וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור 15: הפועל תל אביב - הפועל כפר סבא

רגב גולדמן

12.1.2008 / 17:30

מאמן הפועל ת"א, אלי גוטמן, לא מעודד מהיכולת בהפסד 2:1 לכפ"ס. אוחנה: "השופט היה איתם, אלוהים איתנו". בונדר עלול לסיים את העונה

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

גוטמן: "השחקנים שהבאתי הראו במעט את התוצאות"

תסכול רב שרר בחדר ההלבשה של הפועל תל אביב בסיום משחק ההפסד 2:1 להפועל כפר סבא הערב (שבת) בבלומפילד, כשהשיא היה תגובתו של מאמן הקבוצה, אלי גוטמן, שאמר למקורביו: "אם לא ניצחנו היום מתי כבר ננצח? כל כך הרבה מצבים ולא לכבוש, זה מתסכל". למרות ההפסד, שחקנים רבים הודו כי בשבועות האחרונים ישנה מגמה חיובית, שמתבטאת בעיקר בחלק ההתקפי של הקבוצה, כאשר השחקנים מגיעים למצבים ומאיימים את שערה של היריבה, מה שלא קרה בעבר.

לגוטמן יש סיבה להתעודד, בעיקר מרוח הלחימה ומהחלק ההתקפי המשופר שהוא מציג אחרי הפגרה. אלא שזה לא ממש מעודד אותו, ולאחר המשחק הוא הבהיר: "אני מאוד מאוכזב מהתוצאה ומזה שהפסדנו. במחצית השנייה ראינו קבוצה אחת ששטפה את המגרש, שיחקה מהר, יצרה חמישה-שישה מצבים ליד השער והחמיצה את כולם, ובסיום גם בעיטת עונשין מ-11 מטר לא הבקיעה.

במהלך המשחק התפתח ויכוח בין וואליד באדיר לברוך דגו בנושא בעיטת העונשין שנזקפה לזכות הפועל תל אביב במחצית השנייה. דגו היה בטוח שהוא זה שיבעט, אך הצוות המקצועי בראשותו של אלי גוטמן הורה לקפטן, וואליד באדיר, לבעוט את הפנדל. דגו היה מאוכזב מאוד וסינן לאחד השחקנים: "אני לא מבין, למה אני לא בועט?".

אלי גוטמן התייחס לבעיטה של באדיר, ולאחר המשחק אמר: "באימון ביום חמישי תרגלנו פנדלים ו-וואליד ניגש לבעוט עם ביטחון ונחישות וכבש. קורה שמחמיצים. זה חלק מהמשחק". שחקנים בקבוצה העידו בסוף המשחק: "עשינו טעויות קשות, ורק אנחנו אשמים בהפסד. גוטמן עושה איתנו הכנה יסודית ומדוקדקת, ואנחנו אלה שלא סוגרים נכון". בהקשר הזה אמר גוטמן: "כל השבוע אני עובד עם השחקנים על הסגירות במצבים נייחים. הכל רשום בחדר ההלבשה. מי לוקח את מי, מאיזה אגף וצד, ובסוף שחקני כפר סבא קופצים נוגחים וכובשים".

ובכל זאת גוטמן שואב עידוד מהצטרפותם של שני השחקנים הבולגרים החדשים, אלין טופוזאקוב ודמיטאר טלקיסקי. "טופוזאקוב בא אלינו כבלם, וכל הכבוד שהוא שיחק היום כמגן ימני". גוטמן סיכם את הרגשתו אחרי המשחק: "זה לא עוזר לי ששיחקנו היום הכי טוב העונה, כי אם אנחנו מגיעים למצב שאנחנו נוגחים משלוש מטר ויש שער של שבעה מטר ואנחנו לא כובשים, אז זה מתסכל. אני היום מתוסכל מאוד ועברתי הרבה מאוד משחקים בקריירה שלי, וגם אם היה פה תיקו הייתי מאוכזב מאוד. באתי להפועל תל אביב בסיטואציה מסוימת, והשחקנים שדאגתי להביא הראו היום במעט את התוצאות".

שחקן בכיר בקבוצה הודה: "הרגשנו שאנחנו מאכזבים את גוטמן. הוא עבר איתנו על הדגשים האלה ובמשחק פשוט לא ביצענו את ההוראות שלו. אי אפשר להסביר למה אבל במגרש זה מה שקרה. ההרגשה שלנו קשה וכואבת. התמיכה של הקהל נתנה לנו את הכוח לנסות לחזור מפיגור וחבל מאוד שלא עשינו זאת, כי במשחק כזה יכולנו לחזור מפיגור וגם לנצח".

גם בגזרת ההנהלות של הפועל תל אביב וכפר סבא נרשמה תקרית. בסיום המשחק עמדו נציגי הנהלת כפר סבא ביציע הכבוד, יחד עם האפסנאי ושחקן נוסף של הקבוצה אך לא הורשו להיכנס לתחומי המגרש, אלא התבקשו לצאת מתחומי האיצטדיון ולבצע עיקוף עד להגעתם לאוטובוס הקבוצה, שהמתין בצד השני של בלומפילד.

אחד מהנוכחים במקום, חבר הנהלת כפר סבא, אמר בתגובה לכך: "בושה וחרפה היחס הזה של הפועל תל אביב. כשהם מגיעים אלינו אנחנו נותנים להם להחנות את הרכבים עד לפתח חדרי ההלבשה של השחקנים, ומארחים אותם בכבוד. ככה לא מתייחסים, אנחנו אף פעם לא זלזלנו ככה בקבוצה אורחת".

אותו חבר הנהלה הוסיף בזעם: "שמוני הראל וכל החבורה שלו לא ישכחו שבסיבוב הבא הם אצלנו, ואז אנחנו נסגור איתם חשבון. הם יחנו את הרכבים בקאנטרי בכפר סבא, ויבואו ברגל עד לאיצטדיון. בושה".

בנוסף לכך, מאמן הפועל כפר סבא אלי אוחנה, התגרה באוהדי הפועל תל אביב בסיום המשחק, כאשר הוא הניף את ידיו וצרח: "יש" מספר פעמים. חברי הנהלת כפר סבא התחבקו עם אוחנה והחמיאו לו על הניצחון. אוהדי הפועל תל אביב החלו לשרוק לאוחנה בוז ואף גידפו אותו. אחד מהנוכחים במקום אחר: "שלושים שנה אוחנה כזה והוא לא ישתנה. גם באוסטרליה הוא התנהג ככה וגם כאן בבלומפילד הוא ממשיך להתגרות בקהל. זה לא מכבד אף אחד".

מצב ברכו של דני בונדר, מגנה של הפועל תל אביב, טרם ברור וידוע ולכן האבחנה המדוייק תינתן רק מחר, כאשר הוא ייבדק בבית החולים ויערוך מספר בדיקות. החשש הכבד של הצוות הרפואי של הקבוצה הוא שבונדר קרע את אחד הרצועות בברך, פציעה שתשבית את השחקן לתקופה ארוכה, שככל הנראה תסיים עבורו את העונה הנוכחית. מקורביו של בונדר, ששהו איתנו במהלך המשחק וגם לאחריו אמרו: "מצבו לא טוב והוא מתקשה ללכת ונעזר באנשים שיתמכו בו. אי אפשר לומר שום דבר פרט לחוסר מזל. כנראה שכפר סבא לא עושה לו טוב כי גם במשחק בסיבוב הקודם הוא נפצע קשה מולם והושבת לתקופה ארוכה".

אוחנה: "המזל עושה את הניצחון הזה מתוק"

בצד המנצח כמובן שהייתה שמחה גדולה מהמשחק הדרמטי והעמידה על המגרש ברוב דקות המשחק. גם כאשר ב-30 הדקות האחרונות היו צריכים חניכיו של אלי אוחנה להתמודד עם התקפות ונסינות בלתי פוסקים להבקיע, הם עשו את זה כמו שצריך.

"אפשר לחלק את המשחק לשניים, עד ההרחקה ולאחריה", הסביר אוחנה בסיום. "אחרי שהרחיקו לנו שחקן מאוד חשוב במערך שלנו, נסוגנו אחורה והפועל תל אביב יזמו יותר. עד להרחקה היינו הרבה יותר טובים מהפועל תל אביב, יכולנו להבקיע את ה-1:3 בקלות למרות שפיגרנו בשלב מוקדם של המשחק. יש דברים שאי אפשר להסביר כמו הנסיגה שלנו לאחור והבעיטות של הכדורים קדימה מבלי מחשבה, יצירתיות או חוכמת משחק, אבל כל זה נובע מלחץ.

"טלקיסקי הכניס המון תנופה למשחק של הפועל, וזה יצר הרבה מצבים ליד השער שלנו. השופט אלי חכמון היה איתם ואלוהים היה איתנו. מהדקה ה-60 היה לנו את המזל וההרחקות השפיעו עלינו הרבה יותר מעל הפועל תל אביב. אוהד לויטה הביא לנו היום את הנקודות ועל זה מגיע לו כל הכבוד, הוא לקח פנדל גדול ושני כדורים בטוחים. עצם המזל, זה עושה את הניצחון להרבה יותר מתוק, למרות שסיבכנו את הפועל".

אוחנה התייחס גם לתקרית עם אוהדי הקבוצה היריבה, כשהסביר: "אוהדי הפועל תל אביב קיללו אותי כל המשחק, ולא רק לאחר השריקה לסיום. למרות זאת יש להם קהל טוב ויוצא מן הכלל, ורק בזכותם השחקנים עלו במחצית השנייה בתנופה גדולה יותר. הקהל בהחלט עזר להם. בסך הכל אמרתי 'יש' ואני לא רואה בזה משהו פסול. עד עכשיו יש לי את אותו אדרנלין בגוף וייקח לי לפחות עוד חצי שעה כדי שאוכל להירגע מהמשחק ומהניצחון החשוב הזה".

אורי אוזן, שתיפקד היטב בדקות הלחץ והוסיף את הניסיון שלו, אמר: "אם היינו סופגים שער בדקה ה-86 הייתי מאוד מאוכזב, זה היה בשבילנו כמו הפסד. אפשר לומר שהייתי בוכה בגלל זה, אבל אחרי הניצחון אנחנו חושבים קדימה. יש לנו את האפשרות להידבק לצמרת, כמו שנתניה עשתה בשנה שעברה, ואנחנו יודעים שעם הרבה נחישות אנחנו מסוגלים כי זו המטרה שלנו ואפשר להשיג אותה. צריך להיות עקביים לאורך זמן. אוהד לויטה הוא שוער צעיר ומוכשר, וכל הכבוד לו על היכולת היום. הניצחון מוקדש לאביחי ידין, שחקן הבית שלנו שנפצע".

בן לוז: "עשינו תוצאה חשובה מאוד אחרי שבשבוע שעבר איכזבנו. לויטה הציל לנו הרבה שערים והביא לנו את הנקודות. אני אוהב את הפועל תל אביב ומאוד מקווה שהם יישארו. אני מחזיק להם אצבעות ומאמין באמת שהם יישארו". למרות שבפגרה דובר על האפשרות שלוז יעבור להפועל תל אביב, השחקן לא מתחרט ומבהיר: "אז הצהרתי כל הזמן שאני נשאר בכפר סבא לפחות עד סיום העונה, אם לא גם אחריה, והכל מסביב היה אך ורק דיבורים. אני מאוד שמח על הניצחון, הוא היה חשוב לנו להמשך הדרך כדי שלא ניפול עוד פעם לתחתית ונסתבך בקרבות שאנחנו לא רוצים להיות שותפים אליהם".

אוהד לויטה: "כולם שיחקו כמו שצריך ואי אפשר להכחיש שהפועל תל אביב הקשתה עלינו מאוד, אבל שיחקו עם מלחמה והקרבה, ירדו לגליצ'ים, וזה הכי חשוב מבחינתנו. לי באופן אישי הייתה תקופה קשה שלא עמדתי בשער וישבתי על הספסל. היום באמת זה היה משחק גדול. אני לא רוצה להתייחס לשופט, אבל ניצחנו ביושר ולא גנבנו שום דבר. אנחנו קבוצה טובה עם שאיפות ונמשיך לעשות הכל כדי לשמח את האוהדים שלנו ואת כל מי שקשור לקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully