וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”אם אלה אוהדי בית”ר, אעצור את פעילותי”

16.1.2008 / 16:58

ארקדי גאידמק הזהיר במסיבת עיתונאים את אוהדי בית”ר, הבהיר שיש להילחם באלימות ובגזענות ולא חסך עקיצות מההתאחדות לכדורגל

שרון בוקוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

בית"ר ירושלים וההתאחדות לכדורגל עברו לא מעט פרשות העונה: החל מקנסות ועונשים שהענישה ההתאחדות את הקבוצה בגין קריאות גזעניות והתפרעות אוהדיה, ועד התבטאויות כנגד אותה התאחדות על ידי ראשי בית"ר ירושלים. השיא נרשם כזכור אמש, לאחר שמשרדי ההתאחדות לכדורגל הוצתו, וכתובות נאצה כנגדה וכנגד העומד בראשה, אבי לוזון, רוססו על קירות הבניין. הערב (רביעי) הגיב ארקדי גאיידמק, הבעלים של האלופה, בנוגע לאירועי ההצתה אמש.

"אני רוצה לפנות אל הציבור בשל המצב המאוד לא נורמלי שקרה היום בכדורגל הישראלי", אמר גאידמק במסיבת העיתונאים שנערכה במלון "הילטון" בתל אביב, ומיהר לשלוח אצבע מאשימה לאוהדים שגרמו לאלופה לשחק ללא קהל מול בני סכנין, משחק שהסתיים בהפסד 1:0. "אני רוצה לגנות את הפעולה של האוהדים הבלתי האחראים האלה. הם פוגעים בקבוצה גם מבחינה מקצועית, ולראיה ההפסד לסכנין". הבעלים גם החמיא לסכנין, שמשתפת שחקנים ממספר תרבויות שונות. "הניצחון של סכנין לא היה רק ניצחון ספורטיבי, אלא גם ניצחון תרבותי על הקבוצה היהודית של בית"ר", אבל על הדרך שלח חץ להתאחדות: "היא זו שגרמה לכך שהמשחק ייערך ללא קהל".

גאידמק המשיך והדגיש, כי במידה והאלימות תדרדר, הוא עלול לפרוש מעמדתו כבעלים בקבוצה: "אנחנו צריכים לגנות כל סוג של אלימות וגזענות. זו הסיבה שהיום יצאתי בהצהרה. אני לא יודע מי עשה את זה, אבל אם זה ימשיך כך, ויתברר שאלה הם אוהדי בית"ר ירושלים, אני אעצור את פעילותי, וכבעלים של הקבוצה לא אזרים להם כספים".

למרות הדברים, גאידמק לא נתן גיבוי מלא להתאחדות לכדורגל, והמשיך לעקוץ את התנהלותה: "אני ממשיך לטעון שההתאחדות לא צודקת, ושהיא לא צריכה לתת טיעונים חברתיים להתנהגות בודדת של אוהד בלתי אחראי. אסור לנו לתת פרסום יתר לכל קריאות הגנאי האלה, צריך להצניע אותן". גאידמק המשיך ואמר כי: "הנקודה שבה אני מבקר את לוזון היא בכך שמנע מאיתנו לקיים משחק ללא קהל נגד סכנין. אם לא נצליח לגשר על הפערים בין בית"ר לסכנין, עדיף לא לשחק בכלל. אבל הם לא מנסים לעשות את זה, הם רק מראים את עוצמתם בענישה של בית"ר.

הבעלים הצבעוני, שנתפס בעדשת המצלמה במשחק הליגה האחרון ביציע, כשהוא מנופף בדגל הקבוצה, וקורא קריאות גנאי כנגד אבי לוזון, אמר: "במשחק מול סכנין הבעתי תמיכה בקבוצה. ביום שבת הייתי אוהד, לא בעלים. אני לא אוהב את הגזענות, אבל ברגע שאתה בעולם הכדורגל, אתה מבין שזה חלק מהמשחק, בכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully