וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו הזדמנות למקום שני"

16.1.2008 / 14:25

אוהד לויטה בטוח שלכפ"ס יש הזדמנות נהדרת להישג כביר, אבל לא מבין למה קבוצות ליגת העל לא מאמינות בשוערים הישראלים הצעירים

בדקות הסיום של המשחק מול הפועל תל אביב, אוהד לויטה הרגיש שאף אחד לא יכול לעצור אותו. לא ההתקפה של הפועל, לא השופט, ובטח שלא הפנדל של וואליד באדיר. באחת הפעמים היחידות בקריירה שלו, כולם הכירו את השם לויטה כשוער ישראלי שמחפש את הדרך שלו בדרכו למעלה, ולא רק בזכות שמו של האצטדיון העירוני. "כשהשופט שרק את הפנדל", הוא משחזר מה קרה במשחק מול הפועל תל אביב. "ממש בניגוד לאופי טבעי שלי, לא התווכחתי. פשוט נתתי להפועל את הכדור ואמרתי 'יאללה, שחקו'. הרגשתי שהיה לי משחק מעבר לממוצע עד אותו רגע. אמרתי 'מה שיהיה יהיה. היום אני אקח את הפנדל הזה, רק שיבעט כבר'. ידעתי שאף אחד לא יעצור אותי". בדרך למעלה, לויטה יודע שאסור לו ליפול. יש לו ביקורת על המדיניות לשוערים צעירים, מחמאות להנהלה שלו והוא אפילו לא מפחד לבקר את היכולת של השוערים זרים. הגיע הזמן.

התקשורת מקלקלת שחקנים

זאת הייתה הופעה הרואית, מול הפועל.

"לא יודע אם להגדיר אותה כהופעה הרואית שלי, אני חושב שכל הקבוצה נלחמה והציגה משחק מעולה, לפחות מבחינה הגנתית, במיוחד אחרי ההרחקה של דגלאס דה סילבה. כל אחד נתן מעל מאה אחוז. מבחינה אישית, אני שמח שהיה לי משחק טוב. אלו שלוש נקודות שכל הקבוצה הביאה. אני מאמין בעצמי מאוד, זאת היכולת האמיתית שלי ואני שמח שהיא באה לידי ביטוי".

יש לך הרבה מזל, בארץ לא נותנים הזדמנויות לשוערים צעירים.

"לצערי זה נדיר מאוד שנותנים קרדיט לשוער צעיר. הייתי מאוד שמח אם היו עוד שוערים כאלה, כמוני, זה היה עושה את העבודה עבור שוערים צעירים. הקבוצה שלי אולי לקחה הימור מסוים, היא נתנה לי שקט וביטחון, כולל השחקנים וההנהלה, אבל זה משתלם בטווח הארוך. היום אני כבר מסתכל אחורה ואומר לעצמי 'הגעתי לפה, אבל מכאן צריך להמשיך'".

לאן? לקבוצה גדולה יותר?

"להיות שוער צעיר זה לא קל, תמיד בוחנים אותך תחת זכוכית מגדלת, אבל צריך לפרוץ, אי אפשר לדרוך במקום. אני לא מתכוון לעזוב, אלא להמשיך את ההתקדמות, להשתפר כל הזמן ולהתרכז רק בכדורגל".

משהו מפריע לך להתרכז?

"לי לא, אבל יש שחקנים שאולי עולם הזוהר קורן להם, והתקשורת מקלקלת אותם. אני באמת משתדל להתרכז בכדורגל ולעבוד קשה. עדיין לא עשיתי כלום".

דור השוערים עומד להיגמר

בוא נחזור לנושא השוערים הצעירים. למה לא נותנים להם הזדמנויות?

"קשה לתת במה לשוער צעיר, בגלל שקבוצות רוצות תוצאות מיידיות. לפעמים חוסר הניסיון משחק לרעתנו בקטע הזה. אתה לא רגיל לראות שוערים מתחת לגיל 23 בשער, שמתחילים ישר לשחק בהרכב. אחרי שלוש או ארבע שנים על הספסל אתה לומד מספיק, ולא צריך להתרגש מניסיון הראשון שלך, מכל דבר קטן שקורה על המגרש. אני שמח שאצלי זה קרה מהר. אין כמו לשחק. פעם היה דור מאוד טוב של שוערים, אבל זה עומד להיגמר".

למה אתה מתכוון?

"לכך שפעם היה דור אחר. דוודוביץ', אוואט, קורנפיין, שטראובר, אוהד כהן, אלימלך. בשנתיים הקרובות זה ייגמר, תראה תחלופה גדולה של שוערים בארץ. אלמדון, יוסי שקל, חיימוב ייכנסו לקדמת הבמה. במיוחד לאור האכזבה משוערים הזרים".

אתה מתכוון לאניימה ואג'יי.

"כן, למרות שאני לא יכול להעביר ביקורת על אף אחד. אני פשוט יכול להצטער שאין הרבה שוערים צעירים בליגה".

מה לגבי הנבחרת? אתה נמצא במחנה אימונים, אתם מתכוננים למשחק מול אירלנד.

"היום אני בנבחרת הצעירה ומאוד מאושר להיות חלק ממנה. בקיץ הייתי באליפות אירופה ולא 'טעמתי' לצערי את הדשא. מאוד קורץ לי לעשות את זה עם הנבחרת הנוכחית בקמפיין הזה. אני חושב שזאת אחת המטרות שלי השנה, בטווח הקצר".

ובטווח הארוך? אתה רואה את דוידוביץ' בשער הנבחרת. זה בטח קורץ לך.

"ניר הוא שוער מצוין, אתלט ברמות גבוהות, קורא משחק מצוין. אני מסתכל עליו ולומד, חושב איך אוכל לחקות דברים שהוא עושה. בטווח הארוך, ברור שאני רוצה להגיע לרמות הגבוהות, גם באירופה. ימים יגידו. תראה מה עבר עליי תוך שנה וחודש".

היית שוער שני.

"בדיוק. כשאושרי לוי שיחק, הייתי שחקן ספסל. היום אני קפטן הנבחרת ומי יודע לאן אוכל להגיע. צריך לקחת הכל בפרופורציות. כמו שעליתי למעלה בשנה, אני יכול להתרסק תוך חודש. אני חייב להישאר עם רגליים על הקרקע".

לא פחות טובים מאף אחד

בוא נדבר על הקבוצה שלך. אתם קבוצת צמרת? תחתית? קצת קשה לדעת.

"כיום אי אפשר להתווכח עם העובדות, אנחנו לא קבוצת תחתית, אבל צריכים לעבור מבחן בגרות כדי להגיע למעלה. יש לנו הזדמנויות להיצמד לצמרת בשבת, מול מכבי חיפה. אין לי הסבר למה זה לא קורה לנו. אנחנו צריכים לעבור מבחן בגרות וזה לא קרה עדיין. במוקדם או במאוחר זה יקרה".

הליגה חלשה. למה לא לחשוב על אירופה העונה?

"אני חושב שהשנה יש לנו הזדמנות טובה מאוד ללכת על מקומות 2 עד 3. שתי הקבוצות הגדולות שצריכות להילחם על אירופה מאכזבות, אני מתכוון למכבי והפועל תל אביב. אנחנו לא פחות טובים מכל קבוצה בארץ. אנחנו מרגישים את זה. אם תשאל כל שחקן בסגל, הרמה באימונים אצל אלי אוחנה גבוהה, אנחנו לא מבינים איך אנחנו רק במקום השביעי".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully