וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "האליפות שלנו בסכנה"

13.1.2008 / 8:40

גאידמק לא אהב את הפסד בית"ר לסכנין (1:0), ביקר את שחקניו ("הם לא מתאמצים, ולא מתחשבים בכך שהם מייצגים את ירושלים"), וגם את ההתאחדות ("היא בושה, לוזון בן...לא זוכר"). שום יכול להיות שקט: "הוא יאמן את בית"ר גם בעונה הבאה"

מאור בוזגלו ואיליה יבוריאן העניקו לבני סכנין את הזכות להיות הראשונים שינצחו את בית"ר ירושלים. בשער בתוספת הזמן של המשחק קבע בוזגלו את התוצאה הסופית, 0:1 לטובת האורחים, ושלח את חניכיו של יצחק שום אל מקלחת עצובה בחדרי ההלבשה של טדי. מאמן בית"ר, יצחק שום, יצא אחרי דקות ארוכות ואמר: "אמנם הוא הגיע רק מחזור 15, אבל זה הפסד, וזה לא נעים".

"לא עמדתי עוד בהפסד השנה בליגה, אבל אף קבוצה לא גומרת עונה ללא הפסדים", הוסיף המאמן הבית"רי, "אם זה יביא בהמשך ניצחונות, אז גם זה טוב. זה שם אותנו כבני אדם וגם לנו לפעמים לא הולך, אבל לכן יש פה את השחקנים האלה, שיכולים להסיק מסקנות מהר, בטח ובטח משני המשחקים האחרונים, ולהתחיל במסע הניצחונות. היום הגענו למצבים, אבל המשחק לא שטף כמו שהוא שטף. התפקיד שלי יהיה לבדוק מה הוא עקב האכילס שלנו. בדרך כלל כשאנחנו מפסידים אני נשאר בחדר ההלבשה ואני הייתי שם, אבל אפילו לא הייתי צריך להגיד מילה".

"מחר יגיע השחקן החדש (ג'וניור ויסה), אני מקווה שהוא יביא רעננות לקבוצה. מעבר לזה, יש לנו מספיק שחקנים טובים כדי לשחק טוב. יהיו הפסדים, יהיו עוד הרבה ניצחונות, אבל אנחנו חייבים לקחת אליפות, כי זו האגודה וזו המטרה".

שום נשאל על המוטיב המרכזי במשחק, היעדר הקהל ביציעים, ואמר: "כדורגל משחקים עבור האוהדים. זה היה משחק אימון שבו איבדנו את הנקודות, סכנין לקחו אותם. כולם יחגגו מחר על זה שהליגה נפתחה, אבל אנחנו נעשה הכל כדי למנוע זאת".

היציעים במשחק אמנם היו ריקים, אבל ביציע המזרחי עמד לו איש אחד, ארקדי גאידמק שמו, וניסה להלהיב את שחקני בית"ר על ידי קריאות עידוד. בחלק מן הזמן התעסק גאידמק, עם דגל המנורה בידו, בנושא הסוער בשבועות האחרונים וצעק, לתוך המיקרופונים של שדרי הטלויזיה: "ההתאחדות לכדורגל היא בושה". במקרה אחר הוסיף גאידמק וצעק: "אבי לוזון בן... לא זוכר את ההמשך".

אנשי ההתאחדות לכדורגל, שצפו גם הם בתצוגת היחיד של בעלי בית"ר ירושלים, לא השתעשעו ממילותיו ולרענן ברנובסקי, כתב וואלה! ספורט אמרו: "יש דברים שאפילו לא ראויים לתגובה".

ארקדי גאידמק הוסיף בראיון בסיום ואמר: "זו אחריותם של אנשי ההתאחדות לכדורגל להתמודד עם האלימות. מה שעשה יושב ראש ההתאחדות היום לבית"ר ירושלים זו פרובוקציה גדולה. הוא לא אזרח טוב. הוא פרובוקטור".

"הוא נהג כאדם לא אחראי", הוסיף בעלי בית"ר, "אני חושב שיש לו משהו נגד בית"ר. אנחנו קבוצה עם אהדה גדולה, של ירושלמים ושל אנשים מרחבי המדינה. זה נורמלי שהקבוצה יוצרת שנאה מקבוצות אחרות. הוא חושב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה לקבוצה הזאת, והגיע הזמן שמישהו יגיב לזה. רציתי לשבת במקום האוהדים שלנו כדי להזדהות עם האוהדים שלנו, לנסות להחליף אותם. מקווה שהקול שלי היה מספיק חזק כדי להחליפם. אני מכיר את המילים של השירים, לדוגמא: לוזון בן... אני שכחתי".

"יצחק שום יאמן את בית"ר גם בעונה הבאה" (מתן קרקוב ועלי גאלי, הארץ)

אבל לגאידמק לא היו טענות רק על התנהלות ההתאחדות, אלא גם לשחקניו. "אין שום רוח תחרותית אצל השחקנים. הם מקבלים משכורות מצוינות ופשוט לא מתאמצים. האליפות שלנו בסכנה ולפי איך שהם משחקים, נראה שלא נזכה. בניגוד לשחקני סכנין שמייצגים בכבוד את המגזר הערבי, השחקנים חסרי המוטיבציה שלנו, לא מתחשבים בכך שהם מייצגים את שמה של ירושלים. מה אני יכול לשנות עכשיו? יש להם חוזים חתומים".

בחדר ההלבשה הבית"רי שררה דממה מוחלטת בסיום. אפילו שום בחר לשתוק ולשמור את הביקורת שלו על השחקנים לאסיפה הבאה. "אני מכבד את דעתו של גיידמק אבל לא מסכים לטענה שהם חסרי להט", אמר. "אני מקווה שזה ההפסד הראשון והאחרון שלנו. בשבוע שעבר נדלקה לנו נורה אדומה, ניסינו לתקן וזה לא הלך. דברים שפעם הלכו בקלות, לא עבדו".

כשנשאל על מאמן הקבוצה, הציץ לעבר יועצו ולבסוף ענה בהחלטיות: "יצחק שום יאמן את בית"ר גם בעונה הבאה. הוא אדם טוב והבעיה איננה בו". גאידמק לא הסתפק בכך ושיגר לאוויר הצהרה בומבסטית: "סכנין היא הקבוצה הטובה ביותר בישראל היום בזכות הלחימה והלהט שלהם. הם יותר טובים מאתנו".

"הו הא מה קרה- בית"ר אכלה אותה" (איציק סולומון, מערכת וואלה!)

חדר ההלבשה של בני סכנין הפך הערב להצגה הכי רועשת בטדי, בסיום משחק הניצחון על בית"ר ירושלים. השחקנים התחבקו, רקדו ושרו. בין השירים המובילים במצעד הפזמונים הסכניני: "מקום שני, מקום שני", וגם "הו הא מה קרה- בית"ר אכלה אותה". בסיום יצאו שחקני סכנין למסעדה ירושלמית כדי לחגוג את הניצחון.

הקפטן מאיר כהן: "לנצח את ביתר ירושלים בטדי, להנחיל להם הפסד ליגה ראשון העונה, ועוד כזה מתוק בסיום, מה אפשר לבקש יותר מזה? שיחקנו את המשחק הרגיל שלנו, עם המון מוטיבציה והקרבה, ואני שמח שעשינו ניצחון חוץ ענק".

מאיר כהן הוסיף ואמר: "בדיעבד אני חושב שהעובדה שהמשחק היה ללא קהל פגעה יותר בבית"ר מאשר בנו. הם רגילים בטדי שהקהל שלהם דוחף אותם ונותן להם מקדמה".

חאלד חלאיילה הודה: "פעם ראשונה שאני משחק נגד בית"ר בטדי ולא שומע קללות נגד הערבים. זה היה קצת מוזר, אבל למרות זאת אני חושב שכדורגל צריך לשחק עם קהל".

החלוץ איליה יבוריאן, נכנס רק במהלך המחצית השנייה ובישל למאור בוזגלו את שער הניצחון. בסכנין שיבחו את המקצוענות של יבוריאן, שכיכב השבוע בכותרות, ולא בנסיבות משמחות. "מי שחשב שהוא ייקח ללב את העובדה שסופסל לא יודע על מה הוא מדבר", אמר גורם בסכנין, והוסיף:" איליה הוא מקצוען אמיתי. אם המאמן החליט שהוא לא בהרכב הוא מכבד כל החלטה של מאמן. כאשר עלה מהספסל עשה את המקסימום למען הקבוצה שלו". היושב ראש, מאזן גנאים, שיבח את החלוץ הארמני: "בשער של מאור ראו בשמחה של איליה כמה הוא אוהב את המועדון".

עשרות אוהדים שהגיעו מסכנין לירושלים, קיוו להתפלח למשחק בצורה זו או אחרת, ולראות את סכנין נגד בית"ר, אך הם נאלצו להישאר מחוץ לטדי, לקפוא מקור, אולם בסיום הם חגגו את הניצחון היקר.

עדכון ראשון: 21:43, 12/01/08
עדכון אחרון: 08:40, 13/01/08

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully