וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצת המכשולים של סטאין

היילה סטאין היה עצור 4 ימים וחצי באתיופיה, הגיע 13 דקות לפני פתיחת מרתון טבריה ופרש לקראת הסוף. מוצ'רו שבר את שיא התחרות

אחרי שלושה ימים במעצר, כמעט ללא אוכל וללא שעות שינה, הגיע הבוקר (חמישי) הרץ היילה סטאין למרתון טבריה, רק 13 דקות לפני הזינוק ויצא לדרך, בצוותא עם כ-1,100 רצים. בימים האחרונים חששו מאוד באיגוד האתלטיקה בישראל מאי הגעתו של סטאין למרתון. סטאין לא הצליח לעלות על המטוס מאתיופיה בדרך לישראל עקב סיבות שהוגדרו כאישיות והיה נראה כי הוא יחמיץ את המרתון.

כיום מתברר כי סטאין, שערך מחנה אימונים אינטנסיבי באתיופיה במשך כשלושה חודשים, היה עצור ארבעה ימים וחצי בבירה, אדיס אבבה. סטאין סיפר ל'עושים ספורט' בגל"צ: "המשטרה האשימה אותי שלקחתי מאדם מסוים כסף ולא החזרתי לו. בסוף זיכו אותי. קיבלתי מכתב מבית המשפט שיחפשו אותו. כשהייתי במעצר לא נתנו לי לדבר בטלפון ולכן לא הצלחתי ליצור קשר עם משפחתי". אחרי מאמצים רבים באיגוד, הצליחו להעלות את סטאין ברגע האחרון על טיסה לארץ. הרץ נחת בשש בבוקר. משם עשה את הדרך היישר לטבריה והגיע 13 דקות בלבד לפני הזינוק.

סטאין פתח את הריצה טוב והוביל בין הישראלים, אבל נחלש כצפוי בהמשך, לאור הנסיבות, ופרש בסביבות הקילומטר השלושים. יתר המשתתפים הישראלים רשמו זמנים מאכזבים, ואף אחד מהם לא הצליח להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת בייג'ינג (אותו סטאין כבר השיג בעונה שעברה).

זבדיה וודג' זכה בתואר אלוף ישראל עם תוצאה של 2:18.43 שעות, והקדים בשניה אחת את האלוף מהשנה שעברה אסף בימרו. נילי אברמסקי ניצחה בין הנשים הישראליות וקבעה זמן של 2:39.14, ורשמה את ניצחונה ה-11 במספר במרתון טבריה, אבל החמיצה בשתי דקות את הקריטריון לאולימפיאדה. אברמסקי תסתפק בהשגת הקריטריון לאליפות העולם ב-2009, ותנסה בכל זאת להגיע לאולימפיאדה דרך מרתון פריז שיתקיים בעוד שלושה חודשים.

רמת המרתון עצמו היתה מעולה, כשכל חמשת הראשונים שברו את שיא התחרות שעמד על 2:11.59 שעות. המנצח היה ליאונרד מוצ'רו, שבשנה שעברה זכה במרתון בתור אתלט בחרייני, אך יומיים לאחר השתתפותו נפסלה אזרחותו בשל הגעתו לארץ, וחזר השנה לטבריה בתור נציג קניה. מוצ'רו עצר את השעון על 2:10.30 שעות, וקטף את פרס 40 אלף הדולר שהובטח למי שישבור את שיא התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully