וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבר כזה לא ירתיע אותנו"

בהתאחדות מקשיחים עמדות ומבטיחים להמשיך להילחם באלימות, גם אחרי אירוע ההצתה מהלילה. מחוץ למשרדים רוססו כתובות: "נרצח אתכם", "לוזון מת" ו-"בית"ר ירושלים". גאידמק: "אשקול ברצינות לסגת מבעלותי על המועדון"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

"אין קווים אדומים כבר"

חשד להצתה במשרדי ההתאחדות לכדורגל ברמת גן. הלילה פרצה במקום שריפה. נזק כבד נגרם למקום ומחוץ למשרד רוססו שלוש כתובות: "נרצח אתכם", "לוזון מת" ו"בית"ר ירושלים". משטרת מרחב דן וחוקרי שירותי הכבאות חוקרים את המקרה. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

בועז רקיע, דובר שירותי הכבאות סיפר: "סמוך לשעה 2 ורבע לפנות בוקר קיבלנו קריאה של גלאי. צוותים שלנו זיהו סימני פריצה של משרדי ההתאחדות. צוותים שלנו השתלטו די במהירות על האש, לא אש כבדה, אבל הנזקים כבדים, בגלל עשן רב שהשתחרר ופייח את כל המקום. כשסיימנו לשחרר את העשן וגילינו שם כתובות נאצה מתנוססות על הקירות".

"נודע לנו כבר בשש בוקר על המקרה", סיפר הבוקר בראיון בגל"צ מנכ"ל ההתאחדות אורי שילה, "הלוואי והייתי נופל מהכיסא בהפתעה. כל האווירה בתקופה האחרונה היא אלימה, אבל עכשיו מפנים לגוף, שמנסה לפתור את המצב, את האלימות הזו. אין קווים אדומים כבר. אני לא מכיר את המקרה ולא הגעתי עוד למקום. זה מקרה חמור, אבל אני לא אאשים עד שהמשטרה תקבע. מדובר במעשה פלילי, ברברי, לטיפול המשטרה. מי שצריך לטפל בזה, צריך לטפל בזה אחת ולתמיד. אני לא יודע מה היה כתוב שם, אבל אבי לוזון מספיק מנוסה ואני לא מאמין שדבר כזה או אחר ירתיע אותו".

שילה הוסיף מאוחר יותר: "המטרה שלהם היא להרתיע ולאיים על מי שמנהל את הכדורגל הישראלי ומנסה למגר את האלימות מהמגרשים. כל מי שקשור למקרה הזה אנחנו מצפים שיועמד לדין. אנחנו מצפים גם מבתי המשפט לא לנקוט בשיטת הדלתות המסתובבות ולשחרר את הנאשמים חמש דקות לאחר שהועמדו לדין. אם המשטרה תבוא ותקשור את הפשע לקבוצות מסוימות, ההתאחדות תפעל בדרכים שלה. חשוב להבהיר למי שעשה את זה או למי שאחראי לזה שכבר לא מדובר בקומץ, אלא במעשה פלילי מהצורה השפלה ביותר, אך עם זו המתוכננת ביותר. אנחנו מרוצים מדבר אחד. אנחנו מגיעים לעצבים הרגישים שלהם. אנחנו לא נרכין ראש. אנחנו נמשיך להעלות על סדר היום את המלחמה באלימות, עד ש-99.9 אחוזים מהאוהדים, שרוצים כדורגל נקי, יבואו ליהנות מהכדורגל ולהקיא את הפושעים השפלים האלה מהמגרשים".

חבר הכנסת אבשלום "אבו" וילן, שעמד בראש הועדה למניעות אלימות בספורט הגיב הבוקר: "אני דורש שהשר לביטחון פנים יפתח בחקירה נוקבת ויעמיד לדין את המתפרעים. הכתובת להתנהגות האלימה של אוהדי בית"ר נמצאת שנים על הקיר".

"אחדול להגיש תמיכה כספית לבית"ר"

אפשרות אחת היא שהמעשה נעשה על ידי מי מאוהדי בית"ר ירושלים. כזכור, בין אלופת המדינה לראשי ההתאחדות לכדורגל שוררת איבה, הנובעת מ"רדיפה" לטענת אנשי בית"ר של אנשי הגוף השולט על הכדורגל הישראלי אחר הקבוצה. המתיחות הגיעה לשיא לאחר המשחק בחיפה מוקדם יותר השנה, אז שרקו חלק מאוהדי בית"ר בוז בדקת הדומייה לזכרו של ראש הממשלה הנרצח, יצחק רבין. מאז החל לו פינג פונג של ציטוטים בין ראשי שני המוסדות.

בשבת האחרונה, בזמן משחקה של בית"ר מול בני סכנין, שנערך ללא קהל, מצא עצמו בעלי בית"ר לבדו ביציע, מה שאפשר לו להביע את דעתו על ראשי ההתאחדות. בין שאר קריאות העידוד שהשמיע גאידמק באותו ערב היה המשפט: "אבי לוזון בן... שכחתי".

בית"ר ירושלים הגיבה הבוקר לידיעות ופירסמה הודעת גינוי. "אני והנהלת בית"ר מגנים מכל וכל תופעות כאלה ואנחנו נדאג שאנשים כאלה לא יהיה בקרבנו", אמר הבוקר אלי ארזי, יושב ראש בית"ר ירושלים, "אנחנו נעשה הכל כדי לעזור למשטרה על מנת למצוא את האנשים שעשו את זה. אלה אנשים שעושים שם רע לכלל אוהדי בית"ר. כל עניין של אלימות לא מקובל עלינו, מדובר בספורט ומי שלא מבין את זה, חבל מאוד. המעשים האלה לא מקובלים עלינו".

גם הבעלים ארקדי גאידמק הביע שאט נפש מהמקרה: "אני מבקש מכל אוהדי בית"ר להימנע מלבטא ססמאות גזעניות כלפי ההתאחדות לכדורגל. במידה שאוהדי בית"ר יפגינו תוקפנות בכל צורה שהיא בעתיד, אשקול ברצינות לסגת מבעלותי על מועדון הכדורגל של בית"ר ולחדול מלהגיש לו תמיכה כספית. אני מגנה כל פעילות אלימה באשר היא".

לאימון בית"ר שנערך הבוקר הגיעו רבים מאוהדיה של הקבוצה. אחד מהם אמר לכתב וואלה! ספורט אורי שלו: "סיכוי גבוה מאוד שמדובר באוהדים של קבוצה אחרת שמנסים להטיל על בית"ר כל מיני כתמים. אנחנו רגילים שהתקשורת תוקפת אותנו, לכן אנחנו לא מתרגשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully