וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה גברה 1:3 על מכבי תל אביב

13.1.2008 / 22:42

יממה אחרי ההפסד המפתיע של בית"ר, גברה חיפה 1:3 על מכבי ת"א וצימקה את הפער מהאלופה לשבע. הצהובים חוזרים למאבקי התחתית

אפשר להיות חזירים, להסתכל על חצי הכוס הריקה ולומר שלכדורגלנים הישראלים אין כושר ל-90 דקות טובות של כדורגל, כי המחצית השנייה הייתה די רעה. אפשר גם להיות אופטימיים, להביט על חצי הכוס המלאה ולומר: 'איזו מחצית ראשונה נהדרת קיבלנו'. כדורגל משובח ושוטף, שלושה שערים, הזדמנויות בשפע, תהפוכות, כל מה שאנחנו אוהבים במשחק, בסיומו ניצחה מכבי חיפה 1:3 את מכבי תל אביב, במשחק שנעל את המחזור ה-15 של ליגת העל. אגב, במשחק צפה מאמן צ'לסי אברהם גרנט.

הירוקים קיבלו צ'אנס נוסף הערב (ראשון) לצמצם את הפער מהמוליכה והאלופה, בית"ר ירושלים. בשבוע שעבר היא לא הצליחה כשסיימה בתיקו עם מכבי פתח תקוה. הפעם, אחרי ההפסד של בית"ר לסכנין, ידעו חניכיו של רוני לוי כי ניצחון יצמק לשבע והם הצליחו לעשות זאת, גם אם בשיניים.

כדורגל הוא לא משחק מאוד הפכפך. יש שינוי מומנטומים, אבל לא כמו שיש בכדורסל. במשחק הזה, המומנטום, במחצית הראשונה, עבר מספר פעמים מצד לצד. זה התחיל עם פתיחה חזקה של הצהובים, שהגיע לשני מצבים מצוינים, אבל החמיצו, מה שעלה להם ביוקר. המומנטום עבר וחיפה השתלטה על המשחק. ג'ובאני רוסו (17) ועומרי אפק (29) כבשו וזה נראה גמור. אלא שאז שער משום מקום של שבחון (37), החזיר את התל אביבים לעניינים. במחצית השנייה הצהובים לא הצליחו להשוות, ואושרי גיטא, שנכנס כמחליף, כבש דקה אחר כך (87). רצף ארבעת המשחקים של התל אביבים ללא הפסד הסתיים. אלכס שניידר, שצפה במשחק, יכול להיות מרוצה, באופן יחסי, מהיכולת, אבל נכונה לו ולצוותו עוד הרבה עבודה, עד שקבוצתו החדשה תעלה על דרך המלך כי עם כל הכבוד היא עדיין שרויה במאבקי תחתית.

יניב עזרן היה בשנה שעברה מלך השערים של ליגת העל. השנה, הוא שוב צריך להוכיח עצמו, הפעם בקבוצה גדולה. אין ספק שלעזרן יש מיקום טוב, הוא פעלתן ועושה תנועה טובה כדי לקבל כדורים מהקשרים. הערב הוא קיבל שתי הזדמנויות מצוינות, תוך ארבע דקות, שלפחות אחת מהן הוא היה חייב לכבוש. זה כרגע מה שמבדיל אותו מחלוץ טוב לחלוץ קטלני.

מהלך המשחק

דקה 5 - יוסי שבחון מסר מצוין ליניב עזרן. אלון חרזי הוותיק מעד, אבל עזרן לא ניצל את ההזדמנות ומשמונה מטרים אלכסונית הכדור שלו פגש רק את הקורה.

דקה 9 - דן רומן הרים כדור מדוד לרחבה, היישר לראשו של עזרן, שמחמישה מטרים נגח חלש. דוידוביץ', בזינוק מצוין, הדף לקרן. בהתקפת ההמשך נגח שבחון כדור ליד הקורה.

דקה 17 - גול! ג'ובאני רוסו עלה לקרן של אפק ונגח לפינה של יבריץ', שלא הצליח לעצור. הקרן הגיעה אחרי בעיטה של קטן, מ-16 מטרים, מהכנה של בוקולי. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 29 - גול! טעויות חמורות בהגנת התל אביבים עלו להם בשני. רנאטו בעט, אבל שטרית הרחיק גרוע. החלוץ הברזילאי הגיע ראשון לכדור, נגח למרכז, ועומרי אפק הקדים את ההגנה הצהובה כדי לשים מארבעה מטרים את השני. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 37 - גול! יובל שפונגין היתל באגף ימין באלירן דנין ושלח כדור למרכז. יוסי שבחון עצר ושלח כדור חכם לפינה של דוידוביץ', שהיה קצר מלהושיע. חיפה עדיין מובילה, 1:2.

דקה 42 - קטן השאיר לרוסו, שהרים כדור טוב למרכז. רנאטו התרומם ונגח, אבל יבריץ' ניפק הדיפה גדולה.

דקה 73 - ליאור רפאלוב, שנכנס כמחליף כמה דקות קודם לכן, השתלט על הכדור ובעט כדור מסובב. יבריץ' הדף מצוין.

דקה 87 - גול! אושרי גיטא נכנס כמחליף וסתם את הגולל על תקוות הצהובים. גיטא החליף מסירות עם מחליף אחר רפאלוב, ובנגיעה יפה השחיל את השלישי לרשת של יבריץ'. גול בכורה לגיטא.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי (אייל משומר, 90), דקל קינן, דייגו קרוסה, אלירן דנין, גוסטבו בוקולי, בירם כיאל, ג'ובאני רוסו, עומרי אפק (ליאור רפאלוב, 69), רנאטו, יניב קטן (אושרי גיטא, 86).

הרכב מכבי תל אביב: דרגוסלב יבריץ', יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', ליאור ז'אן, אורי שטרית (ארז מסיקה, 46), רביד גזל, דן רומן (עומרי רון, 67), יוסי שבחון, רודי חדד (עומר פרץ, 79), יניב עזרן, יאניק קמנאן.

הטוב, הרע והמכוער

הטוב - לפני כחודשיים חגג ג'ובאני רוסו יום הולדת 35. אבל אצלו הגיל, זה רק מספר. כעת מתברר כמה הקשר הקרואטי המצוין של הירוקים היה חסר להם במשחק התיקו נגד מכבי פ"ת. יכול להיות שעימו זה היה נגמר בניצחון. רוסו כבר לא חורש את האגף כמו פעם, אבל עדיין מכניס הרבה חוכמה ודינמיות למשחק של רוני לוי. יש בעל בית בקרית אליעזר.

הרע - מכבי תל אביב מתיימרת להיות קבוצה גדולה. אבל ככזו, היא חייבת להיות בעלת אופי, מה שלא ראינו ממנה הרבה היום. שתי ההחמצות בהתחלה הוציאו לה את האוויר מהמפרשים והשבירה באה לידי ביטוי בשני שערים מהירים של חיפה.

המכוער - עד מתי ימשיכו מחנות הקהלים להתקוטט ולהיאבק בטיפשות? הם קובעים בפורומים באינטרנט שעה ומקום, נפגשים בקור רוח אכזרי ופשוט נלחמים אחד בשני. עד שאסון לא יתרחש נראה שהמשטרה פשוט תמשיך להתכחש לתופעה הנוראית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully