וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מומנטום?

אחרי החדשות הרעות של מכבי ת"א, סוף סוף הגיעה בשורה: ניקולה וויצ'יץ' שב לסגל נגד מלאגה. שרף: "אם נצטרך אותו נעשה בו שימוש". בהנהלה ידונו בעתידם של ביינום וקאמינגס

שרון בוקוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

אחד השבועות הקשים בתולדות מכבי תל אביב ייחתם מחר (חמישי) במשחק היורוליג החשוב מול אוניקאחה מלאגה הספרדית (20:50, שידור ישיר בערוץ 10). 24 שעות לפני הטיפ-אוף הגיעה, סוף סוף, בשורה טובה למועדון החבול: ניקולה וויצ'יץ', אחרי כמעט חודשיים בהם הושבת מכדורסל בעקבות פציעת ברך, שב לסגל הקבוצה ויתלבש למשחק.

וויצ'יץ' כשיר, למעשה, אולם במכבי לא רוצים להעמיס עליו יתר על המידה, ולכן הוא צפוי למספר דקות פרקט בודדות, אם בכלל. "אם נצטרך את ניקולה, נעשה בו שימוש", אמר הערב מאמן הקבוצה, צביקה שרף. הסנטר הקרואטי עצמו סיפר כי "אני אמנם לא יכול לשחק 40 דקות או 35, אבל אני שמח לחזור. כמעט לא שיחקתי כדורסל בחצי השנה האחרונה. בקיץ שברתי אצבע, ואחרי שניים-שלושה משחקים קרה מה שקרה בברך. רק עכשיו אני מתחיל את העונה". מי שלא יעמוד לרשותו של שרף הוא ליאור אליהו הפצוע, שסובל מקרע בשריר וצפוי לשוב לאימונים רק במוצאי שבת. "אנחנו לא מאמינים שהקרע יתאחה עד מחר", טען המאמן.

במסיבת העיתונאים שלפני המשחק החמיא שרף לקבוצה הספרדית, שמובילה את בית ב' עם מאזן של 2:8. "יש לנו הערכה גדולה למלאגה. היא הביסה אותנו בצורה מאוד ברורה במשחק הראשון בספרד. הם במקום הראשון בבית ומגיעים מהליגה הכי טובה באירופה". באשר לקבוצתו שלו, הוסיף כי "באימונים האחרונים עבדנו על כל הדברים שרצינו. אם אנחנו רוצים להתמודד על מקום גבוה בבית, אנחנו חייבים לנצח מחר. כל הקבוצה צריכה להפגין יכולת גבוהה, קודם כל בהגנה, במוטיבציה, בסגירה לריבאונד. האם אני מתרגש? אני מתרגש כמו לפני כל משחק. זה לא המשחק הראשון שלי בנוקיה העונה וכנראה שגם לא האחרון. האוהדים תמכו בי לאורך כל הדרך, אבל לא אני חשוב, אלא הקבוצה".

שרף, מן הסתם, לא יכול היה שלא להתייחס לפרשת וויל ביינום. כאשר נשאל האם, חרף המאורעות האחרונים, יזכה האמריקאי לדקות משחק משמעותיות, השיב: "בקבוצת כדורסל יש מאמן, שמחליט כמה כל שחקן ישחק. וויל התכונן למשחק, התאמן. מכבי הוכיחה השבוע שהיא משפחה ודואגת ועומדת מאחורי האנשים שלה גם אם הם עברו עבירת משמעת חמורה. אנחנו מנסים לחזק את המשמעות של המילה 'ביחד', מנסים לחבק האחד את השני, וגם אם וויל או וונטיגו טעו, והם טעו ללא ספק, אמרתי כבר אחרי המשחק בגליל שאנחנו לא יורים באנשים או זורקים אותם כשהם במצב קשה".

עומרי כספי, שעדיין סובל מכאבים בכף ידו הימנית, זכר לנפילה הקשה באימון בשבוע שעבר, מודע למשמעות המפגש הקרוב. "המשחק מול מלאגה עשוי להיות בסופו של דבר קרב על ראשות הבית", אמר. "איך עבר עלינו השבוע האחרון? במכבי זה מדהים, הם מצליחים להרים כל מי שלמטה. אני גאה במועדון הזה". גם דרק שארפ, כהרגלו, היה חדור מוטיבציה. "אנחנו קבוצה גדולה וטובה לא פחות ממלאגה, נרצה להחזיר להם על התבוסה במשחק הראשון", סיכם.

סרג'יו סקאריולו, מאמנה של אוניקאחה, יודע היטב איזו קבלת פנים מצפה לקבוצתו. "זה עוד משחק קשה, מבחן חשוב עבורנו רחוק מהבית", אמר. "מכבי עברה שינוי גדול ביכולת שלה בשבועות האחרונים ונתנה משחק נהדר באיסטנבול. מה שהם מראים על המגרש מתחיל להיות דומה לכישרון שיש למכבי בסגל. ההיכל ביד אליהו הוא מגרש היסטורי ותמיד קשה לשחק בו. כדי לנצח, נצטרך לשחק כמעט בלי טעויות, גם תחת לחץ, כי בטוח שלחץ יהיה במשחק הזה. האתגר הגדול ביותר שעומד בפנינו כרגע הוא לעשות צעד נוסף קדימה במשחקי החוץ. ננסה להתחיל כבר מחר".

* דניס לינדזי, סמנכ"ל סן אנטוניו ספרס, נכח הערב בהיכל ויצפה גם במשחק מחר. לינדזי הגיע כדי לעקוב אחר מספר שחקנים, ביניהם יותם הלפרין וכספי.

קנס כבד לכל הפחות

הנהלת מכבי תל אביב צפויה להתכנס ביום שישי הקרוב ולדון, בין היתר, בשאלת עתידם של וויל ביינום ו-וונטיגו קאמינגס בקבוצה. לכל הפחות צפויים השניים, שהסתבכו בקטטה מחוץ למועדון הג'י ספוט בשעות הבוקר המוקדמות של שבת האחרונה, לספוג קנס כספי כבד, אולי עד לגובה של משכורת חודשית אחת, כאשר מספר גורמים במועדון סבורים כי יש להתיר את חוזהו של ביינום מיידית.

בנוסף, תעלה לדיון דרישתם של מספר חברי הנהלה לניסוח קוד אתי חדש. בכירים בקבוצה טוענים כי ראוי לעגן בחוזי השחקנים כללי התנהגות ברורים ומפורטים, שהפרתם תביא להפעלת עונשים קבועים. הקוד האתי המדובר עשוי להיות מצורף כנספח לחוזי השחקנים החל מהעונה הבאה.

נתיב נחמני ממערכת וואלה! חדשות מוסיף: בא כוחם של קווין רולינס ולדן ודורון פורד, עו"ד ישי דב גלילי, אמר כי הוא עשוי לתבוע את ביינום תביעה אזרחית, בגין פגיעה בשניים מלקוחותיו. "אין מחלוקת שלקוחותיי נפגעו מהרכב של ביינום", אמר עו"ד דב גלילי, "ואם יקרה מה שלקוחותיי סבורים שיקרה, שלבסוף יתברר שביינום אכן דרס אותם בזדון, אנו נפעל להגשת תביעה אזרחית כנגדו".

עדכון ראשון: 09.01.08, 14:35
עדכון אחרון: 09.01.08, 20:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully