וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: אהבה קשוחה

אריאל גרייזס

14.1.2008 / 21:58

קווין לאב נתן הצגה גדולה בניצחון של UCLA על וושינגטון סטייט, גם מישיגן סטייט, ואנדרבילט ומיסיסיפי איבדו את המאזן המושלם שלהן

שש קבוצות בלתי מנוצחות היו לנו בתחילת השבוע, אבל בסופו נותרנו בדיוק עם מחצית המספר, כשהסינדרלות מה-SEC – ואנדרבילט ומיסיסיפי - ספגו את הפסדן הראשון, כמו גם וושינגטון סטייט, שלא יכלה ל-UCLA בקרב הענקים של הפאק 10, שהבטיח הרבה אבל ברובו לא קיים. עוד ראינו בפאק 10 את מה שעשוי להיות חילופי משמרות באריזונה, קרב מדורגות נפלא דווקא באטלנטיק 10 הקטן, ותצוגה התקפית מעט ביזארית בביג 10. בואו נתחיל.

המערב בידיהם

יו.סי.אל.איי (5) – וושינגטון סטייט (4) 74:81

איכשהו, בין כל הפרשמנים שהגיעו לליגה העונה, ולמרות שידענו כמה הוא טוב, השם של קווין לאב קצת נעלם לנו, אולי כי הוא משחק בקבוצה עמוסה כוכבים גם ככה, ואולי כי הוא פשוט משחק במערב, אבל אחרי המשחק הזה - לא עוד. לאב היה בכל מקום על המגרש, סיים את המשחק עם שיא קריירה של 27 נקודות (כולל שתי שלשות!), הוסיף 14 ריבאונדים בדאבל-דאבל השמיני שלו העונה, וגם תיבל עם ארבעה אסיסטים, כדי להוביל את הברוינס לניצחון חשוב בקרב בין שתי הקבוצות הטובות בפאק 10.

הקוגארס הגיעו למשחק עם רקורד מושלם אבל לא היוו כלל יריב ל-UCLA מרבית המשחק, כשהגנה רצחנית כפתה תשעה איבודים ועצרה את דרק לואו ללא נקודות במחצית הראשונה כדי לרדת להפסקה ביתרון 13. בחצי השני הסיפור לא היה שונה בהרבה, כשלאב המשיך לשלוט ברחבות תוך שהוא נעזר ב-18 של דארן קוליסון, 14 של ג'וש שיפ ו-12 של ראסל ווסטברוק. וואזו אמנם הצליחה לקזז אט אט את הפער ולקראת הסיום אפילו לעשות קצת דפיקות לב לברוינס, כשקלעה 7 (במילים – שבע) שלשות בדקה וחצי האחרונות, חמש מתוכן של לואו, שקלע את כל 24 הנקודות שלו במחצית השניה, אבל גם זה לא הספיק, והקוגארס הגדילו את רצף ההפסדים שלהם לברוינס לשבע, כשהם מפסידים בפעם ה-50 מתוך 51 משחקים בג'ון וודן ארינה.

קנטאקי – ואנדרבילט (13) 73:79 (אחרי שתי הארכות)

הפתיחה של בילי גילספי באימפריית הכדורסל של קנטאקי לא בדיוק הלכה כמצופה, כשהווילדקאטס הספיקו לצבור שבעה הפסדים עוד לפני פתיחת משחקי ה-SEC, אבל אולי המשחקים החטיבתיים מבשרים טובות בלקסינגטון, כשקנטאקי לקחה את משחק הפתיחה שלה בחטיבה, דווקא מול אחת הקבוצות הטובות בה. הקומודורס הגיעו למשחק הזה בלתי מנוצחים, אבל פיגרו כל המשחק וכבר היו בפיגור 16 בחצי השני, לפני שנגסו בהפרש ולבסוף השוו את המשחק 14 שניות לסיום עם שלשה של שיין פוסטר, כדי לשלוח את המשחק להארכה.

ואנדי ניצלה שוב בהארכה כשסל בשניה האחרונה, הפעם של איי ג'יי אוגליבי, שלח את המשחק להארכה שניה, אבל זה פחות או יותר כל מה שהם היו מסוגלים, והווילדקאטס ניצחו לראשונה העונה קבוצה מדורגת. הפרשמן פטריק פטרסון היה מעולה בקנטאקי עם דאבל דאבל של 23 נקודות ו-12 ריבאונדים כשראמאל בראדלי וג'ו קרופורד מסייעים לו עם 20 ו-17 בהתאמה, 17 של פוסטר ו-16 של אוגליבי לא הספיקו לואנדי, שעדיין צפויה להיות כוח ב-SEC.

טנסי (8) – מיסיסיפי (16) 83:85

עוד קבוצת SEC מפתיעה שהיתה בלתי מנוצחת היא אול-מיס, אבל כבר במשחקה הראשון בחטיבה היא נתקלה אולי במשוכה הכי קשה בדמותה של טנסי, ולא היתה רחוקה מלהפתיע אותה. למרות יתרון 12 של המתנדבים באמצע המחצית השניה, הצליחו הרבלס לצמצם את הפער בעזרת ריצת 7:23 שהעלתה אותם ליתרון 4 עם קצת יותר משתי דקות לסיום אבל ווין צ'יסם וטיילר סמית' הצליחו להשוות את המשחק ועם 4 שניות על השעון קלע סמית' לייאפ שקבע את תוצאת המשחק ושלח את מיסיסיפי להפסדה הראשון. סמית', וסמית' אחר – ג'אוון – קלעו 21 כל אחד וחיפו על משחק בינוני של כריס לופטון שקלע 10 נקודות בלבד, כריס וורן הפרשמן הוביל את הרבלס עם 24 ואניאל פוליניס הוסיף 20 בשביל מיסיסיפי, שגם היא עוד לא אמרה את המילה האחרונה שלה בחטיבה.

לא, זו לא תוצאת מחצית

איווה – מישיגן סטייט (6) 36:43

איכסה, איזה גועל נפש, בואו נגמור עם זה מהר. הספארטנס, שנמלטו בעור שיניהם מהפסד לפרדו מוקדם יותר השבוע, הצליחו לקבוע שיא מכללה שלילי לנקודות במשחק, שמו רק 18 נקודות ב-28 דקות האחרונות של המשחק, קלעו ב-16 מ-52 עלובים מהשדה ולא היה להם אף שחקן עם יותר מ-10 נקודות, כשדרו נייצל וריימר מורגן קולעים כמספר המפוקפק הזה כל אחד. גם ההוקאייז לא בדיוק צלפו מכל מקום, כשקלעו בסך הכל 11 סלי שדה כל המשחק ורק שחקן אחד אצלם קלע בדאבל פיגרס, אבל השחקן הזה היה טוני פרימן, שקלע יותר מחצי הנקודות של הקבוצה שלו כשסיים עם 22 ורצף הניצחונות של טום איזו והספרטנס נעצר על 11.

אריזונה סטייט – אריזונה 59:64 (הארכה)

זה שהסאן דבילס מנצחים זה לא חדש, גם לא שהווילד קאטס מפסידים, אבל כששני הדברים קורים באותו משחק, זה כבר סיבה לדיווח מיוחד. פעם אחת בדיוק ניצחו הדבילס את יריבתם המושבעת מטוסון ב-25 המפגשים הקודמים בין השתיים, אבל עם הדעיכה הנמשכת של החתולים, שעדיין סובלים מחסרונו של ג'רד ביילס הפצוע (שלא לדבר על לוט אולסן שלקח שנת חופש), והפריחה של הדבילס בשנתו השניה של הרב סאנדק בטמפי, אולי אפשר להתחיל לדבר על חילופי משמרות במדינת הגרנד קניון.

ג'יימס הארדן, אחד הפרשמנים האנדרייטד בליגה (אל תדאגו, אנחנו נמשיך לפמפם לכם את השם שלו עד שהוא יהפוך לאוברייטד) קלע שיא קריירה של 26 נקודות, 22 מתוכן בחצי השני, כולל 5 בהארכה, כדי לחלץ את הדבילס מפיגור שבע במחצית. המשחק כבר היה בידיים של אריזונה, שהובילה בחמש נקודות עם דקה וחצי לשחק, אבל שלשה של פרשמן אחר – טיי אבוט – וסל של הארדן שלחו את המשחק להארכה, שבסופה סל של הארדן ועוד אחד מריבאונד התקפה של ג'ף פאנדרגרף המצוין, שלחו את קהל הסטודנטים בוולס פארגו ארינה המפוצץ לחגוג על הרצפה. ג'ורדן היל הוביל את הקאטס בהעדרם של ביילס וברט ברילמאייר, עם 18 נקודות ו-14 קרשים, הארדן נעזר ב-14 של פנדרגרף כדי להוביל את הדבילס, שנכנסו בעקבות הניצחון לראשונה העונה ל-25 הגדולות, כמה סמלי - על חשבונה של יריבתם, לניצחונם התשיעי ברציפות.

דייטון (17) – רוד איילנד (22) 83:92

לא בכל יום שתי קבוצות מהאטלנטיק 10 נפגשות כששתיהן מדורגות (כשלמעשה, קבוצה שלישית – קסבייר - אף היא מדורגת) ובטח שלא וואלה! תוותר על ההזדמנות לתת קצת כבוד למיד מייג'ורס. רוד איילנד הגיעו למשחק עם פתיחת העונה הטובה ביותר שלהם בשישים שנה האחרונות (1:14) אבל התקשו מאוד בחצי הראשון, ממנו ירדו בפיגור 54:41, בעיקר בזכות עבודה מצוינת של אחד השחקנים הטובים בליגה שאתם לא מכירים את שמו - בריאן רוברטס - שהוביל את קלעי הפליירס עם 23 נקודות ושבעה אסיסטים. בחצי השני הצליחו האיילים לצמצם את הפער עד ארבע נקודות בלבד, דקה וחצי לסיום, מאחורי יום מצוין של ג'ימי בארון שקלע 26 ו-וויל דניאלס שהוסיף 25, אבל שלשה של מרקוס ג'ונסון דקה לסיום סגרה את סיפור המשחק. ג'ונסון עזר לרוברטס עם 14 נקודות ואנדרס סאנדובל סגר שלישית גארדים מרשימה עם 12 משלו, בעוד בצד המפסיד פרפייט ביטי היה השלישי עם דאבל פיגרס כשקלע 15, אבל השלושה היו הראמס היחידים עם יותר מ-4 נקודות, וככה קשה לנצח משחק חוץ.

תוצאות נוספות

שלוש הבלתי מנוצחות האחרות, שממשיכות גם להוביל את הדירוג, לא התקשו במיוחד השבוע. צפון קרוליינה התחילה עם 81:93 על צפון קרוליינה אשוויל של הנפיל החביב קני ג'ורג' תודות ל-23 נקודות של טיילר הנסברו, ואז שחטה 62:93 את צפון קרוליינה סטייט, בעזרת 16 של טיי לאוסון ודיון תומפסון, וריצת 0:25 שגמרה את המשחק כבר בחצי הראשון. ממפיס התחילה את משחקיה בקונפרנס USA עם שני ניצחונות קלים, 58:99 על איסט קרולינה ו-45:68 על מרשל, כשדרק רוז מצטיין עם 19 נקודות. גם קנזס טיילה עם 58:79 מול נברסקה בעזרת 19 של ברנדון ראש.

מדורגת שכן הפסידה בביג 12 היא טקסס, שספגה את הפסדה השלישי, 97:84 למיזורי דווקא, למרות 27 נקודות של דיימון ג'יימס ו-21 של איי ג'יי אברהמס, בעיקר בזכות הגארד המחליף קאון לורנס שהוביל שישה קלעים בדאבל פיגרס עם 18 נקודות.

בביג איסט, ג'ורג'טאון השיגה את ניצחונה השלישי, כשניצחה את קונטיקט 69:72, בקרב בין שני הענקים רוי היברט והאשם תאביט, כשתוצאת המשחק נקבעת עם שלשה של לא פחות מאשר היברט עצמו שעמד חופשי מחוץ לקשת עם שתי שניות וקבר את השלשה השניה בסך הכל בקריירה בת ארבע השנים שלו. עוד בביג איסט, פיטסבורג התאוששה מעט מההפסדים בשבוע שעבר, עם ניצחונות על סאות' פלורידה (66:79) וסיטון הול (70:84), כשסינסינטי סוגרת שבוע מצוין עם ניצחונות על סירקיוז (66:74) ו-וילנאובה (66:69), ומרקט נראית נהדר בניצחון 66:92 על נוטרדאם.

ב-ACC, דיוק פתחה עם ניצחון קל 65:87 על וירג'יניה, ובביג 10, וויסקונסין הוכיחה שיש חיים אחרי אלאנדו טאקר כשניצחה 60:70 את אילינוי, שהמשיכה לאחר מכן להפסד 62:58 באינדיאנה, כשהיא נאלצת לראות את אריק גורדון, שכזכור התחייב לראשונה לאילינוי לפני שהתחרט ובחר באינדיאנה, ממטיר 17 נקודות.

לא נסיים לפני שניתן לכם את התוצאה של השבוע - הפסדה המביך של סיינט לואיס, אף היא מהאטלנטיק-10, לג'ורג' וושינגטון 49:20. כן, אתם שומעים נכון, 20 נקודות במשחק - שיא נקודות שלילי בתקופה המודרנית של דיוויז'ן 1. הבילינקס האומללים של ריק מאג'ירס הוותיק קלעו שבע זריקות מהשדה בלבד (מתוך 48), 1 מ-19 משלוש, ובשלב מסויים במשחק הצליחו להחטיא 23 זריקות רצופות מהשדה. אאוץ'. כדי להשאיר אתכם בכל זאת עם טעם טוב בפה, קבלו את הלינק של השבוע – ההטבעה המדהימה של ראסל ווסטברוק מ-UCLA על הפנים של קליפורניה, מוקדם יותר בשבוע שעבר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שידורי השבוע

גם השבוע יחכה לנו אטרף של שידורים, כשהפעם הדגש הוא על יותר שידורים ישירים. ב-ESPN זה יתחיל כבר הלילה, בין שני לשלישי, עם קרב גדול מהביג איסט בין פיטסבורג נגד ג'ורג'טאון (2:00) ואחרי את קנזס נגד אוקלהומה (4:00). בין שלישי לרביעי נקבל קרב גדול לא פחות מהביג 10, בין מישיגן סטייט לאוהיו סטייט (2:00), ואז את מיסיסיפי סטייט נגד קנטאקי (4:00). בין רביעי לחמישי נזכה לדרישת שלום מחברינו הוותיק בובי נייט במשחק של טקסס A&M נגד טקסס טק (4:30), בין חמישי לשישי ה-SEC יככב עם טנסי נגד ואנדרבילט (2:00), עם מינסוטה נגד אינדיאנה לקינוח (4:00), ובלילה שבין שבת לראשון יתעמתו פלורידה וקנטאקי (4:00).

ב-FOX יחכו עד ליום חמישי עם השידור הדחוי הראשון, של אילינוי נגד מישיגן (14:30), ויתרמו אחד נוסף בין שישי לשבת עם סטנפורד נגד אריזונה (1:30), ואחד נוסף בין שבת לראשון עם LSU נגד ואנדרבילט (0:00). ביום ראשון בערב הם ייכנסו לעניינים עם שידור ישיר של אינדיאנה נגד פן סטייט (21:00), עוד אחד ישיר של מינסוטה נגד מישיגן סטייט (23:00), אחד דחוי של וושינגטון נגד אורגון סטייט (1:00), ואז השוס – וושינגטון סטייט נגד אורגון בשידור ישיר (3:00).

דירוג AP אחרי השבוע העשירי

1. צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. קנזס
4. UCLA
5. ג'ורג'טאון
6. טנסי
7. דיוק
8. וושינגטון סטייט
9. אינדיאנה
10. טקסס A&M
11. מישיגן סטייט
12. באטלר
13. מרקט
14. דייטון
15. פיטסבורג
16. ואנדרבילט
17. וויסקונסין
18. מיסיסיפי
19. טקסס
20. קסבייר
21. מיאמי (פלורידה)
22. אריזונה סטייט
23. רוד איילנד
24. קלמזון
25. וילאנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully