רזאי (צרפת) 2:6, (3)7:6, 4:6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully