וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאנפוליס - סן דייגו: נלחמים בנאחס

משה יחזקאל

12.1.2008 / 17:35

הקולטס יעלו (ראשון, 20:00, METV) מול יריבה שיודעת לשחק מולם, אלא שלסן דייגו יש את הבעיה הקבועה שלה - ניהול המשחק

אינדיאנפוליס וסן דייגו כבר נפגשו העונה. זה קרה בשבוע העשירי של העונה, כששתי הקבוצות הגיעו אחרי הפסד צורב בשבוע הקודם: סן-דייגו הושפלה ע"י אדריאן פיטרסון והוויקינגס, והקולטס הפסידו בבית ב"משחק העונה" נגד ניו-אינגלנד. ללא מספר גדול של שחקני הרכב (הטייט אנד המעולה דאלאס קלארק, מרווין הריסון וגם המחליף שלו, אנתוני גונזאלס, התאקל השמאלי טוני יוגו, וגם הליינבקרים קייהו והאגלר. אם זה לא מספיק, במהלך המשחק נפצעו גם דווייט פריני וראיין דים (התאקל הימני). בהיעדר כל הפצועים, שיחקו הקולטס את אחד המישחקים הגרועים ביותר שלהם בשנים האחרונות, כשפייטון מאנינג נחטף לא פחות משש פעמים.

ועדיין, הצ'ראג'רס היו זקוקים להחטאה של אדם וינאטיירי ממרחק של 29 יארד - טווח כמעט אוטומטי לבועט ב-NFL ובמיוחד לוינאטיירי - כדי לנצח. הפעם המשחק יהיה על כל הקופה, ב-RCA דום הרועש באינדיאנפוליס, כשהקולטס בהרכב כמעט מלא ואחרי מנוחה ארוכה. הצ'ראג'רס יצטרכו לשחק הרבה יותר טוב כדי להפתיע את האלופים. סן דייגו, אגב, יודעת לטפל בקולטס גם מחוץ לביתה, וראוי להזכיר את הניצחון שלה במחזור ה-14 בעונת 2005, כשהנחילה לאינדי הפסד ראשון באותה עונה, דווקא בבית.

איך הן הגיעו לכאן?

בעונה שעברה סן-דייגו נחשבה לקבוצה הטובה בליגה, והגיעה לשלב ה-divisional אחרי שבוע ביי. היא הודחה ע"י הפטריוטס במשחק דרמטי ,והזעזוע היה כל כך גדול, עד שהקבוצה פיטרה את המאמן שלה, מרטי שוטנהיימר, למרות שסיימה את העונה הרגילה כקבוצה מספר 1 בליגה (למי שאולי שכח, במשך שנים היתה סן-דייגו אחת הקבוצות הגרועות בליגה, ושוטנהיימר בנה את הקבוצה הנוכחית כמעט מאפס). הטענה היתה שמרטי לא מסוגל לנצח משחקים בפלייאוף, וסן-דייגו לא ניצחה מישחק פלייאוף מאז עונת 1994 (הצ'ארג'רס הפסידו אז בסופרבול לסטיב יאנג והניינרס).

כל מי שראה את הצ'ארג'רס העונה יודע שסן-דייגו תחת שוטנהיימר שיחקה הרבה יותר טוב מאשר תחת נורב טרנר, ועדיין - הצ'ארג'רס סוף סוף ניצחו משחק פלייאוף. אמנם בקושי, אמנם בשלב הוויילדקארד, אמנם נגד טנסי נטולת ההתקפה - אבל המחסום הפסיכולוגי נשבר: הצ'ארג'רס הוכיחו לעצמם שהם מסוגלים לנצח משחק פלייאוף.

האלופה מאינדיאנפוליס התחילה את העונה עם מספר סימני שאלה, לאחר שאיבדה מספר שחקני הרכב לפרי-אייג'נסי, כשהחשוב שבהם הוא טאריק גלן, שחקן הקו הקדמי שפרש. כבר בשבועות הראשונים של העונה הקולטס נתנו תשובה מוחצת לכל אלו שהטילו ספק ביכולת שלהם להגן על תואר האליפות. הם פתחו את העונה עם 7 ניצחונות רצופים, תוך שהם מציגים משחק יעיל ושקט בהתקפה והגנה קשוחה ומאוד מהירה. בשבוע התשיעי הם הפסידו בבית לניו-אינגלנד, אבל למרות ההפסד, הקולטס הוכיחו שהם מסוגלים להתמודד כשווים מול הפטריוטס גם ללא מרווין הריסון.

אחרי ההפסד לצ'ארג'רס בשבוע העשירי המשיכו הקולטס לשייט בדרך למקום השני ב-AFC בצורה מעוררת כבוד, למרות שאיבדו את דוויט פריני, אחד משחקני המפתח בהגנה שלהם. הקולטס מגיעים למשחק אחרי מנוחה ארוכה שהיו מאוד זקוקים לה (שבוע ביי בתוספת המחזור האחרון של העונה, שבו הם שיחקו רוב הזמן עם המחליפים). כבר קרו מקרים של קבוצות שיצאו מפוקוס אחרי מנוחה כזו (תשאלו את הקולטס עצמם, שבעונת 2005 הפסידו לפיטסבורג אחרי עונה כמעט מושלמת), אם כי לאלופה ששיחקה כל כך הרבה מישחקי פלייאוף בשנים האחרונות קשה להאמין שזה יקרה.

מאיפה לתקוף?

על הנייר, לסן-דייגו יש מספיק כישרון כדי לגרום לקולטס הרבה צרות, ביחוד בהגנה. החלק הקדמי של הצ'ארג'רס, עם קסטייו ואולשנסקי בתוספת הליינבקרים פיליפס ומרימן, צריכים להתקיף בלי רחמים את הקו הקדמי הקטן יחסית של הקולטס, להגיע למאנינג כמה שיותר, להוציא אותו מהקצב שלו ולגרום לו לזרוק את הכדור לפני הזמן. הצ'ארג'רס צריכים לבוא עם כמה סכימות של בליץ, לא להיות צפויים ולהיות מוכנים מראש לבצע בליצים גם כשהקולטס ישחקו נו-האדל. מאט ווילהלם וסטיבן קופר, שני הליינבקרים האמצעיים של הצ'ארג'רס, נמצאים קצת בצל של מרימן ופיליפס, אבל הם עושים עבודה מצויינת במרכז ההגנה של הצ'ארג'רס ויצטרכו גם לעזור בלחץ על מאנינג דרך האמצע וגם לעצור את ג'וזף אדאי כשהקולטס ינסו לרוץ.בחלק האחורי, קוונטין ג'אמר ואנטוניו קרומארטי צריכים לעשות עבודת כיסוי מושלמת על הרסיברים של הקולטס. אם יהיו חורים בסקנדרי של הצ'ארג'רס, מאנינג ימצא אותם גם אם לא יהיה לו יותר מדי זמן.

בהתקפה לצ'ארג'רס יש בעייה רצינית אם אנטוניו גייטס לא משחק (וכמו שזה נראה נכון לעכשיו - הוא לא יוכל לשחק). מאנומאליונה, הטייט אנד המחליף, הוא מטרה גדולה כמו גייטס ויכול לתפוס כדורים קצרים, אבל אין לו את המהירות והעוצמה של גייטס, וההגנה של הקולטס תסתדר איתו הרבה יותר בקלות. ריברס יצטרך לסמוך על הרסיברים שלו צ'יימברס וג'קסון הרבה יותר במשחק המסירה. בכל מקרה, הנשק העקרי בהתקפה של הצ'ארג'רס הוא לדניאן טומלינסון, ובלי גייטס התפקיד שלו עוד הרבה יותר חשוב. בשבוע שעבר הטיטאנס עצרו אותו על 76 יארדים כוללים, וכדי שיהיה לסן-דייגו סיכוי הוא חייב להצליח הרבה יותר נגד הקולטס. הדרך הטובה ביותר לרוץ נגד הקולטס היא לא לנסות להתחכם, כי ההגנה המהירה של הקולטס תגיע מהר ותעצור את המהלך. נגד הקולטס צריך לרוץ בכוח, דרך האמצע ולאלץ אותם לעבוד קשה בכל דאון. דווקא שוטנהיימר, שמאמין בצורת משחק כזו, היה יכול לעזור על הקווים...

הקולטס, מצידם צריכים לבוא ולשחק את המשחק שלהם בהתקפה - מסירות לדאלאס קלארק ובן אוטכט באמצע, לנסות לעקוץ עם רג'י וויין כשאפשר ולבסס את משחק הריצה עם ג'וזף אדאי. במידה שהצ'ארג'רס ישחקו עם הרבה בליצים, הקולטס צריכים להיות מוכנים עם מהלכי סקרין לאדאי. כל מה שהקולטס צריכים בהתקפה הוא להזיז את השרשראות ביעילות, ולהזהר מטעויות. ההגנה של הצ'ארג'רס הובילה את הליגה בחטיפות, כולל 6 נגד הקולטס עצמם, ומאנינג חייב לדייק במסירות שלו.

בהגנה הקולטס צריכים להתרכז בעצירה של טומלינסון, ולתת לפיליפ ריברס לנסות לנצח אותם באוויר. ריברס הראה השנה שהוא נוטה לעשות טעויות, כשבאופן כללי התקפת המסירה של הצ'ארג'רס דורגה השנה 26 בליגה ובלי אנטוניו גייטס - המטרה הבטוחה של ריברס - טעות היא עניין מתבקש.

הדבר העיקרי שהקולטס צריכים להזהר בו הם מהלכי הספיישל-טים. לאורך כל העונה הספיישל-טים של הקולטס הרשה מהלכים גדולים ליריבות, ובמשחק הקודם נגד הצ'ארג'רס הקולטס הרשו שני טאצ'דאונים לספיישל-טים של סן-דייגו. אסור שיקרו דברים כאלו במשחק פלייאוף.

תחזית

ההתקפה של הצ'ארג'רס, גם עם גייטס, לא מספיק טובה כדי לאתגר את הקולטס, ופיליפ ריברס וגם לדניאן טומליסון עד עכשיו לא הוכיחו שהם מסוגלים להתעלות במשחקים גדולים. מהצד השני, הקולטס הם האלופים, הם משחקים בבית בהרכב מלא פחות או יותר ולא צריכה להיות להם שום בעייה לנצח את סן-דייגו. זה לא יגמר בהפרש גדול, אבל בשום שלב של המישחק לא יהיה ספק מי שולט בו. ניצחון לקולטס ביותר מטאצ'דאון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully