וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסם האמיתי

12.1.2008 / 10:34

הטניסאי המבוגר בטופ 50 משחק בסגנון ייחודי, לא מפסיק להדהים ובאליפות אוסטרליה ישבור שיא חדש. תכירו את פבריס סנטורו

"לקבל הודעה שאתה עומד לשחק נגד פבריס סנטורו, זה כמו לקבל הודעה שאתה עומד למות". המשפט הזה שייך למראט סאפין, ונאמר כשהרוסי עוד היה בשיאו. סאפין באמת התכוון לזה, לא סתם סנטורו מוביל עליו 2:7 במאזן המשחקים הפנימי ביניהם, כמו שהוא מוביל על הרבה שחקנים בסבב המקצועני.


פבריס סנטורו, אחד משני השחקנים המבוגרים ביותר בטופ 100, הוא תופעה, ועל זה יוכל להעיד כל טניסאי בסבב. כיום הוא בן 35, מדורג 37 בעולם, ולא מתכוון ללכת לשום מקום. רק בשבוע האחרון הוא ניפץ לג'יימס בלייק את ההזדמנות לשמור על התואר בסידני, כשהדיח אותו בסיבוב הראשון. סנטורו הגדיל לעשות והגיע עד לחצי הגמר בטורניר היוקרתי. ההישגים הגדולים בקריירה שלו הם בעיקר בזוגות, עם שני תארי גראנד סלאם ושלושה גמרים. למרות זאת, הטניסאי המופלא הזה מוכר בעיקר בזכות משחקי היחידים שלו, שנחשבים לאטרקציה כמעט בכל טורניר גראנד סלאם. לא סתם הוא מכונה "הקוסם" – ודרך אגב, לא המעריצים המציאו לו את הכינוי הזה. היה זה פיט סמפראס הגדול בכבודו ובעצמו.

מכה כמו בחורה, מנצח כמו גבר

"הקוסם" נחשב לאחד משחקני הטניס הוירטואוזיים בעולם. למרות גובהו הנמוך יחסית (1.77 מ') הוא מאוד אוהב לעלות לרשת ולשנות את קצב המשחק בתדירות גבוהה. הוא אלוף בחבטות "דרופ-שוט" ו"לוב", מה שהופך אותו לחביב הקהל ושנוא על ידי יריביו ובנוסף, יש לו אחוזים גבוהים מאוד בפור-הנד סלייס. הוא טקטיקן מעולה וגם יודע לתת הגנה בזכות עבודת רגליים מצויינת. מה חסר לו? בעיקר סרב חזק ופור-הנד עוצמתי.

פבריס סנטורו הוא עוף זר בסבב הגברים בגלל חבטות הפור-הנד והבק-הנד שלו. בניגוד לכל טניסאי בכיר אחר בסבב, הוא עושה את זה בשתי ידיים – כמו שעשתה בזמנו מוניקה סלש. סנטורו הסביר שככה לימדו אותו כשהחל לשחק טניס בגיל שש, וכשניסו לשנות את הגישה הזאת בגיל 12 – כבר היה מאוחר מדי. "מזל שלא הצליחו לשנות את זה, אחרת מעולם לא הייתי מגיע להיכן שהגעתי", את זה הוא נוהג להסביר בכל הזדמנות.

לא אלוף, אבל ממשיך לשבור שיאים

סנטורו, שנולד ב-1972 באי טהיטי שבאוקיאנוס השקט, לא הגיע מעולם לגמר בטורניר גראנד סלאם. למעשה, ההישג הטוב ביותר שלו ביחידים היה רבע הגמר באליפות אוסטרליה ב-2006, ובנוסף הוא יכול להתפאר במקום של קבע בחצי העליון של הדירוג העולמי, כמעט לאורך כל השנים. אם לדבר על שיאים, יש לו כבר שיא אחד מכובד במפת הטניס ובקרוב מאוד, יישבר שיא נוסף.

השיא הקיים הוא משחק הטניס הארוך ביותר בסבב המקצועני. סנטורו ידוע בכל העולם כלוחם מספר 1, ולא משנה על איזה משטח. אותו שיא הושג ברולאן גארוס 2004, כשהקוסם הדיח את בן ארצו ארנו קלמון בתום קרב של 6:33 שעות, בדרך לסיבוב השני. התוצאה במשחק הייתה 4:6, 3:6, 7:6, 6:3, 14:16. חביב הקהל כבר אמרנו? זו לא רק הווירטואוזיות, אלו הן גם האמוציות שיוצאות מהטניסאי הזה בכל משחק. מספיק לראות כמה משחקונים שלו בשידור ישיר כדי להבין את זה. גם אם צרפת ממש לא עושה לכם את זה, אתם תהיו בעדו – באחריות.

השיא הנוסף של סנטורו יישבר בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה בשבוע הקרוב. הצרפתי יתמודד מול ג'וש אייזנר האמריקאי, ובהופעה הזאת יציין את טורניר הגראנד סלאם ה-62 בקריירה שלו. אנדרה אגאסי, שהשתתף ב-61 טורנירים כאלה, יירד למקום השני בטבלה של כל הזמנים. "זה סמלי מאוד בשבילי, כי זה מצביע על קריירה ארוכה ומכובדת", אמר סנטורו כשהתייחס לשיא הקרב ובא. סנטורו הוסיף: "זה אומר שאני אדם בריא, ובאמת מעולם לא עברתי ניתוח או פציעה קשה. לשיא הזה יש משמעות גדולה מאוד עבורי".

עם השיא, נראה את סנטורו בשבוע הקרוב במלבורן, וניצחון שלו מול האמריקאי בסיבוב הראשון יפגיש אותו כבר בסיבוב השני מול רוג'ר פדרר. המפגש הלפני אחרון ביניהם באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2005, היה אחד ממשחקי הטניס היפים ביותר שנראו בעשור האחרון. זה נגמר ב-5:7, 5:7, 6:7 לטובתו של הטניסאי הטוב בעולם, שכמו רבים אחרים, פשוט "נגרר" למשחק של סנטורו. אפשר לציין זאת כבר עכשיו, אם יש משחק שממש אסור להחמיץ בשבוע הראשון במלבורן, זה המשחק הזה. פבריס סנטורו נגד רוג'ר פדרר בסיבוב השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully