וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילה סטאין ינחת שלוש שעות לפני מרתון טבריה

דני בורושבסקי, טבריה

9.1.2008 / 19:51

המרתוניסט הישראלי הבכיר עוכב באתיופיה בגלל בעיות אישיות יגיע לנקודת הזינוק היישר משדה התעופה. המשלחת הירדנית כבר בארץ

היילה סטאין, המרתוניסט הישראלי הבכיר, שהבטיח את מקומו באולימפיאדת בייג'ינג, ינחת מחר בארץ בשש בבוקר, רק כשלוש שעות לפני מרתון טבריה ה-31. סטאין, ששהה בשלושת החודשים האחרונים במחנה אימונים באתיופיה, היה אמור להגיע אתמול, אבל עוכב בשדה התעופה האתיופי בשל סיבות אישיות.

למרתון, שיוזנק בתשע בבוקר מחר (חמישי), נרשמו יותר מ-1,100 רצים מ-21 מדינות. הרצים הבכירים יגיעו, כמו תמיד, מקניה ומאתיופיה ויאבקו על שבירת שיא המרתון: 2:11:59 שעות, מה שיקנה למנצח 40 אלף דולר. בשעות הערב, קצת לאחר נחיתתו של ג'ורג' בוש, נשיא ארה"ב באצטדיון גבעת רם, הגיעה לטבריה משלחת רצים מירדן. זו הייתה למעשה הפעם הראשונה בה נחתה משלחת ספורטאים מירדן בישראל.

אסף בימרו, האלוף הישראלי של המרתון מהעונה שעברה וכן זבדיה וודג' וסבנך דסטאו, ייאבקו על הקריטריון הישראלי לבייג'ינג, כלומר לרדת מתחת ל- 2:15:00 שעות.

נילי אברמסקי תנסה לשמור על התואר שלה וגם היא להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה, למרות שבכושרה הנוכחי קשה להאמין שתעשה זאת. מדובר בהזדמנות הלפני האחרונה של הישראלים להשיג את הקריטריון לבייג'ינג. ההזדמנות הבאה תתאפשר לספורטאים הישראליים רק במרתון לבחירתם באירופה עד חודש אפריל.

מבין הזרים, בולט בהשתתפותו השנה המנצח של המרתון הקודם, ליאונרד מוצ'רו, שבשנה שעברה זכה בתור אתלט בחרייני, אך יומיים לאחר השתתפותו נפסלה אזרחותו בשל הגעתו לארץ. השנה חזר מוצ'רו בתור נציג קניה. בסך הכל ייקחו חלק במרתון השנה יותר מ-1,200 אצנים ויותר מ-2,000 רצים במירוץ לעשרה קילומטרים. היום (חמישי) מקיימים המשתתפים את "ערב הפסטה", שנערך באופן מסורתי ביום שלפני המרתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully