וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעמדו של שמיר איתן"

15.1.2008 / 21:33

הפועל ירושלים ממשיכה לעשות צחוק מעצמה באירופה, ויו"ר הקבוצה, דני קליין, ממשיך לגבות את המאמן אחרי התבוסה 103:75 לזאדאר. שמיר: "מראש ידעתי שאין לנו סיכוי". פיליקס שהצטיין נפצע בכתף

התרגלנו אז אף אחד לא יכול כבר להיות מופתע. הפועל ירושלים, זו שרק לפני כמה שנים הייתה גאה בתואר מספר 2 ביבשת כשזכתה בגביע יול"ב, המשיכה לעשות מעצמה צחוק וירדה בהפסד צורב וצורם 103:75 לזאדאר הקרואטית באותו מפעל, ונותנת לנו עוד כמה סיבות לרדת עליה.

אף אחד לא ממש חשב שירושלים יכולה לנצח בקרואטיה, בטח לא בהמשך לתקופה הרעה שהיא נמצאת, אבל עוד תבוסה שתיכנס לספר השיאים השליליים של ירושלים? נואל פיליקס היה השחקן היחיד שאיכפת לו בירושלים, ובהתחשב בעובדה שהוא גם ה"שחקן הטרי" ביותר, אומר בעצם את הכל לגבי מידת האיכפתיות של דן שמיר. פיליקס סיים עם 20 נקודות ב-26 דקות, והיה הסיבה היחידה לאופטימיות אצל דן שמיר. למרות זאת, פיליקס נפצע שמונה דקות לסיום המשחק בכתף וירד מהמגרש, אך מצבו לא חמור.

בירושלים יצטרכו לחשוב היטב איך ממשיכים מכאן. התבוסה לקזאן ב-53 הפרש רק נתנה את האות למה שעובר על הקבוצה, אך כנראה שהמשבר שם הרבה יותר עמוק. למרות ההיעדרויות של ג'יימי ארנולד ושרון ששון, דבר לא יכול להסביר את החרפה.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה בחמישייה עם ראמל קארי, דרור חג'ג', גיא פניני, ארז מרקוביץ' וטימי באוורס. זאדאר עלתה עם שאמל סטולוורת', ג'וליוס ג'ונסון, טודור גצ'בסקי, ירה מאצורה וקורי ברואר.

דווקא ירושלים פתחה טוב כשארז מרקוביץ' קלע את הנקודות הראשונות במשחק, ואחרי דקות צמודות שבהן גיא פניני הפגיז שלשה, זאדאר נכנסה לעניינים והצליחה לברוח עם משחק מצוין של ירה מאצורה, שהיה דומיננטי בקבוצה הקרואטית, מה שיצר לזאדאר יתרון משמעותי. רק נואל פליקס השאיר את ירושלים בעניינים והיה טוב, אך קבוצתו הייתה אומללה הרבה יותר וירדה בפיגור 33:17 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני גם ג'וליוס ג'ונסון נכנס לעניינים בזאדאר, ובזמן שיהוא אורלנד צלף שלשה, היה מי שחשב שזה הקאמבק של ירושלים. קורי ברואר חשב אחרת, והשתלט על העניינים, כשגם רוק סטיפצ'ביץ' הכניס מחץ לקרואטים ששמרו על פער דו ספרתי. נקודות נוספות של אנדריי שטימאץ' וג'ונסון קבעו הפרש של 20 נקודות אחרי שבע דקות בתוך הרבע השני ולא השאירו סיכוי בשלב כה מוקדם. זאדאר לחצה עוד יותר והגדילה את הפער ל-27 בסוף המחצית, 32:59.

גצ'בסקי פתח את הרבע השלישי עם נקודות שהראו שאנחנו לא הולכים לראות ירושלים שונה. פניני ניסה לשנות בירושלים את התמונה עם חמש נקודות מהירות, כשגם פיליקס וחג'ג' ניסו לעשות משהו. סטיפצ'ביץ' צלף עוד שלשה וזאדאר המשיכה לשלוט בעניינים וסל של שטימאץ' הוריד את הקרואטים ביתרון 51:77 אחרי 30 דקות.

הניצחון של הקרואטים כבר היה ברור, והרבע האחרון שוחק לפרוטוקול בלבד כשירושלים ניסתה לקזז בהפרש. זאדאר לא הורידה את הרגל מהגז וסטיפצ'ביץ', ברואר ולאליץ' העלו אותה ל-53:86. עם הגנה חזקה והתקפה אגרסיבית של המארחים ירושלים לא הצליחה לעשות דבר והמשחק הסתיים בניצחון 75:103 לזאדאר.

סטטיסטיקה

לזאדאר: ג'וליוס ג'ונסון 17, אנדריי שטימאץ וקורי ברואר 13 כ"א, ירה מאצורה 12 (10 ריבאונדים), טודור גצ'בסקי ויורה לאליץ' 10 כ"א, שאמל סטולוורת' ורוק סטיפצ'ביץ' 9 כ"א, מארינו סרלייה 6.

להפועל ירושלים: נואל פיליקס 20, גיא פניני 15, דרור חג'ג' 11, טימי באוורס ויהוא אורלנד 9 כ"א, ארז מרקוביץ' 6, ראמל קארי 5.

דני קליין: "אני מניח ששמיר לא ישן טוב בלילה"

דני קליין, יו"ר הקבוצה, ניסה להסביר את מה שעובר על ירושלים, ואמר: "ירושלים לא בתקופה טובה, אפילו בתקופה רעה. השאלה איך המערכת עכשיו תתמודד עם זה, איך היא תרים את השחקנים ואת הצוות המקצועי, ואיך תמשיך מפה הלאה. אנחנו צריכים יותר מניסים כדי להמשיך את ההשתתפות שלנו במסגרת האירופאית".

על מצבו של שמיר, הבהיר קליין: "מעמדו הוא מעמד איתן, ומבחינתנו אנחנו ממשיכים יחד איתו לנסות ולראות איך אפשר למצוא את הפתרונות. אני לא יכול להיכנס לראש שלו, אבל כאחד שמסתכל ומלווה אותו הוא בוודאי לא עובר תקופה קלה, אפילו תקופה קשה, אני לא מנסה ליפות את זה, ואני מניח שהוא לא ישן טוב בלילות ולא מפסיק לחשוב. הוא רוצה שנצליח כמו שכולם רוצים, אולי אפילו יותר".

כתבי "הארץ" - ויקטור בוגוט, ורד כהן ואריה ליבנת - הביאו את דבריו של שמיר לאחר המשחק: "עם חמישה שחקנים בריאים שעמדו לרשותנו באימון המסכם, מראש ידעתי שאין לנו סיכוי מול זאדאר בכושר טוב. מספר שחקנים עלו למשחק חולים ולמרות זאת התאמצו, נלחמו ונתנו כל מה שהיה להם, אבל זה לא הספיק".

"זה הפסד קשה ותקופה קשה לקבוצה", סיכם פיליקס. "נצטרך להיות קשוחים ולקחת את עצמנו בידיים. זה כולל גם משחקים וגם אימונים - הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully