וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול שנתי

20.1.2008 / 22:00

הפועל ירושלים השיגה ניצחון חוץ ראשון העונה עם 92:97 בעפולה. חולון-גליל 82:97, אשקלון-ראשל"צ 77:65, בני השרון-ר"ג 81:94

בשעה טובה ואחרי כמעט שלושה חודשים של כדורסל ישראלי בעונה הנוכחית, הגיע סוף סוף ניצחון החוץ של הפועל ירושלים. קבוצתו של דן שמיר גברה על עפולה/גלבוע 92:97, אבל כמו שההגנה שלה נראתה במשחק הזה, קשה מאוד לנבא מתי יגיע ניצחון החוץ הבא שלה, בטח כשמשחק החוץ הקרוב שלה יהיה בחולון.

אפרופו חולון, אחרי ארבעה משחקים ללא קהל נשמו באולם הפחים לרווחה וראו כדורסל, ועוד משובח. הפועל חולון פינקה את הקהל שהתגעגע עם ניצחון 82:97 על גליל עליון. בני השרון שמרה על מקומה הראשון אחרי ניצחון 81:94 על רמת גן, שכמעט והצליחה לגנוב משחק אבוד ברבע האחרון. מכבי ראשון לציון גברה על אליצור אשקלון בחוץ 65:77 בקרב תחתית חשוב.

המחזור העשירי יושלם מחר (שני) במשחק בין מכבי תל אביב לעירוני נהריה.

בני השרון - עירוני רמת גן 81:94

קוקי בלצ'ר חזר לשחק בשורות המוליכה, אבל הדקות הראשונות היו שייכות דווקא לג'ייסון וויליאמס, שהוביל אותה ליתרון 8:19 ואילץ את רובי בלינקו לקחת פסק זמן מוקדם. קוקי בלצ'ר המשיך את החגיגה ושלשה מטורפת שלו הובילה את המארחים ליתרון 16:27 בסיום הרבע הראשון.

הרמת גנים המשיכו להציג משחק מבולבל ברבע השני, אותו פתחה בני השרון בריצת 4:12 בדרך ליתרון 20:39. מייקל קיובלר ניסה לצמק בזריקות מרחוק, אבל החברים שלו לא ממש תיפקדו והיתרון של בני השרון נשאר איתן, בדרך ל-32:49 בהפסקה.

רמת גן פתחה את הרבע השלישי בריצת 0:5, אלא שמאיר טפירו הגיב בשלשה שסימלה כי בני השרון לא מתכוונת לאבד את המומנטום. אז אולי היא לא איבדה את המומנטום באותו הרבע, שהסתיים ב-52:70 לטובתה, אבל קבוצתו של רובי בלינקו חזרה למשחק דווקא ברבע האחרון וצימקה את הפיגור ל-10 נקודות, 74:64. רמת גן הובילה 4:11 מפתיחת הרבע ועד לפתיחת המאני טיים שתי דקות לסיום, וצימקה ל-78:75, בעיקר בזכותו של ג'רום ביזלי. במצב הזה עוסמאן סיסה קלע פעמיים מהעונשין וקוקי בלצ'ר סחט עבירה בלתי ספורטיווית, מה שחיסל את סיכוייה של רמת גן לסנסציה.

קלעו לבני השרון: מאיר טפירו (6 אסיסטים) וג'ייסון וויליאמס 18 כל אחד, קוקי בלצ'ר 15 ו-5 אסיסטים, אנדודי איבי (12 ריבאונדים) ועוסמאן סיסה 14 כל אחד, ארז כץ 13, שון מונסון 2.

קלעו לרמת גן: אורי יצחקי 16 ו-6 אסיסטים, מייקל קיובלר 14, ניר כהן 13, ג'רום ביזלי 11, אלישי כדיר ובריאן טולברט 10 כל אחד, רוב בראון 3, דורון קרמר ובנט דייויס 2 כל אחד.

מאמן בני השרון אפי בירנבוים אמר בסיום המשחק: "אנחנו במקום הראשון יותר מחודש, לא רק בזכות ההתקפה אלא בזכות ההגנה. ברבע האחרון הייתה לנו קצת בעיה, אבל זה לא פשוט להוביל את הליגה הישראלית כי כולם באים לנוגוס בך. פתחנו את הסיבוב ברגל ימין ואנחנו רוצים להמשיך ביכולת הזאת". לקראת המשחק מול הפועל ירושלים במחזור הבא אמר בירנבוים: "כל משחק בליגה לא קל, אבל גם רמת גן מובילה את הליגה בהתקפה. עשינו ניצחון טוב ויפה ונצטרך להתכונן טוב למלחה".

הפועל חולון - גליל עליון 82:97

הקהל החולוני חזר לראשונה לאולם הפחים אחרי ארבעה משחקים, אבל לא עזר לקבוצתו להימנע מטעויות חמורות בהתקפה בדקות הראשונות - מה שאיפשר לגליל להיכנס למשחק כמו שצריך ולעלות ליתרון 10:11 אחרי חמש דקות. במצב הזה, פי.ג'יי טאקר נחת לא טוב על גבו ופונה לבית החולים. דווקא הגליל הייתה זו שנעצרה, ומורן רוט הוביל את חולון ליתרון 17:25 בסיום הרבע הראשון בזכות סל עם הבאזר.

הגליל המשיכה לאבד כדורים, אלא שבמקביל הגבוהים של חולון המשיכו להחטיא מתחת לסל ולא הצליחו לעלות ליתרון דו ספרתי בשלב המוקדם של הרבע השני. אחרי פסק זמן של חולון, האורחים מהגליל התפרקו וראו את הצהובים רצים ל-3:12 בדרך ליתרון 25:42. טריי סימונס וטוני ווישהאם היו אלה שהענישו את הגליל בדקות האלה בדרך ליתרון 34:53 במחצית.

הפועל חולון כבר הובילה ביתרון של 21 נקודות ברבע השלישי, אבל גליל עליון עם דורון שפר ביכולת סבירה פלוס, צימקה ל-76:63 בסיום הרבע השלישי ומנעה רבע אחרון של גארבאג' טיים.

בתחילת הרבע הרביעי נראה היה שחולון חזרה לשלוט במשחק בניצוחו של אריק קמפבל, אבל השאננות גרמה לה ללא מעט טעויות וארון ניקסון ניצל את זה כדי לצמק למינוס 10 בלבד, כשנותרו 4:20 דק' לסיום. לצערם של אנשי הגליל, הם לא הצליחו להגיע יותר רחוק מזה והיתרון הגדול של חולון בריבאונד בא לידי ביטוי בדקות הקריטיות, ואיפשר לה לשמור על יתרון בטוח עד לסיום המשחק. בחולון דאגו יותר בסיום המשחק לבריאותו של אריק קמפבל, שנפצע ברגלו.

קלעו להפועל חולון: טרה סימונס 25 ו-5 אסיסטים, אריק קמפבל 18 ו-14 ריבאונדים, כריס ווטסון 14, טוני ווישהאם 13 ו-9 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 8, מורן רוט 7, עמית תמיר 5, מאליק דיקסון ופי.ג'יי טאקר 3 כל אחד, ריאן לקסר 1.

קלעו לגליל עליון: ארון ניקסון 21, ג'יי לואיס ומייק קמפבל 13 כל אחד, גילי מוסינזון 12, דורון שפר 8, יוגב אוחיון 7, אור איתן 5, ג'וש ניגוט 3.

מאמן הפועל חולון מיקי דורסמן התייחס בסיום המשחק לקהל שחזר לאולם הפחים ואמר: "מאוד התגעגעתי, סוף סוף הייתה אווירה ביתית ואני מקווה שהקהל ימשיך לבוא ולמלא את האולם".

הפועל גלבוע/עפולה - הפועל ירושלים 97:92

המשחק נפתח באיחור של רבע שעה בגלל טבעת שנשברה במהלך החימום באחד מהסלים באולם בעפולה, מה שהצריך תיקון מיידי. שרון ששון פתח בחמישיה של הירושלמים למרות פציעה ביד וג'יימי ארנולד עדיין לא החלים ונותר מחוץ לסגל.

ארז מרקוביץ' זיהה מיד את נקודת התורפה של המארחים ועשה את הנקודות הראשונות מהצבע, אבל גם ההתקפה של עפולה תיפקדה והמשחק נפתח בקצב מהיר. זה התחיל כאמור בצבע והמשיך מעבר לקשת, כאשר שתי הטבעות לא קופחו בדקות האלה והרבע הראשון הסתיים ב-21:23 לעפולה.

עפולה נהנתה מעבירה טכנית בפתיחתו של הרבע השני כדי לעלות ליתרון 23:29. הירושלמים הנסערים הגיבו בשש נקודות רצופות, וטימי באוורס דאג להשוות. בצד השני, היו אלה הדקות של איבקווה, שהיה האחראי העיקרי ליכולת ההתקפית של עפולה. החברים שלו גם עשו את העבודה מהשלוש ועלו ליתרון 33:39. דקות טובות של גיא פניני הובילו לשיוויון 41:41, למונט ג'ונס החזיר ליתרון של 5 נקודות בסל מטורף, אבל סל מטורף יותר של דרור חג'ג' מחצי מגרש, צימק ל-48:46 בהפסקה.

ראמל קרי עשה עבודה התקפית טובה לאורך כל המשחק והעלה את ירושלים ליתרון 52:53 בפתיחת הרבע השלישי. מי שהיה מצויין מבחינה התקפית באותו הרבע בעפולה היה טונג'י אוואג'ובי, שהגיב בשש נקודות רצופות. הקצב של המשחק הזה המשיך להיות מטורף וירושלים לא נחה לרגע, כשדרור חג'ג' סיים מתפרצת והחזיר אותה ליתרון, 63:64. הרשתות המשיכו להתנופף בשני הסלים והיתרון המשיך לנוע מצד לצד ומי שהיה אחראי לפיניש הפעם היה איבקווה, שקבע 73:73 בסיום הרבע.

גיא פניני לקח את העניינים לידיים בפתיחת הרבע האחרון ושלשה שלו העלתה את ירושלים ליתרון 75:79. עפולה כמובן חזרה לעצמה והסיפור של המשחק נמשך גם בדקות האלה, כאשר לעפולה הייתה תשובה לכל מהלך מוצלח של ירושלים. בדיוק בגלל זה דרור חג'ג' היה צריך לקלוע שתי שלשות רצופות, שסידרו לקבוצה שלו יתרון של 4 נקודות. שרון ששון הוסיף עוד שלשה 1:30 דק' לסיום וקבע 89:94. 24 שניות לסיום, גור פורת הוסיף שלשה נוספת למאזן שלו וצימק ל-95:92. הירושלמים איבדו כדור בהתקפה הבאה אבל פורת החטיא הפעם את השלשה ושלח את האורחים לחגוג ניצחון חוץ ראשון העונה בחדר ההלבשה.

קלעו לעפולה: איבקווה 27 ו-10 ריבאונדים, גור פורת 19 (5 מ-6 לשלוש), עמית בן דוד 16, טונג'י אוואג'ובי 12, למונט ג'ונס 11 ו-11 אסיסטים, חנן קולמן 5, ג'רמיין הול 2.

קלעו לירושלים: טימי באוורס 21 ו-7 אסיסטים, גיא פניני 19, ראמל קרי 16, דרור חג'ג' 15 ו-6 אסיסטים, ארז מרקוביץ' 14, שרון ששון 10, נואל פיליקס 2.

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר אמר בסיום המשחק: "זה ניצחון כמו כל ניצחון ליגה, אבל אחרי 10 ימים כאלה אני מניח שהמטרה שלנו היא לחבר 2-3 שחקנים שיחזרו לתלם. היו פה כמה שחקנים שעשו עבודה טובה, ואני מקוה שתהיה לזה המשכיות".

גיא פניני: "הגיע הזמן, חיכינו לניצחון הזה המון וראיתם כמה קשה היה לנו. אני גאה בחבר'ה שנלחמו אחרי כל הדברים שקרו לנו בזמן האחרון. הצלחנו להוציא את הקבוצה ממה שיהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אליצור אשקלון - מכבי ראשון לציון 77:65

המשחק נפתח צמוד כמו משחק תחתית טיפוסי, אבל דווקא המארחת הייתה הראשונה לאבד את המומנטום ואיפשרה לראשל"צ לעלות ל-6:11, אלא שסטיב בארט ג'וניור דאג להשאיר אותה במשחק. לכתומים מראשון היה את ג'רל בלסינגיים, שדאג לשמור את היתרון שלהם והוביל אותם ל-18:19 בסיום הרבע הראשון.

למרות שלא התעלה לרמה גבוהה, המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע השני והיתרון נשאר של ראשון לציון, שירדה להפסקה כשהובילה 34:37 בזכות סל של ברנדון קורץ עם הבאזר.

אשקלון פתחה את הרבע השלישי בריצת 2:7 והיתרון חזר לנוע מקבוצה לקבוצה באיטיות. הראשל"צים החטיאו לא מעט כדורים מהעונשין ויובל נעמי העניש אותם על כך עם שלשה, שהובילה את אשקלון ליתרון 43:50, שהפך למשמעותי ביותר בהתחשב למהלך המשחק. האורחים לא חשבו שזה משמעותי יותר מדי, והגיבו בריצת 4:13 עד לסיום הרבע, בדרך ליתרון 54:56, בעיקר בזכות קורץ ועודד שעשוע.

ברבע האחרון ראשל"צ רשמה עוד ריצה ושש נקודות רצופות של שעשוע העלו אותה ל-56:62. מהריצה הזאת אשקלון כבר לא הצליחה להתאושש ונשברה מהר מאוד.

קלעו לאשקלון: קורי קאר 12, קולמן ויובל נעימי 11 כל אחד, כריס מאסי 10, ווין וואלאס 8 ו-9 ריבאונדים, מושון יעקוסי 6, סטיב בארט ג'וניור 4, יריב יצקן 2, דרור דוידי 1.

קלעו לראשון לציון: סדריק בנקס 16, חואן מנדז 15, ג'רל בלסינגיים 14, עודד שעשוע 12, ברנדון קורץ 11, יוני ניר 4, בריאנט מרקסון וטל דן 2 כל אחד, אופיר פרחי 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully