וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרטל שובר את הקרטל

מיקי יואכים

9.1.2008 / 14:12

מעברו של הבלם הסלובקי לליברפול ממש לא מתקבל על הדעת כשלוקחים בחשבון את הקשיים הרבים שהוא חווה. עוד אגדה בליברפול

הביוגרפיה של מרטין סקרטל, הבלם הסלובקי החדש של ליברפול, מזכירה קצת אגדה מהילדות – הכוכב הראשי שאינו מוכר במוצאו, תאריו או ייחוסו במולדתו, מצליח בעבודה קשה והתמדה, וכמובן נסיבות מתאימות, מגיע למועדון גדול בהרבה ושם הופך לכוכב גדול. לא מיד, אחרי כמה נפילות כואבות, אבל בסופו של דבר הוא זוכה לכבוד האולטימטיבי – מעבר לליברפול. כמו לכלוכית, את המעבר לאחד מהמועדונים המפורסמים בעולם השיג סקרטל לא בזכות הברק והכשרון שלו, אלא בזכות דם, יזע ודמעות.

השלב הסלובקי בקריירה שלו עבר בשלושה מועדונים – ראסטוצ'נה, פרביזדה וטרנצ'ין. שתי הראשונות היו עוד תחנות שהוא עבר בנוער. רק בטרנצ'ין הוא הצליח לבלוט. ולמרות הכל, מדובר בקבוצת מרכז טבלה טיפוסית ללא אמביציות, שהישג השיא שלה בליגה הסלובקית עומד על מקום 4. מצד שני, זה מה שאולי עזר יותר מכל להתקדמותו של הבלם, כי ספק אם היה מקבל את אותה חולצת הרכב קבועה ושפשוף במועדון גדול יותר. הוא קיבל את חולצת ההרכב הראשון כבר בגיל 18 ומכאן הדרך לנבחרת הצעירה הייתה סלולה.

השלב הבא היה קפיצה אדירה – זניט סנט-פטרבורג, אחת הקבוצות האיכותיות ברוסיה ולבטח העשירה ביותר. כאן עזרו הנסיבות – למאמן הקבוצה מונה בקיץ 2004 בן ארצו ולאס פטרז'לה. האחרון החליט לחזק את חוליית ההגנה ואחד הראשונים שהגיע היה הבלם הסלובקי. סכום ההעברה היה צנוע ביותר – 350 אלף יורו. בהחלט עסקה טובה לשחקן נבחרת – כמה שבועות לפני המעבר לרוסיה הופיע סקרטל לראשונה במדי סלובקיה בטור האסייתי שלה.

את הבכורה הוא עשה כבר למחרת הנחיתה במשחק גביע. הוא היה לא רע, מה שדחף את פטרז'לה לזרוק אותו למים העמוקים בליגה. כאן העומס התברר כגדול מדי – מה שעלה לו במקום בהרכב. הפעם הבאה שהוא עלה על הדשא הייתה כעבור חודש, וגם זה מול טורפדו החלשה ובזכות מכת פציעות בשורות זניט. הפעם הוא הרשים ורשם עוד 7 הופעות עד לסיום העונה.

בפגרה בין העונות (ברוסיה זה החורף) פטרז'לה החליט שהוא עדיין לא סומך על הבלם שלו ורכש שני בלמים – קריז'אנץ והאגן. סקרטל לא ויתר, השקיע באימונים, וזכה להזדמנות נוספת אחרי פציעתו הקשה של קריז'אנץ. הוא לא הבריק, אבל גם לא היה חלש במיוחד וקיבל מקום קבוע ויציב בהרכב. הפעם הבריאות בגדה בו – הוא עבר זעזוע מוח במשחק מול ספרטק – והכל מתחיל שוב. שוב השקעה אדירה באימונים, שוב המתנה להזדמנות. שוב בהרכב, הפעם לתקופה ארוכה. במקביל הגיע גם המקום הקבוע בהרכב נבחרת סלובקיה והצטיינות במשחק מול... רוסיה של חבריו לקבוצה, ארשאבין וקרז'אקוב.
ב-2006 סקרטל הופיע כבר כשחקן בשל – שחקן יציב ובטוח, עושה בדיוק רב את העבודה הטקטית, מנצח כמעט בכל כדורי הגובה ובעל מיקום מעולה – זה השחקן שליברפול מקבלת.

דיק אדבוקאט, שהגיע בתחילת 2007, ישר זיהה את הפוטנציאל ודרש מההנהלה שתאריך את החוזה עם הבלם. הברית עם המאמן החדש הבטיחה לסקרטל את המקום בהרכב גם בקבוצת הכוכבים המושקעת של זניט. כך עד לאליפות – בעבודה קשה ויציבות.

זניט יכלה לקבל על סקרטל פי עשרה מההשקעה כבר לפני שתי עונות, כשהתעניינו בו מספר קבוצות מהבונדסליגה. אבל בפטרבורג העדיפו להמתין וזכו בכל הקופה. ליברפול תשלם עכשיו 9 מיליון יורו – פי 36 מההשקעה הראשונית (!) של זניט. סקרטל עובר לקבוצת עילית אירופית עם מסורת ארוכה וכמויות אוהדים בכל רחבי העולם. זניט מקבלת את דמי ההעברה הגבוהים בהיסטוריה שלה ומנצחת בקרב פנימי על יוקרה את ספרטק – שמכרה לפני שנתיים את וידיץ' למנצ'סטר יונייטד. סקרטל הודה פעם שהמוטו שלו הוא: "אפשר ליפול 100 פעמים, אבל חייבים לקום ולהמשיך הלאה". סיפורו של סקרטל הוא אחת ההוכחות המצוינות לכך שזה גם עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully