וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר ואובזילר עשויות להיפגש באוסטרליה

11.1.2008 / 3:24

פאר תפתח מול ווראקובה, בעוד אובזילר תשחק מול דמנטייבה וייתכן מפגש ביניהן בסיבוב השלישי. לוי גבר על אוקון במוקדמות, הנין זכתה בסידני

אליפות אוסטרליה הפתוחה תחל בשבוע הבא, והלילה (בין חמישי לשישי) הוגרלו המשחקים, כאשר לתאר את ההגרלה כ"קשה" זו תהיה הגדרה קשה, שכן שחר פאר, ציפי אובזילר ודודי סלע ייתקלו ביריבים קשים כבר בפתיחת הטורניר. ובכל זאת, הנתון הבולט ביותר מההגרלה הוא העובדה ששתי הטניסאיות הבכירות שלנו עשויות להיפגש בסיבוב השלישי. מעבר לכך, תינתן גם הזדמנות כנראה לשתיהן לבחון את כושרן מול הטניסאיות הרוסיות שיגיעו בתחילת החודש הבא לארץ.

פאר, המדורגת 17 בטורניר, תפתח את האליפות בסיבוב הראשון עם מפגש מול רנאטה ווראקובה הצ'כית (השתיים לא נפגשו עדיין), שנמצאת כעת במקום ה-106 בעולם. בשנה שעברה ווראקובה הודחה כבר בסיבוב השני, ולא אמורה להקשות על פאר, שנעצרה אשתקד ברבע הגמר כשהפסידה לסרינה וויליאמס שזכתה בתואר.

אם לא יהיו תקלות, פאר תשחק בסיבוב השני מול ג'סיקה מור (אוסטרליה, 376) או ג'ולי דיטי (ארה"ב, 101). את דיטי פגשה פאר רק לפני שבועיים, אז ניצחה פאר 6:3, 0:6, 2:6 בטורניר גולד קוסט. מהסיבוב השלישי פאר אמורה כבר להיתקל בטניסאיות מהשורה הראשונה, כאשר האפשרות הסבירה ביותר היא כי היא תתמודד מול אלנה דמנטייבה (11), אותה היא עשויה לפגוש גם בפדרציה.

דמנטייבה עצמה תשחק מול אובזילר (79) בסיבוב הראשון, כאשר השתיים לא שיחקו עוד ביניהן. סגנית אלופת ישראל תנסה לשחזר את ההישג מ-2004 ו-2005, אז הצליחה לעלות לסיבוב השני, ואם תעשה זאת, היא תפגוש את אנאבל מדינה גריגאס (ספרד, 34) או פטרה סטקובסקה (צ'כיה, 103).

בחזרה לפאר, אם היא תצליח לעבור את המשוכות שימתינו לה עד הסיבוב השלישי, היא כנראה תשחק בשמינית הגמר מול מריה שראפובה, רוסיה נוספת שתשחק מולה בפברואר. ניצחון סנסציוני של פאר עשוי להפגיש אותה ברבע הגמר מול ז'סטין הנין, המדורגת ראשונה בעולם שבוודאי תגיע עדיפה.

העולה החדשה, איבגניה לינצקאיה, שרק לאחרונה חזרה לסבב ומדורגת 593 בעולם, תפתח את התחרות מול אנה קרמר מלוקסמבורג (82 בעולם). ניצחון על היריבה יפגיש אותה ככל הנראה מול נדיה פטרובה, רוסייה נוספת (14) שתשחק בפתיחת הטורניר מול ניקול פראט (אוסטרליה).

מוקדמות: לוי ניצח את אוקון

בגזרת הגברים, המשימה תלויה בשלב הזה רק באדם אחד, דודי סלע שמשמש לעת עתה נציג ישראלי בלעדי בטורניר היחידים. סלע, שהגיע לסיבוב השני בשנה שעברה כשנעצר על ידי מראט סאפין למרות שהיה קרוב לניצחון, יפתח מול יריב שיעפיל מהמוקדמות (זהותו עדיין לא נקבעה), כשגם בסיבוב השני הוא עשוי לפגוש יריב מהמוקדמות, אם זה יצליח להפתיע את איבו קרלוביץ' הקרואטי (20 בטורניר), המחזיק ביתרון של 44 מקומות בדירוג העולמי ו-33 סנטימטרים בגובה על סלע. במידה ויצליח לעבור שלב אחד מעבר לשיאו, כלומר לסיבוב השלישי, אמור סלע לפגוש את מיכאל יוז'ני הרוסי (14).

לפנות בוקר נערך הדרבי הישראלי בסיבוב השני של מוקדמות הטורניר, בו ניצח הראל לוי את נועם אוקון 3:6, 4:6, במשחק שעשוי לתת ללוי יתרון במאבק על בחירת זהותו של שחקן היחידים שיצטרף לדודי סלע בנבחרת הדייויס של ישראל מול שבדיה בחודש הבא. יריבו הבא של לוי, בסיבוב המוקדמות השלישי, יהיה האמריקאי סקוביל ג'נקינס (268 בעולם), שגבר על אנדריי גולובב הרוסי 1:6, 3:6.

הנין זכתה בסידני

קרב צמרת למהדרין נערך היום בגמר טורניר הנשים בסידני (סך פרסים של 600 אלף דולר), כששתי המדורגות הבכירות בעולם, ז'סטין הנין וסבטלנה קוזנצובה, נפגשו ראש בראש לקרב על התואר האחרון לפני פתיחת אליפות אוסטרליה.

הנין, שהגיעה למשחק עם רצף נפלא של 27 ניצחונות רצופים מאז אותו הפסד מדהים למריון ברטולי בחצי הגמר בווימבלדון, נקלעה לקשיים במערכה הראשונה בה ניצחה קוזנצובה 4:6. הנין ייצבה את ההגשה הרעועה שלה והצליחה לנצח במערכה השניה 2:6, לפני ששוב מצאה את עצמה בבור משמעותי בפיגור של 3:0 במערכה השלישית והמכריעה. אבל הבלגית הנפלאה ידעה לצאת גם מהמצב הקשה הזה, פתחה מבערים, ניצחה 4:6 במערכה והבטיחה לעצמה את התואר ה-40 בקריירה האגדית שלה.

בטורניר הגברים המקביל העפיל כריס גוצ'יוני המקומי לגמר אחרי שהדיח את ראדק סטפאנק הצ'כי עם ניצחון 6:7, 6:3, 4:6. בחצי הגמר השני גבר דימיטרי טורסנוב הרוסי 3:6, 6:7 על הצרפתי הוותיק פבריס סנטורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully