וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני אשקלון ניצחה את הפועל ירושלים 97:98

12.1.2008 / 22:15

בהפועל ירושלים רצו להתאושש מהתבוסה לקאזאן, אבל שכחו לתאם עם אשקלון שניצחה 97:98, וספגו הפסד ביתי ראשון בכל המסגרות העונה

מוקדם יותר השבוע, רשמה הפועל ירושלים את המשחק הגרוע ביותר בתולדותיה, כשהובסה ב-53 נקודות הפרש, 98:45 לקאזאן במסגרת היול"ב קאפ. הערב (שבת) חיפשה סגנית האלופה להתאושש, וקיבלה הזדמנות נהדרת לכך, בדמות משחק ליגה ביתי מול הקבוצה שממוקמת אחת לפני האחרונה בליגה, עירוני אשקלון. אלא שבאשקלון לא הסכימו להיות שק חבטות, והדהימו את האדומים עם 97:98, למרות משחק גדול של שרון ששון.זה היה ההפסד הביתי הראשון של הפועל ירושלים בכל המסגרות, ועכשיו נראה שהצרות של דן שמיר גדולות בהרבה ממה שנדמה, ואלמלא יגיע שינוי בקרוב, העונה הירושלמית תגיע לסוף מוקדם מהצפוי.

בירושלים יכולים לטעון כי היעדרותו של הזר שלהם, אנתוני רוברסון, שנעדר בגלל מחלה השפיעה, אך ברור כי גם הוא לא יכול היה לסייע בהרבה. אשקלון הדהימה את האוהדים במלחה כשפתחה עם 0:9, ובהמשך עלתה ליתרון 14. דן שמיר ניסה נואשות להכניס את שחקניו למשחק, אבל מלבד שרון ששון שהיה נהדר, אף שחקן ירושלמי לא הצליח למצוא את הטבעת. למחצית השניה כבר עלתה ירושלים יותר ממוקדת, וכבר הגיעה עד פיגור 63:60, אבל אשקלון סירבה לוותר, ומשחק טוב של קורי קאר ויובל נעימי, בצירוף דקות מצויינות של מושון יעקוסי שמרו אותה מלפנים.

שרון ששון במשחק ענק שוב החזיר את ירושלים לפיגור מינימלי ברבע האחרון, 83:80, אבל סטיב בארט, שצלף ללא הכרה מחוץ לקשת קלע את השלשה הרביעית שלו, מתח את ההפרש ל-9. גיא פניני במשחק נוראי סוף סוף מצא נקודות, בצירוף עם עוד שלשה של ששון צימק ל-88:92, אבל אשקלון לא עמדה לאבד הזדמנות שכזאת לנצח במלחה, וסל של סטיבן בארט בדקה האחרונה בצירוף קליעות עונשין מוצלחות בסיום, שלחו את דן שמיר לעוד לילה ללא שינה.

מהלך המשחק

את הרבע הראשון פתחה הפועל ירושלים בדיוק מהמקום בו הסתיים המשחק מול קאזאן: בהלם. אשקלון לא התחשבה במצבה של הקבוצה באדום, ורצה ל-0:9 מדהים בדקות הראשונות, עם דקות מצויינות של קואי קאר ויובל נעימי. דן שמיר לקח פסק זמן והצליח להחזיר את קבוצתו עד 5:11, אבל אשקלון המשיכה לרוץ, וסגרה רבע ראשון ענק עם 19:32.

אשקלון נעצרה בפתיחת הרבע השני, ואיפשרה למארחים לחזור למשחק. טימי באוורס התעורר משינת החורף שלו, ראמל קארי צימק ל-6 בלבד, ושרון ששון היה בלתי ניתן לעצירה, וקלע מכל מקום במגרש, כדי להחזיר את האדומים עד לפיגור של 43:35. פיל גוס צלף שלשה שהעלתה את ההפרש ל-10, אבל ארז מרקוביץ', שהיה האיש של ירושלים במשחקים האחרונים, קלע 6 נקודות רצופות. מושון יעקוסי החזיר ב-4 נקודות משלו, והוריד את הקבוצות למחצית ב-42:53 לזכותה של אשקלון.

דרור חג'ג' וטימי באוורס החזירו את המארחים לפיגור 8 בפתיחת הרבע השלישי, אבל שלשות של קורי קאר ויובל נעימי שמרו את אשקלון על יתרון דו ספרתי. ראמל קארי קלע 5 נקודות רצופות, ושלשה של שרון ששון צימקה את ההפרש ל-60:63 בלבד לזכותם של האורחים, אבל נעימי ויעקוסי שוב פתחו מבערים והורידו את אשקלון עם יתרון 60:71 בסיום הרבע השלישי.

מרקוביץ' ובאוורס פתחו את הרבע האחרון עם נקודות חשובות, אבל סטיבן בארט וקאר שוב מצאו את הנקודות מחוץ לקשת, אבל דאנק של באוורס ושלשה של ששון החזירו את המארחים עד פיגור 3 בלבד, 83:80. אבל בארט במחצית שניה ענקית שלו, קלע את השלשה הרביעית שלו, וביחד עם חבריו לקבוצה שמרו על היתרון מקו העונשין. ליהוא אורלנד עוד היה צ'אנס לנצח, אבל החטאה שלו בשניה האחרונה סגרה את המשחק, והאורחים זכו בניצחון חוץ חשוב מאוד ויוקרתי על הקבוצה עם המשבר החמור ביותר כרגע בכדורסל הישראלי.

סטטיסטיקה

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 27 (4 מ-7 לשלוש), קורי קאר (5 אסיסטים) ויובל נעימי 17 כל אחד, מושון יעקוסי 11 (12 ריבאונדים), יריב יצקן 10, ה.ל קולמן 8, פיל גוס 5, ויין וואלס 3.

לירושלים: שרון ששון 35 נקודות (4 מ-4 לשלוש, 9 ריבאונדים), טימי באוורס 20 (7 אסיסטים), ארז מרקוביץ' 16 (7 ריבאונדים), ראמל קארי 11, דרור חג'ג' 7, גיא פניני 6 (4 איבודים), נואל פליקס 2 (4 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully