וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס - ג'איינטס: המנוחה נגד המומנטום

אמיר ציפורי

12.1.2008 / 11:36

הקאובויס, עם אואנס בהרכב, חוזרים רעננים נגד הקבוצה מלאת ההשראה מניו יורק (ראשון, 23:30, FOX). במשחקים כאלה אין חוקים

הקאובויס והג'איינטס נפגשו כבר פעמיים השנה: במשחק פתיחת העונה בדאלאס (35:45 לקאובויס) וב 11 בנובמבר, בג'איינטס סטדיום (20:31, גם כן לילדי הפרות). בשני המקרים התעללו טוני רומו (592 יארד, 8 ט"ד) וטרל אואנס (212 יארד, 4 ט"ד) בכחולים כמעט ללא תנאי. דאלאס מחזיקה בהתקפה השניה בטיבה בליגה, מגיעה למשחק אחרי שבוע מנוחה, ומשחקת בבית. מדוע, אם כן, מוכנים אנשים רבים כל כך (חלקם אפילו שפויים!) להמר על נצחון של הג'איינטס ביום ראשון ב-23:30 (שידור ב-FOX)?

איך הן הגיעו לכאן?

ראשית, נראה כאילו הג'איינטס הגיעו לשיא בזמן הנכון. בשלושת משחקיהם האחרונים הם ניצחו משחק מכריע עבורם לכניסה לפלייאוף, במגרש חוץ קשה, 21:38 בבפאלו, הפסידו במשחק מצוין לקבוצה המושלמת מניו אינגלנד, 38:35, וניצחו את משחק הפלייאוף הראשון שלהם בצורה משכנעת, 14:24 מול טמפה ביי.

הפקטור החשוב בניצחונות הללו, שהיה חסר כל כך רוב העונה ותרם רבות לחוסר היציבות שאפיין את הקבוצה, הייתה ההתקפה שהפגינה שיפור ניכר, בראש ובראשונה איליי מאנינג, שהצליח לצמצם את הטעויות והנפילות המנטליות שלו בצורה דרסטית (4 ט"ד וחטיפה אחת מול הפטריוטס, 2 ט"ד ואפס חטיפות (!) בשבוע שעבר), ובאופן כללי הפסיק להפריע להגנה לנסות לנצח עבורו את המשחק. בשבועות האחרונים נראה גם שנמצא האיזון בניו יורק בין משחק הריצה הכוחני והסבלני של ג'ייקובס ובראדשו לבין משחק המסירה.

שנית, הכחולים מניו יורק הם הקבוצה האחרונה בליגה שמפחדת ממשחק חוץ (אולי זה לא כל כך מפתיע בהתחשב בלחץ העצום שמופעל עליהם מול הקהל הביתי התובעני). ההפסד האחרון שלהם השנה בחוץ היה ב...דאלאס, באותו משחק פתיחת העונה. מאז ניצחו הג'איינטס שמונה משחקי חוץ, כולל משחק הויילד קארד בשבוע שעבר בפלורידה. אם לצטט את מייקל סטרהאן בעל האבחנה הדקה: "אני חושב שכקבוצה נראה שאנחנו מתפקדים טוב יותר במשחקי חוץ...".

שלישית, השחקן החשוב ביותר במערך ההתקפי של דאלאס, טרל "מס' 81 המקורי" אואנס ישחק, השאלה היא באיזו רמה. כשאואנס על המגרש ההתקפה של דאלאס נראית אחרת לגמרי מאשר בלעדיו. עצם הנוכחות שלו על המגרש ותשומת הלב שהוא מושך מהגנת היריב עושה חיים קלים יותר לשאר התופסים ואף מסייעת למשחק הריצה. אואנס, קוטל ענקים ידוע (11 ט"ד בתשעה משחקים עם כמעט 100 יארד בממוצע למשחק) והספורטאי הקבוצתי הכי תחרותי בעולם מאז מייקל ג'ורדן, לא יחמיץ את הקרב הזה תמורת שום הון שבעולם, וכבר הצהיר: "אראה אתכם ביום ראשון". אלא שבמידה ואואנס לא יצליח להיות אפקטיבי, לא בטוח שזה טוב לדאלאס. חצי טרל אואנס יכול להרוס הרבה יותר מאשר לעזור.

מאיפה לתקוף?

קשה להאמין שהגנת הג'איינטס, טובה ככל שתהיה, תוכל לעצור את ההתקפה המצוינת של דאלאס בביתה לאורך משחק שלם. העוצמה של הגנת ניו יורק היא בהפעלת לחץ והגעה לק"ב, אבל טוני רומו דווקא מצטיין באלתורים, במסירות תוך כדי תנועה ובעבודה מחוץ לפוקט. לכן, מצ'אפ המפתח לדעתי הוא התקפת הג'איינטס מול ההגנה של הקאובויס.

תוכנית המשחק של ניו יורק תתבסס ודאי על משחק הריצה המשובח שלה ומסירות לטווחים קצרים של מאנינג, ותקווה להשיג על ידי כך שליטה בקצב המשחק והרחקת ההתקפה של הקאובויס כמה שיותר מהמגרש. בעיקרון, זו תוכנית לא רעה, אך כדאי לשים לב שלמרות שבשני המשחקים הקודמים העונה אכן ניצחו הג'איינטס בקרב על הקרקע ואף החזיקו זמן ארוך יותר בכדור, הם עדיין הפסידו בסוף במערכה.

זה המקום להזכיר שווייד פיליפס, מאמנה של דאלאס, עשה עבודה מצויינת השנה. הוא, לכאורה, לא הביא איתו שינויים גדולים, אלא העדיף להמשיך בכיוון של פרסלס עם התאמות קטנות היכן שצריך. למרות, ואולי בגלל זאת, הפכו הקאובויס, עם כמעט אותו קאדר שחקנים בדיוק, לקבוצה הרבה יותר טובה מזו של שנה שעברה. בצד אחד של הכדור המשיך רומו את ההתפתחות והנסיקה שלו אל עילית הק"ב בליגה, וג'ייסון וויטן הפך לטייט אנד מוביל בליגה (ויש לפחות קורא אחד שחיכה הרבה הרבה זמן לשמוע את זה כאן), ובצד השני ההגנה, תחת הנחייתו הצמודה של פיליפס, השתפרה ושיחקה ביתר סבלנות ובהרבה יותר אגרסיביות. דמרקוס ווייר המשיך במיצוב (המוצדק מאוד) שלו כאחד משחקני ההגנה המובילים בליגה, וההצלחה של פיליפס להחזיר בהדרגה את גרג אליס, הקאובוי הותיק ביותר, מפציעה קשה לתפקיד הליינבקר הפותח מצידו הנגדי של ווייר היא לא פחות ממרשימה. ביחד מפעילים השניים לחץ בלתי פוסק על הק"ב (26.5 סאקים ביחד. ליינבקרים!) ואלו חדשות רעות מאוד עבור מאנינג, איליי מאנינג. כדי שלג'איינטס יישאר סיכוי כלשהו במשחק חייב לעלות על המגרש בטקסס, אירווינג טקסס, ביום ראשון איליי של השבועיים האחרונים, ולא מאנינג הצעיר של השלוש שנים האחרונות.

אלא שלא רק מקרוב מצפה למאנינג מצ'אפ קשה. שלושה מארבעה שחקני ההגנה האחוריים של דאלאס: וויליאמס, ניומן והמלין כבר הזמינו מקום על הטיסה להוואי למשחק הפרובול עם שלל חטיפות באמתחתם. מאנינג יהיה חייב להיות מאוד סבלני וזהיר לאורך כל המשחק, על מנת לא לתת לחבר'ה האלה שום צ'אנס להופיע כל השבוע בספורטסנטר. דרך אגב, מאזנו של פיליפס כמאמן ראשי בפלייאוף הוא 0 מ 3. יכול להיות שעל זה בונים הכחולים?

התחזית

למרות שקשה מאוד ב NFL לנצח את אותה קבוצה שלוש פעמים ברציפות, אני חושב שדאלאס קבוצה פשוט טובה יותר, ואחרי הפיאסקו של שנה שעברה היא גם תגיע מוכנה יותר ורעבה יותר למשחק הזה. הקאובויס, ביותר מטאצ'דאון.

ולמי שתוהה אם הוא כרגע קרא כתבה שלמה על פוטבול בלי אף מילה על ג'סיקה סימפסון, אנחנו מעדיפים לתת לתמונה לדבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully